Reyes9

Norsk liga fm 15

175 posts in this topic

Er bare en fil der nå ;)

0

Ja så det i går :)

Skal starte en ny save nå og gleder meg voldsomt til å prøve ut dette!

Et spørsmål; Er det mulig å gjøre endringer i databasen slik at f.eks. 2 laget til LSK kan rykke opp til OBOS Ligaen?

Edited by Thorbjorn
0

Her kommer norsk liga for fm 15

Norsk 4.divisjon og 5.divisjon

Hei, hvilket program skal jeg laste ned filen i? 

0

Ikke noe program, bare legg den i dokumenter/SI/FM 15/editor data

0

Ikke noe program, bare legg den i dokumenter/SI/FM 15/editor data

Funker ikke. 

Når jeg trykker på linken kommer det opp et lite ikon nede på venstresiden med navnet på linken. Når jeg trykker på det står det at jeg må velge hvilket program jeg vil kjøre filen i. Jeg ga blaffen i det og bare la det til i mappen hvor du sier jeg skal legge det men det funker ikke. 

Kanskje litt dårlig formulert men håper du skjønner hva jeg mener :P 

Btw. Når jeg går inn på FM, må jeg trykke på noe spesielt eller er det bare å velge Norge som nasjon så får du opp alle divisjonene? 

0

Funker ikke. 

Når jeg trykker på linken kommer det opp et lite ikon nede på venstresiden med navnet på linken. Når jeg trykker på det står det at jeg må velge hvilket program jeg vil kjøre filen i. Jeg ga blaffen i det og bare la det til i mappen hvor du sier jeg skal legge det men det funker ikke. 

Kanskje litt dårlig formulert men håper du skjønner hva jeg mener :P

Btw. Når jeg går inn på FM, må jeg trykke på noe spesielt eller er det bare å velge Norge som nasjon så får du opp alle divisjonene? 

Korreksjon: Hvilket program skal jeg åpne filen i

0

Som sagt, ikke åpne filen, den har vel lagt seg der du har nedlastninger, klipp ut og lim inn der jeg nevte så er det bare å starte ny save.

0

Du har 2 stk mapper med Sports Interactive. Den mappen med mest innhold er den riktige, og det er der du skal legge inn filen. Om du åpner filen kan du risikere å gjøre filen korrupt. Så om du har åpnet filen vil jeg anbefale deg å unzippe en ny en for å være på den sikre siden.

Når du starter en ny save så er etter min erfaring alle tilleggfiler automatisk lagt til. Du kan velge og vrake hvilke tilleggfiler du vil starte med. Men her anbefaler jeg deg å kun velge "Norsk liga fm15" da de andre tilleggfilene kan skape problemer om de ikke er kompatible. 

1

Her kommer norsk liga for fm 15

Norsk 4.divisjon og 5.divisjon

det er jo spillere som ikke skal være der, den er jo 1 år gammel. i tillegg er det falske spillere i 4 div

0

Det er opp til researcherne, som da ikke har gjort jobben sin, siste updaten var etter januar-vinduet i år.

0

Hei er det mulig å få 4div i Cupen siden det er sånn i virkeligheten?

Reyes9 tusen takk får jobben du jr :-)

0

Et par ting jeg har opplevd som er feil:

- Fant nettopp ut at Flisbyen og Flisbyen 2 spilte sammen i 5 Divisjon Akershus sesongen 2016

- Det er umulig å signere enkelte unge spillere på deltids kontrakter. De forlanger å signere amatør kontrakter.

0

Div smårusk som kan fikses til neste utgave av fila:

- SK Grane, med cupseier fra 1902, er ikke det samme Grane som skal spille i 4. div. Helgeland (det er det Grane IL som skal)

- Olderskog IL og Mosjøen IL holder ikke til i byen Vefsn (Vefsn er en kommune), men derimot byen Mosjøen

Kan jeg rette feilene selv hvis jeg har editoren som selges i FM15?

Edited by Damien Marx
0

Editoren er gratis, så du kan rette det selv. Det med Grane var nytt for meg. Når det gjelder Olderskog og Mosjøen er det ikke alltid FM har byene/tettstedene inne og selv om jeg har laget en del av de stedene, er det noen som ikke har kommet med og da måtte jeg ta nærmeste by/tettsted.

0

Et lite tips til det grafiske om du skal lage en ny versjon til FM16. (Noe jeg virkelig håper du vil gjøre :) )

Det hadde vært gull om du fikk samme logo til 2 lagene som 1 laget.

0

Hei!

Av en eller merkelig grunn fåt jeg feilmelding (rød trekant - for få/mange lag i en liga) i både Island og Finland. Vet du hva som kan være grunnen til det? Såvidt jeg kan skjønne, så har du vel ikke rørt de ligaene....?

0

Nei har ikke rørt de ligaene der, så den var merkelig.

0

Du har ikke med noen andre editor-filer, Johan? Prøv å fjern de, så tror jeg det skal funke.

0

Det var nok jeg som hadde tuklet, ja. ;-)

0

Trenger litt hjelp... jeg har flere ganger prøvd å laste disse ligaene ned. Jeg har lastet ned filen, og deretter lagt den til i editor data. Når jeg prøver å begynne nytt spill, kommer ikke 3-5 divisjon opp som alternativ når jeg skal velge spillbare ligaer. Setter stor pris på hjelp.

PS: veldig uerfaren på å laste ned filer til FM

0