Zindrinho

spillere som blir trenere

10 posts in this topic

jeg har "juksa litt" og save'a for å loade samme spillet flere ganger nå, og spør Frode Kippe om å bli Assistent manager når han legger opp.

Jeg tenkte først å gjøre det for å prøve å finne ut om man burde få trener-statsa så tidlig som mulig eller vente lengst mulig,

men hver gang jeg loader det samme spillet på nytt blir statsa helt random.

Han får jo greit på Forsvarstrening, men ting som disiplin, motiverende og målbevissthet,

i tillegg til Working with Youngsters blir jo helt kokos hver gang! Alt fra 16 til 2 i arbeide med ungdom.

Noen som har noen tips om når/hvordan man bør be spillere om å bli trenere?

EDIT; Ikke bare det, men tilogmed foretrukket formasjon, spillestil, press, tendenser som bruker target man, kjøper spillere fra samme land etc blir helt forskjellig hver gang!

Hvordan i alle dager henger dette sammen?

Edited by Zindrinho
1

Når spelarar legger opp og blir trenarar vil dei bli tildelt ein ny CA/PA. Det blir delvis basert på spelarferdighetane, men mest på heilt vilkårlige faktorar. Difor ender ikkje den samme spelaren opp med samme CA/PA i alle saver. Det samme gjeld den taktiske delen av trenaren.

0

ikke i forskjellige saver, jeg saver spillet, spør spileren om å bli trener (anbefal å bli ass man/coach/speider) osv, sånn at han får trener-stats.

Så loader jeg samme save og gjør akkurat det samme, statsa blir helt random. dette er før spilleren har lagt opp. Kippe er 36, lurer på om jeg skal be han om å få trener stats nå, eller vente til han er eldre og nærmere å legge opp.

Men, det virker ikke som det har noen betydning siden det gir helt random resultat på samme save fil.

0

Det eg forklarte gjeld uansett om det er forskjellige saver eller samme save. Trenarferdighetane blir delvis basert på spelarferdighetane, men mest på heilt vilkårlige faktorar. Veldig enkelt å forstå.

0

Så det vil lønne seg å gi de trener stats så tidlig som mulig, før de rekker å miste for mye av spillerstats'a sine med alderen da, er det konklusjonen din?

Jeg syns det er veldig merkelig at det er så random hvilke spillere som blir gode trenere. Det burde ha en sammenheng med mentale stats syns jeg, og hvor gode de en gang har vært sjøl, erfaring etc.

0

Eg har ikkje noko egen konklusjon. Det eg har nevnt er fasiten utifrå korleis spelet er bygd opp.

At ein spelar blir trenar så tidlig som mulig treng ikkje nødvendigvis bety at dei blir betre trenar. Les det eg har skreve i mine to forgåande innlegg. Det har ein viss samanheng med ferdigheter.

Eit tips: Målbevissthet er viktig for at ein trenar utvikler seg så det er ein stor fordel om den tidligare spelaren får høg målbevisshet som trenar.

0

er det bare jeg som syns det er rævva? Hadde jo vært mye artigere om klubbspellere kunne blitt gode trenere for klubben uten at man må "jukse" med å save for så å loade 15 ganger og håpe trenern blir god!

En regen som blir kaptein og videre ass man 25 sesonger etter debuten f.eks!

0

For å gjøre forvirringen komplett så går det jo også an å ansette han som Spiller/Trener..

Hva skjer med stats da?? :)

0

han må først få trener-stats før du kan gi han spiller/trener kontrakt. det får han når du anbefaler ham en jobb innen fotball etter karrieren, når han spør vil du jeg skal gjøre meg tilgjengelig nå.

Har spørt på uttallige forskjellige engelske FM forum men jeg får ingen svar. "RNG, random number generator" nevner noen på fm-base.co.uk.

jeg syns for øvrig fortsatt at det er rævva. kan like gjerne be sveinung fjeldstad om å bli trener som tom lund jo..

husker det var likt i FM14 og, Pirlo blei aldri noen god trener.

0

Takker for den infoen! Det var jeg ikke klar over.

Ja det er veldig rævva!

Gleder meg til 16 nå, håper de har fikset mye på sånne "komplekse" ting/problemer som dette.

0