kakkiss12

Arsenal FC - [The Gunners]

3,311 posts in this topic

ARS+BANNER+GIF.gif

Informasjon:

Arsenal FC er en engelsk fotballklubb som ble stiftet i Januar 1886, Arsenal ble grunnlagt under navnet «Dial Square» i 1886 av arbeidere ved Royal Arsenal i Woolwich, men navnet ble etter kort tid endret til Royal Arsenal, De spilte først sør i London, så flyttet de i 1913 Til Arsenal Stadium i Highbury området, da het laget Woolwoch Arsenal. I 1914 byttet Klubben navnet til det navnet som klubben har nå: Arsenal.

I 1925 ble den sukksesfulle manageren Herbert Chapman utnevnt til manager, under Chapman vant Arsenal FA-cupen i 1926. Arsenal fikk på 70-tallet "The Double" Dette har de også klart under Wenger. Til daglig spiller klubben i Englands øverste divisjon, Barclays Premier League. Arsenal er også kjent under kallenanvet, "The Gunners". Fargene på Arsenals drakter er rød og hvit. Arsenal er det eneste laget som har funnet Premier League uten tap, dette skjedde i sesongen 2003/04, da vant de med 26 seiere og 12 uavgjorte spilte kamper.

Klubbens manager er den 66 år gamle Arsene Wenger, Wenger er den manageren som har vært manager lengst i klubben i løpet av dens historie. Wenger har har vært klubbens manager siden 1996 og har da sittet i 19 år.

Klubben har vært tilholdsted for legender som nederlandske Dennis Bergkamp, franske Thierry Henry, og engelskmennene Ian Wrigth, Martin Kewon og David Seaman.

Arsenal byttet hjemmebane i 2006 etter at de solgte Higbury Stadium og flyttet til Emirates stadium.

Viktig informasjon:

Full navn: Arsenal Football Club
Stiftet: Januar 1886
By/Land: London, England
Liga: Barclays Premier League
Stadion: Emirates Stadium (ca 60 000 tilskuere)
Kallenavn: The Gunners
Styreformann: Peter Hill-Wood
Manager: Arsene Wenger
Rivaler: Tottenham, Manchester United, Chelsea
Flest kamper for klubben: David O'Leary (722)
Mestscorende spiller: Thierry Henry (227)

Meritter:

Premier League (13): 1931 - 1933 - 1934 - 1935 - 1938 - 1948 - 1953 - 1971 - 1989 - 1991 - 1998 - 2002 - 2004

FA Cup (12): 1930 - 1936 - 1950 - 1971 - 1979 - 1993 - 1998 - 2002 - 2003 - 2005 - 2014 - 2015

Carling Cup (2): 1987 - 1993

FA Community Shield (13): 1930 - 1931 - 1933 - 1934 - 1938 - 1948 - 1953 - 1991 (delt) - 1998 - 1999 - 2002 - 2004 - 2014

Cupvinnercupen (1): 1994

Spillerstallen:

1. Wojciech Szczesny

13. David Ospina

26. Emiliano Martinez

33. Petr Chech

2. Mathieu Debuchy

6. Laurent Koscielny
 28. Kieran Gibbs
   4. Per Mertesacker

17. Nacho Monreal

25. Carl Jenkinson

5. Gabriel Paulista

39. Hector Bellerin

42. Isaac Hayden

2. Abou Diaby
   7. Tomas Rosicky
   8. Mikel Arteta
 16. Aaron Ramsey
 10. Jack Wilshere

19. Santi Cazorla

11. Mesut Øzil

20. Mahtieu Flamini

36. Krystian Bielik

17. Alexis Sanches
 22. Yaya Sanogo 
 14. Theo Walcott

12. Oliver Giroud

23. Danny Welbeck

Nyttige linker: 

Arsenals offisielle hjemmeside
Gunners.no | Arsenals norske supporterklubb
Wikipedia.com | Arsenal F.C

Laget av Mr Manager.

