Gå til innhold

Football Manager 201...

Av Rôrschâch aug. 08 2014 10:43

For den offisielle meldingen:http://www.sigames.c...coming November

Les mer

75 % avslag på Steam...

Av cfthompson mai 27 2014 17:07

Har du ikke kjøpt Football Manager 2014 enda er dette den perfekte muligheten da Steam har kommet med et kjempetilbud på 75 % avslag! Kjøp deg det nå - eller kjøp det som en gave til en venn før tilbudet går ut.

Les mer
Bilde

Radiostyrt Bil/Båt/Fly

• Please log in to reply
18 svar i emnet

#1 Samuelsen

Samuelsen
  • Medlem
  • 364 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking Fk - Liverpool
  • Favorittversjon:
    FM07

Postet 27 juli 2009 - 18:44

Er det flere her inne som deler min interresse for Radiostyrte biler?

Siden vi har Emner for så meget mye annet hadde jeg håpet og kunne få igang en samtale og en plass for og spørre vist du trenger hjelp ang. din bil/båt/fly.

Selv har jeg akkuratt kjøpt meg en E-Revo VXL 1/16 bil, og er stårlende fornøyd. Eneste problemet er at bilen er ganske ny i markede så deler kan være litt "tricky" å skaffe på internett.

Sitter du inne med gode sider på internett som selger RC deler, så pøease del den her inne :glis:

KJØR DISKUSJON!
Føler aldri at noen svarer meg i tråden!

#2 Holteberg

Holteberg
  • Medlem
  • 6 788 Innlegg:

Postet 27 juli 2009 - 18:52

Hadde interesse for sånt før. Da jeg var 12-13 år hadde jeg en Radiostyrt monstertruck som gikk i "hele" 23 km/t :lol: Men den interessen falt fort bort for å si det slik. Men jeg skal ikke legge skjul på at det hadde vært kult med en sånn liten bil som gikk noe inni granskauen. Naboen har en værsting som hadde 4 hestekrefter. Det er gromt i en liten bil på 6-7 kg.

#3 Samuelsen

Samuelsen
  • Medlem
  • 364 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking Fk - Liverpool
  • Favorittversjon:
    FM07

Postet 27 juli 2009 - 19:04

I "hele" 23 km/t skjønner jeg godt tar fra deg litt av gleden med hele greiene altså :P

#4 Holteberg

Holteberg
  • Medlem
  • 6 788 Innlegg:

Postet 27 juli 2009 - 19:09

Jeg var bare en liten gutt. Syns det gikk fort jeg, den gangen i hvertfall. :)

#5 Samuelsen

Samuelsen
  • Medlem
  • 364 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking Fk - Liverpool
  • Favorittversjon:
    FM07

Postet 27 juli 2009 - 19:13

hehe, joda kan forstå det. Vi har vell alle hatt interessen for radiostyrte bile i ung alder, men så forsvinner den, var hvertfal slik i mitt tilfelle, så fant jeg igjen en gammel, og da mener jeg gammel bil å begynte og kjøre igjen. Da hadde jeg liksom ikke noe aent valg enn og oppdatere bilen litt, å handlet en ny en :D Så nå er vill vell en gjeng på 8-9 stykker som flyr gata lang i 60 km/t

#6 Quack

Quack
  • Medlem
  • 78 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking, Newcastle

Postet 27 juli 2009 - 19:36

Hadde en bil når jeg var yngre jeg også, tror faktisk jeg har den enda;P
Men har vært borti mye forskjellig som f.eks bil, båt, fly og helikopter. Kan si en ting og det er at jeg aldri fikk helt dreisen på værken flyet elle helikopteret. Det begynner å bli noen år siden nå, men savner det litt på en varm sommer dag. Det er faktisk en "flystripe" for radiostyrte fly her jeg bor.

Litt off topic: At en liten radiostyrt bil kan gå i 60 (sikkert fortere), og at jeg bare har lov til å kjøre en moped som går i 45 er jo sykt.
"Vi e sikre på det går bra , vi e jo trosalt best og sånn !"

#7 Samuelsen

Samuelsen
  • Medlem
  • 364 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking Fk - Liverpool
  • Favorittversjon:
    FM07

Postet 27 juli 2009 - 19:38

Ja, norske trafikkregler er merkelige, men så er det ikke ofte vi er ute på større veier og kjører, hverfall ikke på lyse dagen når det kjører biler :P

#8 Tyggis

Tyggis
  • Medlem
  • 5 902 Innlegg:
  • HjembyShotter's Nation
  • Favorittversjon:
    CM 01/02

Postet 27 juli 2009 - 20:04

Litt off topic: At en liten radiostyrt bil kan gå i 60 (sikkert fortere), og at jeg bare har lov til å kjøre en moped som går i 45 er jo sykt.

Det er det jo ikke. Tenk hvor mye farligere det er å kjøre moped enn en radiostyrt bil. Vil gå så langt som å si at det er 99,9% farligere.
Keep calm and Carra on!

#9 Holteberg

Holteberg
  • Medlem
  • 6 788 Innlegg:

Postet 27 juli 2009 - 20:11

Bare tenk hvor mye større kraft en moped på 100 kg genererer i 45 km/t, enn en radiostyrt bil på 6 kg som kjører i 60 km/t. Om et uhell skulle inntreffe vil ikke konsekvensene av en radiostyrt bil være i nærheten av en moped.

