Gå til innhold

Bilde

Manchester United Football Club

• Please log in to reply
14207 svar i emnet

#13601 Shubby

Shubby
  • Medlem
  • 160 Innlegg:
  • HjembyStavanger

Postet 05 april 2012 - 18:18

Når spillere blir dårligere enn de var før er det på tide med utskiftninger.

Burde kanskje legge til at det er forskjell på alder når du kommer med en slik påstand da.

Evra er ikke like god som han var. Alikevel mener jeg han holder et godkjent nivå. Jeg mener spillere som er gode nok bør få bli i klubben samme hva alderen er. Paul Scholes, Ryan Giggs, Rio Ferdinand er alle spillere som begynner å dra på åra, men de holder nivået. For min del kan spillerene spille til de er 45, så lenge de holder nivået.

Ser heller ikke på Patrice Evra som den svakeste spilleren heller. Klubben bør heller rette fokuset på den sentrale midtbanen. Den trenger mer forsterkninger en venstrebacken.

woop woop !

#13602 sindrebrann

sindrebrann
  • Medlem
  • 986 Innlegg:

Postet 05 april 2012 - 18:26

Så spillere som er gode nok for PL skal spille på United fordi de har vært der noen år? Vil du vinne seriegull eller havne under de beste som Chelsea har gjort? Må se bort fra den "menneskelig" siden noen ganger, og se at spillere ikke er gode nok for et lag som har som mål å være topp 3 i verden.

Burde kanskje legge til at det er forskjell på alder når du kommer med en slik påstand da.

Så du skjønte ikke at Evra ikke var like god pga alderen? Er visst ikke jeg som har drukket vodka med rødmaling...

#13603 Shubby

Shubby
  • Medlem
  • 160 Innlegg:
  • HjembyStavanger

Postet 05 april 2012 - 18:38

Er mulig å gjøre begge deler. Beholde de rutinerte samtidig få inn nye og yngre. Se på Barcelona. Får opp unggutter samtidig som de rutinerte blir værende.

Når spillere blir dårligere enn de var før er det på tide med utskiftninger.

Det var påstanden din. Står ingenting angående alder. Med tanke på det burde du ønsket at Wayne Rooney ble solgt etter den svake sesongen han hadde. På lik linje med Evra nå.

woop woop !

#13604 Barbie

Barbie
  • Medlem
  • 958 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd
  • Favorittversjon:
    07

Postet 06 april 2012 - 23:17

Han sier ikke at de bør få spille, men at de bør få bli i klubben. To helt forskjellige ting.

Synes det er helt på trynet å ville selge spillere som Ferdinand, Giggs og Scholes. De bidrar mye på treningsfeltet, og når de ikke lengre holder nivået så skal de nok inn i trenerteamet til United, som jeg synes er fantastisk bra.

Evra er ikke ekstremt god defensivt, men syns han er ganske bra offensivt, er jeg den eneste? Gang på gang skaper han farlige situasjoner og kommer i innleggsposisjon, selvom han kanskje svikter litt i de avgjørende øyeblikkene. Kan godt se for meg Fabio som erstatter for ham jeg. Har sansen for de to tvillingene. Da har vi en prosess der Fabio gradvis vil ta over for Evra, og det er mer øknonomisk og stabilt enn å handle inn en ny en.

Ferdinand har vært bra i det siste, og så lenge han er bra ser jeg ingen grunn til å dumpe ham. Han har masse erfaring, og det er viktig. Bak ham har vi masse ungt talent som er klar for å ta over når han er ferdig, så selgingen av ham skjønner jeg ikke. Man trenger jo ikke selge, bare gradvis la ham få spille mindre og forbrede ham på en rolle i trenerteamet om han vil?

Berbatov, har ikke så mye annet å si enn at det er synd hvordan det ble. Men jeg skjønner hvordan Ferguson tenker, så han må nok gå, men hadde vært fint å hatt ham som backup hvis Rooney ble skadet.

Carrick har vært strålende i det siste, skjønner ikke hvorfor folk vil selge ham? Ja, han er litt treg med ballen, men han har forbedret seg. Han og Scholes har jo vært konge i det siste.

Polakken skal bort, det skjønner jo alle, trodde ikke det var noen diskusjon om det enda?
Macheda er et litt trist kapittel syns jeg. Virket så bra i begynnelsen, men får det liksom ikke helt til. Ville gitt ham en sesong på lån i en CH eller PL-klubb der han var garantert spilletid, og sett hva som skjedde.