Edited by kakkiss12
1

Er fryktelig spent på hva Julio Baptista kan gjøre på Emirates Stadium. En spiller med enorme kvaliteter, noe han så absolutt viste i Sevilla. At han ville slite i Real var jo nesten bestemt for forhånd, ettersom det jo er skjebnen for alle som går dit. Ingen klarer riktig å få ut potensiale sitt. Mulig Capello kan fikse på det?

Uansett, Wenger er en genial mann, og er det noen Baptista igjen kan blomstre under må det da være denne mannen. Hvertfall så lenge han får spille der han er klart best, på topp. Sterk, rask, teknisk god spiller som så absolutt kan yppe seg mot Premier League-stoppere.

Ellers er jo 18-årige Denilson en spennende signering. Spilt en del for Sao Paulo denne sesongen, og er kaptein for Brasils u19-lag. Aner vi en ny Gilberto Silva?

Ser man bort ifra de to nye brassene har jo Theo Walcott alles øyne rettet mot seg. Må jo ha litt av et press på sine skuldre, men har imponert til nå den tiden han har fått spille. Kan fort bli en klassespiller for klubben. Også pluss for at han faktisk er Engelsk.

0

Skal bli spennende å se om Wenger bruker Baptista på topp eller midten...men blir uansett en forsterkning til laget..Gallas blir vel midtstopper ved siden av Toure

0

Jeg gleder meg fryktelig til lørdag. Etter to nedturer er jeg veldig klar for tre poeng. Jeg håper at Henry endelig er i form igjen. Han scorte jo mot Italia i går, så jeg regner med det.

Ellers er jeg spent på Gallas og Baptista. Jeg tror at begge vil gjøre det veldig bra i klubben, men jeg lurer på om Baptista spiller fra start. Han er i hvert fall en god hodespiller og jeg har hørt at han har en god skuddfot, noe Arsenal trenger. Kanskje han scorer i sin debut?

Det er også behagelig å få ut to spillere som ikke ønsket å spille for klubben. Cole var bare tragisk, og snart kommer jo hans bok, hvor det sannsynligvis står alt for mye bullsh..crap. Jeg håper også at Reyes får noe ut av potensialet han har i Real Madrid.

0

Nå skal ikke jeg starte ut med å være bitch men, jo jeg må... Hvorfor hadde du ikke noe flagg foran spillernavnene? Er det fordi du ikke vet hvordan det funker eller bare skammer du deg over at det ikke er særlig mange engelskmenn på det laget der?

Ikke skam dere, hvis Wenger mener det er de spillerne som kan gjøre det beste ut av det for Arsenal har han sikkert rett. Men det blir nok ikke gull på Arsenal i år. Det ender i Chelsea dette året også.

0

Chelsea vinner aldri! I år vinner desverre ManUtd. Men vent til neste sesong for da er Crystal Palace oppe der de hører gjemme, nemlig i Premier League :twisted:

0

Nå skal ikke jeg starte ut med å være bitch men, jo jeg må... Hvorfor hadde du ikke noe flagg foran spillernavnene? Er det fordi du ikke vet hvordan det funker eller bare skammer du deg over at det ikke er særlig mange engelskmenn på det laget der?

Hehe, jeg så flaggene i Man Utd-tråden, men grunnen til at de er ikke der er 1. fordi jeg ikke vet hvordan det funker og 2. fordi jeg ikke ville være en hærmegås.

Selvfølgelig skammer jeg meg ikke over laget! Eneste er at Wenger satser alt for mye på unge spillere. Flagg vil jeg uansett ikke ha, synes det ser fint ut som det er nå.

0

Jeg synes det er bra at Wenger satser på endel unge spillere, det vil gi Arsenal en fordel på lang sikt. For Arsenals beste på kort sikt er det nok rett at det er litt for mange unge og uerfarne spillere. Selv om de unge også nå begynner å få endel erfaring, spesielt Fabregas og Reyes.

0

Reyes er der jo ikke men :wink:

Jeg synes også Wenger skal ha ros for at han slipper til de unge, men det skulle vært flere engelskmenn synes jeg da..