#10 MrLiverpool

MrLiverpool
  • Medlem
  • 1 954 Innlegg:
  • HjembyVerdal

Postet 27 juli 2009 - 20:24

Og når man tenker på at det eneste man trenger å gjøre for å få kjøre moped er å ha 12 opplæringstimer på en scooter uten å lære noe spesielt om kjøreteknikk, fartsavpasning etc, så er det heller ikke rart at fartgrensen er der den er. Mopedopplæringen bør fornyes og forbedres, for så man deretter setter opp fartsgrensa. Ble off topic dette, men dette er altså grunnen til 45-regelen.
Test ut taktikken min dersom du sliter med å finne en offensiv taktikk.
Muse
Time has come to make things right, You're unstoppable, Our time is running out, Now it's time for changing, Last chance to lose control

#11 Quack

Quack
  • Medlem
  • 78 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking, Newcastle

Postet 27 juli 2009 - 20:33

Nå skulle jeg ikke legge om til en diskusjon da:P

Men er enig i at du får lappen latterlig enkelt, det er bare og møte oppp på timene og klare teorien. Men du kan se på dette på begge sider. Der jeg bor så kjører det mye lastebiler og de vill alltid forbi meg og de kommer rimelig tett oppi meg, så jeg føler meg ikke helt trygg.

Men uansett nå bør vi vel styre inn på radiostyrte kjøretøy igjen.
"Vi e sikre på det går bra , vi e jo trosalt best og sånn !"

#12 Tyggis

Tyggis
  • Medlem
  • 5 902 Innlegg:
  • HjembyShotter's Nation
  • Favorittversjon:
    CM 01/02

Postet 27 juli 2009 - 20:38

Jeg har alltid hatt lyst på fjernstyrt fly, men aldri tatt meg tid eller råd til å skaffe meg det. Ser for meg at det er vanskelig og at det fort kan gå dårlig. Noen som har erfaring?
Keep calm and Carra on!

#13 Gladlaks

Gladlaks
  • Medlem
  • 562 Innlegg:

Postet 27 juli 2009 - 20:51

Jeg husker da jeg var yngre. En venn av meg og jeg fløy et radiostyrt fly og hadde det fenomenalt. Inntil noen kom å skulle prøve det. De kjørte i et tre og flyet satt fast. FML.

#14 Pete Townshend

Pete Townshend
  • Medlem
  • 2 056 Innlegg:
  • HjembyPlatekompaniet
  • Favorittklubb:
    Rosenborg, Nardo, og Liverpool
  • Favorittversjon:
    CM 00/01

Postet 27 juli 2009 - 22:11

Morsom tråd, hadde selv en RC-bil på ungdomskolen(med nissan skyline-carroseri). Var vel ikke alt for store hastigeten den kom opp i, fordi den hadde elektrisk motor, men etterhvert som jeg fikk en bedre motor, servo og radiator på den ble hastigheten ganske grei. Selv ga jeg meg med denne hobbien fordi det kostet litt å holde bilen vedlike. (Stadig oppgradering av deler, og når man oppgraderte en del måtte men naturligvis oppgradere resten, samt at det gikk en del dekk). Bilen står nå på loftet og støver, men den har gitt meg en hel masse gode minner.
You'll never walk alone.
When I get sad, I stop being sad, and be AWESOME instead. True story.

#15 Samuelsen

Samuelsen
  • Medlem
  • 364 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking Fk - Liverpool
  • Favorittversjon:
    FM07

Postet 27 juli 2009 - 22:46

Kjekt og se at folk liker tråden :) Men føler heller at det var flere folk her som HAR drevet med dette enn det er folk som driver med det :I

Vil bare annbefale alle som har biler enda. Ta dem med u og kjør i sommer, utrolig kjekt :D

#16 ffkern

ffkern
  • Grafikere
  • 2 605 Innlegg:
  • HjembyMysen og Fredrikstad.
  • Favorittklubb:
    FFK, LFC, Schalke og Sevilla
  • Favorittversjon:
    fm08

Postet 27 juli 2009 - 22:51

FMN har tatt fra oss livet, vi må bare innse det. :sad:
Men hadde en elektrisk bil en gang jeg også, fikk ikke så mange minne mer den men.

Twitter; henhan10

#17 Samuelsen

Samuelsen
  • Medlem
  • 364 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking Fk - Liverpool
  • Favorittversjon:
    FM07

Postet 27 juli 2009 - 22:55

Synst alle "hadde" en bil en gang :P Finnes det ingen her inne som driver med det enda?

#18 Fiasco

Fiasco
  • Medlem
  • 490 Innlegg:
  • HjembyPorsgrunn
  • Favorittklubb:
    Arsenal F.C
  • Favorittversjon:
    FM10/11

Postet 28 juli 2009 - 10:00

Jeg var rimelig interessert i radiostyrte biler før. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde tre biler, et helikopter og en båt jeg har brukt to ganger. Båten fikk jeg da jeg var 9 år, sparte helt selv og tusen kroner var svært mye for meg da. Skal muligens prøve båten å se om den fungere fortsatt.

#19 Samuelsen

Samuelsen
  • Medlem
  • 364 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Viking Fk - Liverpool
  • Favorittversjon:
    FM07

Postet 13 august 2009 - 22:50

Sitter her og sliter håret av hodet og håper at noen av dere godtfolk her inne kan hjelpe meg.

Er på leiting etter nye dekk til min bil, og setter min lit til at noen her inne sitter på god informasjon om hvor jeg kan skaffe dette. Er jeg langt ute på jordet eller er det noen som kan hjelpe?

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

© 2004 - 2013