Sign in to follow this  
Followers 0
ogabriel

Beste taktikk FM2016 ?

10 posts in this topic

Jeg lastet opp geo's total fooball 1.0 taktikk på steam og forandret rollene litt og vips så fikk jeg en fantastisk taktikk. Jeg spiller med Liverpool og har vunnet ligaen 5 ganger på rad. Du scorer mye mål og slipper inn lite. Kan være lurt å sette opp en første 11'er og ikke rullere for mye.

Har og vunnet det meste med Barcelona og Bayern , men har ikke prøvd ennå med lag lenger nede i divisjoner men tror denne kan funke på de fleste lag.

OLES beste 4123 2016_6C47EC75-D8C0-4CBD-BB7B-9DF0A01D591B.fmf

post-11959-0-87477400-1457551169_thumb.png

post-11959-0-70665800-1457551178_thumb.png

1

Jeg lastet opp geo's total fooball 1.0 taktikk på steam og forandret rollene litt og vips så fikk jeg en fantastisk taktikk. Jeg spiller med Liverpool og har vunnet ligaen 5 ganger på rad. Du scorer mye mål og slipper inn lite. Kan være lurt å sette opp en første 11'er og ikke rullere for mye.

Har og vunnet det meste med Barcelona og Bayern , men har ikke prøvd ennå med lag lenger nede i divisjoner men tror denne kan funke på de fleste lag.

Kan du legge ut screenshot av laginstrukser ?

0

Hei, har spilt 7 sesonger med Liverpool.

Har vunnet ligaen 1 gang. Ellers bare 2,3,4 plasser. En FA cup tittel og en ligacup tittel. Så relativt skuffende men har klart å holde det gående sann på jamna. 

Byttet til denne taktikken rett før juleprogrammet 2021/2022. Lå på 4/5 plass. 

Tapte vel bare 2 kamper etter dette, noen uavgjorte. Slo også City, som var helt syk denne sesongen. 

Gikk til topps i FA Cupen og CL. Det er den sykeste endringen jeg har sett, med akuratt samme spiller materiell, så løftet alle spillerne seg og jeg styrte så å si alle kampene. med unttak av tapene og noen jamne kamper, der jeg trakk det lengste strået.

Har slitt mye med at jeg har mange avslutninger men lite mål, men med denne taktikken har jeg ofte mindre avslutninger og flere mål. 

Slo Bayern kontrollert 2-0 i CL finalen. Tok dessverre ikke igjen City i PL, da de lå for langt fremme når jeg begynte med taktikken. 

Men andre plass med 6 poeng bak et uslålig City er godkjent. 

Går for gull neste år! ;)

Takk for taktikken! :)

1

En liten oppdatering på Sesong 8.

Akuratt et par kamper etter juleprogrammet, møtte United, da kom første tap i Serien.

Ellers har det kun blitt et tap i CL, (Dortmund) og VM for Klubblag finalen. (brukte reserve laget i finalen, da jeg hadde en topp kamp i PL, 2 dager senere) Scoret 45 mål og sluppet inn 5.

Kan godt si at taktikken har vendt mitt Liverpool lag fra topp 5 lag til et topplag. 

Ps. Har modefisert litt, da jeg kjører "mer" på press og "litt høyere" med forsvarslinja. 

0

En liten oppdatering på Sesong 8.

Akuratt et par kamper etter juleprogrammet, møtte United, da kom første tap i Serien.

Ellers har det kun blitt et tap i CL, (Dortmund) og VM for Klubblag finalen. (brukte reserve laget i finalen, da jeg hadde en topp kamp i PL, 2 dager senere) Scoret 45 mål og sluppet inn 5.

Kan godt si at taktikken har vendt mitt Liverpool lag fra topp 5 lag til et topplag. 

Ps. Har modefisert litt, da jeg kjører "mer" på press og "litt høyere" med forsvarslinja. 

Kjekt å høre at den fungerer for andre også. Prøvde den med Viking også og vant Tippeligaen lett første sesong

0

Jøss, trodde egentlig tiden for supertaktikker som fikser alt var over i FM, men her kan det se ut som om dere er inne på noe!

0

"Beste taktikk FM2016?" er tittelen i dette emnet. Mitt svar på det er et rungende nei. Etter å ha sikra 4. plassen i skotsk Premiership prøvde jeg denne taktikken i de siste 4 kampene, pluss at jeg hadde prøvd den mot bunnlaget 3 runder før sluttspillet.