Når du sier at Fabregas har erfaringer, så synes jeg Senderos har blitt mye mer roligere og mer kontrolert, noe som kan skyldes mye erfaring( det er jo en stund siden han har spilt da)

0

Oops, glemte at Reyes har gått. Er ikke lett å holde orden på disse lagene våre.

Det som er feilen med Senderos er at han er ikke god nok for et lag som har som mål å vinne PL, CL, FA Cupen og alt det der.

-

Endret av moderator pga overdreven bruk av smilies.

0

litt rart at gallas fikk nummer 10, han er jo forsvarspiller :lol:

er det noen grunn eller noe sånnt at han fikk "legende" nummeret

0

Så irriterende at denne dårlige formen ikke tok slutt i dag. Jeg så ikke kampen, men fulgte med på VGLive. Reporteren skrev jo at Arsenal presset mest og hadde en bedre skuddstatistikk. Det er i hvert fall flaks at de fikk straffe. Men å være nesten på bunnen av tabellen er ikke gøy.

0

Fy f*en..

Det skulle ikke vert lov! Nå får vi f*en meg ta oss sammen her! Endringer må gjøres! Gallas må inn i midtforsvaret og Lauren ut på venstreback. Hvis han er frisk.

Forsvaret må se slik ut:

Eboue-Toure-Gallas-Lauren.

Hadde vi hatt Gallas i midtforsvaret idag tror jeg ikke målet hadde kommet imot oss. Endringer fremover må også gjøres. Er ikke helt sikker på hvem som skal ut, men Rosicky må spille. Er mer usikker på Baptista, men vil ha han fra start også. Det jeg fikk sett av Rosicky idag syns jeg var helt utrolig, satta litt fart på gutta. Baptista var helt usynlig helt til han dukket opp i 16-meteren, tok en fin finte men avsluttet slepent, synd.

Hvis trenden snur mot scum så hadde det såklart vært alle tiders. Men det får vi se.

-

Endret av moderator pga overdreven bruk av smilies.

0

Arsenal hadde hatt endel skudd akkuratt som mot Aston Villa, men greier de og score? Neida! Gunners har ikke gjort annet enn å skuffe når de gjelder og sette sjansene sine hittil. Får håpe det snart snur, for det er noen kjempeangrep de setter igang innimellom.

Jeg er ganske enig med deg i det om å bruke Rosicky. Fått han og Hleb på hver sin kant, eller sentralt for den slags skyld, så tror jeg det hadde luktet svidd i motstanderens forsvar.

-

Endret av moderator pga overdreven bruk av smilies og utrops- og spørsmålstegn.

0

Som Chelsea-fan liker jeg jo når ting ikke går Arsenals vei, men håper dere banker ManU-svina gule og blå om ei uke.

Når det gjelder Gallas ville jeg helt klart sett han i det sentrale forsvaret og ikke på en back-plass. Han kan selfølgelig spille overlat i forsvaret, men slik jeg ser det er han Arsenals beste forsvarer og da bør han spille sentralt.

0

Enig, det går ikke særlig Arsenals vei om dagen, men jeg tror de baare har en dårlig start på sessongen. jeg er ikke noe Arsenal fan, men jeg tror de vil komme på en 5. plass i årets PL.

0

Det ser ut til at ting skal gå Arsenals vei i Champions League etter at Gilberto Siva ga The Gunners ledelsen fra krittmerket 12 minutter ut i kampen.

Må innrønne at Arsenal gennerelt spiller veldig bra fotball!

0

Van Persie ble jo felt av keeper. Og keeperen fikk rødt.

Og "billig" eller ikke - straffe var det, akkurat som straffen til Manchester.

Btw, så dere skuddet til Rosicky? :D

Endret av moderator pga feil bruk av sitering.

0

er det kontakt så er det straffe, men rødt kort var vel i det strengeste laget...

Roman: kjempe treff fra 28 meter(!) i følge kommentatoren på SportN fra Tomas....det vil bli et av årets mål i CL denne sesongen uten tvil.

0

Da ble det årets første seier i ligaen, og at vi vant på Old Trafford gjør heller ingenting.

Nå går vi for gull gutter!!

0