Edit:
Park: NEI. God spiller å ha i stallen. Fornøyd uansett.
Hernandez: Du tuller, sant? .....
Owen: Spiller jo ingenting så vil tro han forsvinner ja.

Dette innlegget har blitt redigert av Barbie: 06 april 2012 - 23:20

#13605 UnitedBouwer

UnitedBouwer
  • Medlem
  • 270 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Manchester Utd, QPR(følger)
  • Favorittversjon:
    Fm 10, Fm 11

Postet 08 april 2012 - 13:19

Evra er ikke så god defensivt lengre, men han er en helt grei spiller. Fabio har jeg veldig sansen for, kan virkelig bli noe stort om han bare blir kvitt skadeproblemene. Ser også at mange ønsker Hazard, men for å ha han må det enten endres i spillestil eller selges en ving. Hazard er en fantastisk spiller, men om han ikke spiller på ving så spiller han best bak spissen. Og det kan funke fint, om Fergie da spiller 4-4-1-1/4-2-3-1 med Rooney som spydspiss. Da må vi ihvertfall kvitte oss med Berbatov, Owen og Macheda (de to siste uansett). Det som er artig er at hver gang Cleverley spiller så funker det meste mye bedre. Han snur spillet så voldsomt fort, samtidig som han dekker masse rom, en veldig bra egenskap. Kunne gjerne sett for meg å bytte Nani mot for eksempel James Rodriguez, så lenge man får nok penger for portugiseren.
Sindrebrann:
De eldre spillerne er jo absolutt ikke til å kvitte seg med, vi er midt i et generasjonsskifte! Aldri hørt en mer latterlig påstand! Det at du faktisk ønsker å kvitte deg med Giggs og Scholes er jo helt bak mål, og i tillegg Ferdinand som har storspilt i lag med Evans i forsvaret. Backene er storproblemet, og den eneste som faktisk spiller bra på høyreback er jo Jones... Rafael tabber mye, har skader og sliter med konsentrasjon.

#13606 #HEEL

#HEEL

Moderator

• Moderatorer
  • 4 065 Innlegg:
  • Favorittversjon:
    FM 2010

Postet 08 april 2012 - 16:23

Deilig med 8 poeng og bedre målforskjell på City nå! Hva gjelder kampen i dag har jeg ikke stort å si. Vi starter godt og til dels vinner kampen i det 15. minutt etter en bedriten dommeravgjørelse. Trist at fotballkampen blir ødelagt av dette, til tross for at United 99% sikkert hadde fått det målet læll.

#13607 Aaron Eckhart

Aaron Eckhart
  • Medlem
  • 530 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Manchester United

Postet 19 april 2012 - 15:01

http://www.united.no...vergangsryktene

Likte denne :cool:

Champ20ns 2013

In Moyes we trust

#13608 Barbie

Barbie
  • Medlem
  • 958 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd
  • Favorittversjon:
    07

Postet 19 april 2012 - 23:49

Artig spalte det der ja! Selv er jeg en av dem (liker i hvert fall å tro det) som holder hodet kaldt og ikke tror på noe før jeg ser spilleren ved siden av Ferguson. Men man blir jo litt gira av alt man leser også da. ;)

#13609 meland85

meland85
  • Medlem
  • 83 Innlegg:
  • HjembyBryne
  • Favorittklubb:
    Man. Utd., Viking, Orstad IL
  • Favorittversjon:
    2007, 08, 09, 10

Postet 20 april 2012 - 03:08

hvilken United supporter har lyst å få ut omtrent halve laget ut av porten på Old Trafford?

Evra - holder nivået. Han er ikke verdensklasse lengre, og dette med en mer defansiv back, de eksistere nesten ikke lengre. Alle er ving-backer.
Rio - Klasse når han er skadefri, og mye ungt som overtar.
Carrick - Undervurdert spiller. Har veldig godt samhold med Scholes og er en de beste spillerene etter jul.
Hernandez - Klasse måltyv. Og det er det han er. Han er ikke ett oppspillspunkt eller komplett spiss. Ren måltyv. Må forbedre seg på offisiden men er close hver gang.
Macheda - har stoppet helt opp i utvikling. Håper han blir lånt ut og får fast spilletid.
Park - stallfyll. God i de store kampene, arbeidshest men har en nedgående kurve.

Ellers i forsvaret så er det mye unge og gode spillere i Smalling, Jones, Evans og DaSilva brødrene.
Midtbanen er området som trengs forsterkninger. Scholes og Giggs er ikke 25år lengre. 2 nye trengs, 1 deffansiv og 1 offansiv.