Fasit etter disse 5 kampene er 0 poeng og 3-17 i målforskjell. Liker å prøve forskjellige taktikker folk lager for å se om jeg kan lære noe. Det jeg sitter igjen med etter denne taktikken er at det er veldig åpent på vingene når motstander angriper, og som vi veit er innlegg veldig viktig på FM2016. Tror jeg dropper denne taktikken før neste sesong, for planen er å true Celtic og Rangers og da kan det ikke være åpent hus på vingene.

Takker for at du legger ut taktikken så jeg fikk prøve den, men den passa ikke det laget jeg har ihvertfall, men det er helt klart andre som får den til.

0

"Beste taktikk FM2016?" er tittelen i dette emnet. Mitt svar på det er et rungende nei. Etter å ha sikra 4. plassen i skotsk Premiership prøvde jeg denne taktikken i de siste 4 kampene, pluss at jeg hadde prøvd den mot bunnlaget 3 runder før sluttspillet.

Fasit etter disse 5 kampene er 0 poeng og 3-17 i målforskjell. Liker å prøve forskjellige taktikker folk lager for å se om jeg kan lære noe. Det jeg sitter igjen med etter denne taktikken er at det er veldig åpent på vingene når motstander angriper, og som vi veit er innlegg veldig viktig på FM2016. Tror jeg dropper denne taktikken før neste sesong, for planen er å true Celtic og Rangers og da kan det ikke være åpent hus på vingene.

Takker for at du legger ut taktikken så jeg fikk prøve den, men den passa ikke det laget jeg har ihvertfall, men det er helt klart andre som får den til.

Hei,

Har nå blitt ferdig med 23/24 sesongen. 

Det ble PL seier (2. på rad), FA cup (3 på rad), ligacup (2 på rad) og CS.

Ble utslått i kvarten i CL, så det var en ganske stor skuffelse.

Vant PL med 98 poeng, 11 poeng forran 2 plassen.

Det har vel også litt med spillerne du bruker i rollene/posisjonene også. Men at det sku gå så dårlig med deg, overrasker meg litt. Men har en kompis også som prøvde denne med Chelsea, det har ikke gått like bra. 

Så det er vel litt variabelt, men den har snudd mitt Liverpool lag hvertfall. Utslått av CL tyder på ikke alt er like bra.

Har rett i at backene er veldig offensive, men dette har ganget meg veldig. Cedric og en annen høyre back har meget høye stats. Cedric fikk 26 assist en sesong. Har ikke merket noe med at det er åpent. 

0

Jeg pleier vanligvis ikke å snakke om taktikker her på forum, men denne ønsker jeg å rette en liten oppmerksomhet til.

Tenkte jeg ville teste ut denne taktikken litt. Startet en saving som arbeidsløs og fikk ganske straks jobben i Real Sociedad og brukte denne taktikken der. Jeg verken kjøpte eller solgte noen spillere der og endte på en god 3. plass bak barca og real.

Deretter gikk veien videre til Tottenham der Pochettino hadde fått sparken etter å ha endt på 8.plass. Jeg kjøpte Strootmann og Barkley dit og fortsatte å bruke taktikken din. Det endte, med at jeg fikk fyken i mars måned, da lå jeg på en god 3. plass i ligaen. Grunnen til at jeg fikk sparken var nok at jeg tok litt hardt i under forventninger foran sesongen og sa jeg ville bli mester.

Sommeren etter sesong to fikk van Gaal fyken i United, jeg søkte og fikk jobben.

Jeg kjøpte inn Sanchez, Mustafi, Carvalho og Kovacic. Jeg førte de til 1. plass.

Før sesong 2 kjøpte jeg Lozano og Eriksen.

Endte igjen på 1. plass, men bare 1 poeng foran city som har Mourinho som trener.

Er i skrivende stund i finalen i CL mot Juventus.

Denne taktikken er en veldig god taktikk bare en gir den tid til å fungere, det tar noe tid, men når taktikken sitter hos spillerne så spiller de en god fotball. Jeg har prøvd en del taktikker gjennom årenes løp, men sjelden har jeg sett en taktikk der spillerne er mer på en denne. Det er gode taklinger, bra press og fint pasningspill. Jeg kunne skrevet så mye mer, men jeg holder meg til å si at jeg absolutt anbefaler denne taktikken til et hvilket som helst lag. Bare husk å gi den litt tid.

0