fmfreak

Hva er beste taktikk til Football Manager 2017?

12 posts in this topic

fmfeat.jpgFoto lånt fra en interessant artikkel hos setpieces.com

Det er garantert mange meninger der ute, så en tråd der vi diskuterer hva som er den beste taktikken man har kommet over til Football Manager 2017 er nok interessant for de fleste. 

Her kan vi dele tanker både vedrørende taktikker vi har lånt fra andre, og som vi har laget selv. Om man liker til hvor taktikkene kan lastes ned, så setter sikker de fleste pris på nettop det!

Så.. Har du noe å bidra med til resultatsultne medmanagere? ;)

1

Jeg sleit med watford frem til januar, brukte da den vanlige 4-2-3-1. Prøvde å endre på treningene, instruksjoner da jeg liker denne taktikken veldig godt, men jeg var nødt til å endre taktikk, og etter det var det nesten sånn at det ble et helt nytt lag. Jeg bytta da til 4-3-1-2, og dette funket glimrende. Instruksene jeg brukte var følgende: kontroll, fri spillestil, spill ut fra forsvaret, behold ballen, lavt press, jobb ballen i mål. Dette bruker jeg da enda, og har kommet på 4 plass 4 sesonger på rad. Dessverre så ryker jeg ut av playoffen i cl, men det har noe med at jeg er gjerrig når det gjelder å kjøpe dyre spillere, da jeg liker å produsere spillere selv. Men har da en annen taktikk for de store kampene, som city, united, Liverpool osv.. 4-3-3. Defensiv, dypere med forsvarslinja, behold ballen, lavt press, mindre tempo i spillet, skyt ved mulighet. Dette funker svært godt, da jeg pleier å score de første 25 minuttene.

0

4-3-1-2 er sikker som banken de den første og delvis andre sesong , så går det bare nedover , har prøvd med 3 forskjellig lag på folkelige nivåer . Alt blir det samme hver gang , og savner vingene enomrt , går glipp av så mange etablerte spillere og nye stjerneskudd . 

Sliter stort med å finne en taktikk som duger med instrukser og alt, glad jeg ikke er manager på helt tid , på ekte. 

Men som nevnt øverst er den sikker som bare det , scorer i hytt å hever , og lekker som en sil , men scorer som oftest 1 mål mer enn motstanderen!

0

Tok utgangspunkt fra Zidane´s Real taktikk, og bygde min egen supertaktikk. Funker dårlig hvis styret forventer stort ballinnehav, men scorer mye mål og med et solid forsvar slipper man også inn lite. Prøvde den først i Monaco midtveis i første sesong og etter det tapte jeg ikke en eneste kamp og endte til slutt på 2. plass. Etter det vant jeg serien hvert år og vant også CL til slutt. Prøvde den etterpå med Sunderland og vant alle kampene til jeg bestemte meg for å starte med AFC Wimbledon som var tippet på 18. plass i Coca-Cola League 1, og endte på play-off i første sesong og i 2. sesong ligger jeg på 1. plass etter 32 serierunder. Har 3 forskjellige versioner av taktikken som jeg bytter litt på avhengig av motstanderen og hvilke spillere jeg bruker. Med denne taktikken kan jeg nesten garantere at spissen blir toppscorer hver sesong og kantene bøtter inn mål. 

Offensiv 2_5A1C6769-ADB4-4F12-9E6C-66FBA82C654D.fmf

Offensiv_4C715584-1A59-4CDE-8094-FC5D0DD6E239.fmf

Offensiv_7C4498D5-30CA-407D-97F4-9606DE23C1E2.fmf

0

On 24.4.2017 at 2:14 AM, holmmeister3 said:

Tok utgangspunkt fra Zidane´s Real taktikk, og bygde min egen supertaktikk. Funker dårlig hvis styret forventer stort ballinnehav, men scorer mye mål og med et solid forsvar slipper man også inn lite. Prøvde den først i Monaco midtveis i første sesong og etter det tapte jeg ikke en eneste kamp og endte til slutt på 2. plass. Etter det vant jeg serien hvert år og vant også CL til slutt. Prøvde den etterpå med Sunderland og vant alle kampene til jeg bestemte meg for å starte med AFC Wimbledon som var tippet på 18. plass i Coca-Cola League 1, og endte på play-off i første sesong og i 2. sesong ligger jeg på 1. plass etter 32 serierunder. Har 3 forskjellige versioner av taktikken som jeg bytter litt på avhengig av motstanderen og hvilke spillere jeg bruker. Med denne taktikken kan jeg nesten garantere at spissen blir toppscorer hver sesong og kantene bøtter inn mål. 

Offensiv 2_5A1C6769-ADB4-4F12-9E6C-66FBA82C654D.fmf

Offensiv_4C715584-1A59-4CDE-8094-FC5D0DD6E239.fmf

Offensiv_7C4498D5-30CA-407D-97F4-9606DE23C1E2.fmf

Gir den ett forsøk jeg, har du noen Screenshots du kan vise? og er det en av taktikkene som du synes passer bedre hjemme og borte? Eventuelt hvilken som er bedre for topplag og mindre lag?

Edited by aleksanderi
0

Bruker taktikken offensiv der begge de to sentrale har plikten; sentral midtbane (Støtte) nå med Wimbledon. Brukte Offensiv 2 en stund helt til det begynte å gå nedover en periode. Men den funker så å si mot all motstand, men går an å endre litt på taktikken når man møter bedre motstand. Spissen og vingene er de som skal score målene, så jeg mixer litt med hvem som spiller på kant. Noen ganger bruker jeg rene vinger som er hurtig, men med brytende spiss(angrep) som plikt, og noen ganger bruker jeg rene innoverkanter. Har slitt med å slippe inn alt for mange mål, men til gjengjeld så har jeg alltid scoret flere enn motstanderen, så investerte i 3 nye stoppere denne sesongen og da slapp jeg inn mindre. 

Skjermbilde 2017-05-05 kl. 10.57.11.png

Skjermbilde 2017-05-05 kl. 10.57.28.png

Skjermbilde 2017-05-05 kl. 10.58.08.png

Skjermbilde 2017-05-05 kl. 10.58.29.png

Skjermbilde 2017-05-05 kl. 10.58.49.png

Skjermbilde 2017-05-05 kl. 10.59.08.png

0

Jeg er AC Milan, sliter virkelig med å skape sjanger med den taktikken din som heter offensiv, prøvd 3 forskjellige spisser, alle med 0 mål på 5 kamper nå, kampene ender som regel med 0-0 eller en knepent 1-0 seier selv mot dårlige lag.

0