Kommer til å bli spennande sommer med forhåpentligvis gode signeringer. SAF er vel ferdig å handle før 1.juli :)
Love United, Hate Glazers

Orstad IL... Klar for 5 divisjon til 2011 sesongen. Opprykk 2 på liga mange år :P

#13610 glory united

glory united
  • Medlem
  • 447 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Manchester United
  • Favorittversjon:
    fm 2009

Postet 20 april 2012 - 15:10

Skulle ønske vi SAF hadde gått for en mer possession basert fotball, men det ser ut som han har lagt det bort nå.
Berba hadde jo passet ypperlig hvis vi hadde fokusert på å holde på ball og lignende med sin herlige teknikk.

#13611 sindrebrann

sindrebrann
  • Medlem
  • 986 Innlegg:

Postet 07 mai 2012 - 13:45

Da er sesongen over, skuffende og trofeløs. Noen unge spillere som har blitt bedre. Ser ut som Kagawa er klar, håper ikke Gaitan blir det. Ser ikke bruken av han, da vi har Young og Nani på OMV

11'er neste år:
De Gea
Rafael - Evans - Vidic - Baines
Rodwell - Cleverley
Valencia - Rooney - Young
Cavani

Backup:
Lindegaard
Smalling - Jones - Ferdinand - Evra
Carrick -
Kagawa - Nani
Welbeck - Hernandez

Sikkert noen jeg har glemt, men sånn ville drømmestallen vært neste år. Trenger ikke være Rodwell, men kult siden han er engelsk

#13612 Barbie

Barbie
  • Medlem
  • 958 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd
  • Favorittversjon:
    07

Postet 07 mai 2012 - 14:14

Synes det minner så sykt om FM å sette opp sånnet lag. Blir så urealistisk. Kjøper sikkert en sentral midtbanespiller, og det er vel egentlig nok også. Jeg har ikke lyst på masse nye spillere jeg. Vil ikke bli City.

#13613 sindrebrann

sindrebrann
  • Medlem
  • 986 Innlegg:

Postet 07 mai 2012 - 14:15

Så du vil havne bak på tabellen? Nå er det sånn at United er pdd LANGT unna nivået til City, og vi har mange spillere som ikke blir bedre de neste årene. Må gjøre noen overganger da. Chelsea, Arsenal og Liverpool kommer også til å forsterke stort. United har vært svake i hele år, og mangler klasse i flere ledd.

#13614 Barbie

Barbie
  • Medlem
  • 958 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd
  • Favorittversjon:
    07

Postet 07 mai 2012 - 14:18

Vi har like mange poeng men er LAAANGT unna nivået til City?
Tror ikke det du. Vi vinner. Det er det som teller. Vi har mange spillere som blir bedre. Jeg kan gjerne få en ny sentral midtbanespiller, men ser ikke hvem som kunne forsterket oss så ekstremt mye på de andre plassene.

#13615 sindrebrann

sindrebrann
  • Medlem
  • 986 Innlegg:

Postet 07 mai 2012 - 14:20

Så du tror vi har like mye flaks neste år? Spillmessig sliter United nesten alle kampene, bl.a mot Swansea i går. Kjørte ikke akkurat over. Hvem skal bli bedre? Ikke Scholes, Carrick, Giggs hvertfall. Trenger helt klart en ny spiss. Rooney passer ikke helt på topp, og Hernandez brenner sykt mange sjangser nesten hver kamp. Forsvaret og er ganske utsatt mtp skader og alder på enkelte. Kan være greit å få en ny FV siden Evra ikke er like stabil mer

#13616 Barbie

Barbie
  • Medlem
  • 958 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd
  • Favorittversjon:
    07

Postet 07 mai 2012 - 14:33

Man får ikke så mange poeng en sesong kun basert på flaks. Vi har vært heldige til tider, men alle lag har flaks og uflaks, også vi. Vi kjørte jo totalt over Swansea igår, helt til slutten da de begynte å skape sjanser. Førsteomgang var jo totaldominans, følte aldri at ledelsen var truet.

Hehe.. Welbeck, Pogba, Cleverley, Rafael, Jones, Smalling, Fabio, for å nevne noen. Ny spiss trenger vi ikke. Rooney og enten Welbeck eller Hernandez er supert det. Hernandez har ikke hatt en veldig god sesong i år, men man avskriver ikke en spiller på bakgrunn av én sesong. Welbeck blir bare bedre og bedre, så er jo veldig synd om vi henter inn noen som tar plassen hans.

Vi har jo et veldig ungt og godt forsvar, utenom Ferdinand, Evra og Vidic. Evra er jo aldri skadet, Vidic var uheldig og Ferdinand er litt mer utsatt, men da har vi jo Evans, Smalling og Jones i bakhånd så skjønner ikke helt hva du mener med det.

Evra er god han, sliter litt defensivt, men ser ikke akkurat noen som er bedre akkurat nå som vi kan få tak i.

#13617 sindrebrann

sindrebrann
  • Medlem
  • 986 Innlegg:

Postet 07 mai 2012 - 14:45

Ja, Welbeck og Hernandez er helt greie.Vinner ikke serien mot City sånn det er nå. Greit at spillere er gode, men vi går ikke for 2. plasser. Og backup på back er ikke god. Rafael og Evra som eneste rene backer. Fabio skal lånes ut, er heller ikke god nok ennå, og Smalling / Jones er hele greie som backer. Evra er gammel og da kan det være greit å hente en ny allerede nå. Kan ha Evra og Baines på rotasjon om den plassen.

#13618 #HEEL

#HEEL

Moderator

• Moderatorer
  • 4 065 Innlegg:
  • Favorittversjon:
    FM 2010

Postet 07 mai 2012 - 14:51

Da er sesongen over, skuffende og trofeløs.

Feil, det er en kamp igjen i Premier League og vi vant CS.

Så du vil havne bak på tabellen? Nå er det sånn at United er pdd LANGT unna nivået til City

Jeg rykker heller ned som den klubben vi er i dag, enn å vinne som et forbanna kjøpelag. Det er to ting som ødelegger fotballen i størst grad per i dag, det er filming og penger. Sånn som City etc. holder på med er kvalmt og det ødelegger ikke bare fotballmarkedet, hvor prisene blir skyhøye. Men det gir også mindre klubber en nærmest umulig oppgave om de ønsker å kjempe i toppen innen en 10 års tid. Ikke nok med det så skaper det også en pissræva fanskare, da mange bare kaster seg på bølgen og "holder med" City etc. uten å ha genuine følelser for klubben.

Det er bare å krysse fingrene for at det blir slutt på kjøpesummer som det er i dag.

Dette innlegget har blitt redigert av #HEEL: 07 mai 2012 - 14:55

#13619 sindrebrann

sindrebrann
  • Medlem
  • 986 Innlegg:

Postet 07 mai 2012 - 14:55

Young har filmet mye...

Hvem gjorde alle de største overgangene i England før? Det var United. Veron, Ferdinand, Berbatov, Rooney, bare for å nevne noen. Hentet toppspillerne til de andre klubbene, akkurat som City gjør nå, så at noen andre tar over rollen gjør at vi må forbedre oss. United har også kjøpt mange spillere før. Pass på dobbeltmoralen. Ja, vet at United har hatt mange egenutviklede gjennom tidene, men når er det vel kun Scholes som startet mot Swansea

Dette innlegget har blitt redigert av sindrebrann: 07 mai 2012 - 15:05

#13620 #HEEL

#HEEL

Moderator

• Moderatorer
  • 4 065 Innlegg:
  • Favorittversjon:
    FM 2010

Postet 07 mai 2012 - 15:10

Vel, nei. Han har overspilt mye, selv om det er irrelevant. Og det er skammelig, men vi har i hvert fall ikke kultur for å gjøre det. Alt som trengs å gjøre i United er å ta et nakkegrep og kaste Young og Nani ut i ringen, så er dette problemet borte, noe jeg forsåvidt virkelig håper de gjør. Smågulper litt hver gang Nani overspiller en kakk på hælen etc.

For en sammenligning. Vi brukte ikke 2 MILLIARDER over litt over et år. Veron og Ferdinand var riktignok dyre spillere på det tidspunktet, men at du drar Berbatov og Rooney opp i sammenligningen er jo bare feil. Hva som skiller et kjøpelag fra et ikke er ikke handlingen i seg selv, men aggresiviteten på markedet og innstillingen om at å kjøpe er veien til suksess, og får du ikke suksess så kjøper du igjen og kvitter deg med fjorårets søppel. Dette er hva vi har sett av diverse klubber de siste årene. Ikke for å snakke om spillerlønninger som er helt på bærtur nå for tiden også.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere