FMNorge: Harstad IL ~ Vi ska skape fotballfeber! - FMNorge

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Harstad IL ~ Vi ska skape fotballfeber!

#1 Brukeren er ikke pålogget   Hedly_fm 

• Gruppe: Medlem
  • Ble medlem: 20-oktober 07

Postet 22 februar 2012 - 18:04

Postet bilde
~Vi scorer mer~

Informasjon
Jeg har valgt å begynne å skrive en rapport igjen. Noen år siden sist jeg skrev her inne nå, så da er det vell på tide med noe nytt! Jeg valgte Harstad IL siden jeg kommer fra området og kjenner laget nokså godt. Jeg har egentlig ingen spesielle mål annet enn å gjøre det så godt som mulig, så får det gå som det går. Jeg setter meg dog noen begrensninger. Jeg vil prøve å bygge laget rundt lokale spillere hele veien mot Tippeligaen, om jeg når så langt. I utgangspunktet skal jeg se etter spillere fra Norde og midtre Hålogaland distriktet. Dvs. grovt regnet som fra Senja i nord til Narvik i sør. Det vil forekomme unntak her for å ikke falle helt av lasset.
Jeg spiller med den nyeste oppdateringen og starter saven i Januar 2011. Har gjort en liten modifikasjon, og det er at jeg har fjernet Jostein Kajander som spillende manager før jeg startet opp, og han er nå kun spiller for mitt lag når jeg starter opp.

Harstad Idrettslag
Harstad ble stiftet 1 Mars 1903, da under navnet Landsås skilag. Først i 1913 begynte man å spille fotball i klubben, og klubben fikk da nytt navn; Harstad Idrettslag. Klubben spiller sine hjemmekamper på Harstad Stadion, som har kapasitet til å ta inn 6000 mennesker, men klubben har per i dag bare 500 sitteplasser. Harstads merrittliste består utelukkende av nord-norske mesterskap, 9 i tallet. Alle disse mesterskaps-titlene kom på 50 og 60-tallet. Harstad har tidligere også vært i all-norsk 1 divisjon (dagens Adeccoliga) i 6 sesonger fordelt på 4 perioder, sist i 1997.

Jeg vil komme til å skrive mine 3 første sesonger som helårs-rapporter, ettersom disse sesongene allerede er ferdigspilt. Håper du vil følge min rapport om Harstads ferd mot det gjeveste selskap! Tar gladelig i mot både ros og kritikk etterhvert. :)

Dette innlegget har blitt redigert av Hedly_fm: 22 februar 2012 - 20:48

#2 Brukeren er ikke pålogget   Dawson 

• Vis galleri
  • Ble medlem: 11-mars 11
  • HjembyOlden
  • Favorittklubb:
    Manchester United og Basel
  • Favorittversjon:
    Football Manager 2012

Postet 22 februar 2012 - 18:37

Ser meget bra ut dette og denne skal følges. :) Men ein ting, kunne du bytta ut den gule skrifta i "Vi skårer mer" til ein anna farge. Får vondt i auga.
Følg min saverapport med Basel 1893: HER

Manchester United 8-2 Arsenal - 28.August.

#3 Brukeren er ikke pålogget   United-dude 

• Ble medlem: 25-desember 11
  • HjembyStavanger
  • Favorittklubb:
    Man Utd, Viking, Hertha BSC
  • Favorittversjon:
    FM 12

Postet 22 februar 2012 - 19:15

Dette høres spennende ut, så kommer til å følge denne! :)
Man Utd <3
Viking <3

#4 Brukeren er ikke pålogget   kakkiss12 

• Ble medlem: 19-september 09
  • Favorittklubb:
    Arsenal
  • Favorittversjon:
    FM09,FM11, FM12

Postet 22 februar 2012 - 20:05

Spennende at du vil bygge HIL på spillere fra Hålogaland B).
Lykke til Arsenal!

Les min saverapport Harstad IL - Kan vi ta over Norge?

#5 Brukeren er ikke pålogget   Hedly_fm 

Postet 22 februar 2012 - 20:46

Postet bilde
~Vi scorer mer~

Overganger vår 2011

Inn
Mads Nordmo - £4,500 fra Senja

Ut
Ingen

Ønsket ikke å handle for mye før sesongen. Jeg vil først se an hvor god laget er i forhold til konkurrentene våre. Hentet inn Mads Nordmo for å få nødvendig bredde i midtbaneleddet. En god ballvinner på midtbanen. Født i Harstad, noe som er et stort pluss for min innkjøpspolitikk.

Stall

Keepere
01. Odd Magne Knoph Myhre - 32 år - GK
12. Jarle Jakobsen - 19 år - GK
24. Espen Bendiksen - 24 år - GK

En meget god lagdel. Bendiksen holder et meget høyt nivå for 2. divisjonen, og har en solid back-up i rutinerte Myhre. Jakobsen er et stort keepertalent som helt sikkert kommer til å ta større del i førstelaget i framtiden, foreløpig blir han førstekeeper for andrelaget. Bendiksen er også lagkaptein.

Forsvar
02. Simon Johansen - 22 år - FH
04. Christian Johannessen - 26 år - FS
05. Martin Kaarby - 28 år - FS / DM / MS
06. Are Brodtkorb - 29 år - FS / M/OM (HS)
11. Kåre Harald Artnsen - 26 år - FV /MV
15. Fredrik Johansen - 20 år - FS
20. Henrik Fjellstad - 20 år - FV/S / SP
25. Daniel Edvardsen - 19 år - FS / DM / MS

En lagdel jeg er mer usikker på. Mine faste 4 vil jeg tro holder mål (S Johansen - Kaarby - Brodtkorb - Fjellstad), men jeg er usikker på om back-upen er god nok. Det får tiden vise. Kaarby er vår visekaptein.

Midtbane
03. Mads Nordmo - 28 år - MS/H
07. Torkild Nilsen - 31 år - FV / MS
08. Esben Bjøri - 21 år - MS/V, OM (VS)
09. Frank Balteskard - 21 år - OMH/V
14. Magnus Kjelseth - 19 år - MS / OMS/H/V
16. Kjell Gunnar Vangen - 21 år - OMH/V
21. Magnus Nikolaisen - 21 år - OMH/V / SP
22. Sondre Jakobsen - 18 år - OMV
23. Emir Janjos - 24 år - FS / DM / MS

En forholdsvis ung lagdel med mye fart og kreativitet. Pga denne spennende lagdelen valgte jeg å gå for en 4-2-3-1 formasjon. Nordmo og Janjos vil normalt være de holdende midtbanespillerne, mens Kjelseth vil ha rollen bak spissen. Vingrollene er såpass jevne at det er vanskelig å si hvem som er sikret førstelagsplass. Både Balteskard, Nikolaisen og Vangen ser ut som spennende vingtyper.

Angrep
10. Fredrik Notice - 23 år - SP
13. Jostein Kajander - 32 år - SP
18. David Johansen - 19 år - SP / OMH/V
19. Richard Normann - 28 år - SP / OMH/V

To spisser som holder meget høy klasse i Notice og Kajander. Notice er en tanks, mens Kajander er en velkjent måltyv i de lavere divisjonene i Nord-Norge. Disse to vil knive om spissplassen i år. Johansen og Normann er i utgangspunktet spillere for Harstad 2, men vil få muligheten om skader skal oppstå.

Treningskamper

Sortland 1-0 Harstad
Lofoten 0-0 Harstad
Lyngen/Karnes 1-2 Harstad (Notice, Vangen)
Fløya 0-1 Harstad (Kajander)

Treningskampene i år gikk for det meste på eksperimentering. Vi trengte å sette sammen et bærekraftig lag før sesongstarten, og etter en smålig start hever vi oss i de to siste treningskampene, ikke bare resultatmessig men også spillemessig. Alle spillerne i A-stallen fikk rikelig med spilletid for å vise seg fram. Speselt ung Kjelseth imponerte, og styrte midtbanen fra sin offensive posisjon.

Forventninger foran sesongen
Styret: Forventer en plassering på øvre halvdel i ligaen. Cup ikke viktig.
Media: Tipper oss på en 5.plass
Mine: Vanskelig å si utfra treningskampene og troppen, men jeg går for samme mål som styret. Vi skal prøve å komme blandt topp 5 denne sesongen. Cup er ren bonus.

2. Divisjon Avd. 4

April
# Mjølner 1-1 Harstad (Magnus Nikolaisen)
# Harstad 1-1 Kjelsås (Simon Johansen)
# Tromsdalen 1-1 Harstad (Sondre Jakobsen)

Tja...Hva skal man si? 3 uavgjorte denne måneden er egentlig under forventning. Vi var uheldige mot Mjølner, der vi tar en tidlig ledelse, men klarer ikke sette flere sjanser før Mjølner putter like før slutt. Kampen mot Kjelsås var vi rett og slett ikke gode nok, og hevet oss kraftig når vi tok et overraskende og godt poeng borte mot årets favoritt opprykkfavoritt, Tromsdalen. Mads Nordmo er uheldig og pådrar seg en skade, som holder han ute av spill til høsten.
Månedens spiller: Magnus Nikolaisen

Mai
# Harstad 2-2 Hasle-Løren (Fredrik Notice x2)
# Harstad 1-3 Skeid (Simon Johansen)
# Strømsgodset 2 0-2 Harstad (Fredrik Notice, Magnus Nikolaisen)
# Harstad 0-2 Tønsberg
# Ørn 1-1 Harstad (Simon Johansen)

En vedig varierende måned. Men bare en seier så langt i serien er ekstremt dårlig, og noe vi er svært misfornøyde med. Vi har ikke levert på egen hjemmebane, men spiller bedre på bortebane, merkelig nok. Noe av grunnen til denne dårlige perioden skal også tett kampprogram og skader ha. I tillegg til disse seriekampene hadde vi også tre cup-kamper denne måneden (kommer mer lengre ned).
Månedens spiller: Simon Johansen

Juni
# Senja 0-1 Harstad (Magnus Kjelseth)
# Harstad 3-1 Skarp (Jostein Kajander, Are Brodtkorb, Fredrik Notice)
# Harstad 3-0 Tromsø 2 (Jostein Kajander x2, Henrik Fjellstad)

Ikke mange kamper denne måneden, men vi ender opp med full pott mot nord-norsk motstand, og slipper bare inn et mål. Det ser også ut til å ha løsnet for Kajander, som har slitt med å score i år. Kaptein og målvakt Bendiksen står også et par meget gode kamper.
Månedens spiller: Espen Bendiksen

Juli
# Fram Larvik 1-1 Harstad (Jostein Kajander)
# Harstad 0-0 Vålerenga 2
# Harstad 1-2 Mjølner (Martin Kaarby)

Igjen en måned med få kamper. Denne gangen er ikke poengfangsten like god. Vi gjør to gode kamper mot Larvik og VIF2, men makter ikke å sette våre store sjanser. Mot Mjølner havner vi på etterskudd i de fleste dueller og taper nabooppgjøret fortjent. Jostein Kajander pådro seg en stygg skade mot Vålerenga, og er ute resten av sesongen.
Månedens spiller: Simon Johansen

Overganger høst 2011

Inn:
Espen Minde - 28 år - £1,000 fra Nordkjosbotn
Steffen Mathisen - 23 år - Free Transfer

Ut:
Ingen

Vi henter to nye nord-norske spillere. Espen Minde er en typisk venstreving spiller. Gode innleggsfot, god fart og gode driblingegenskaper. Her føler vi at vi har gjort et kupp. Minde er født og oppvokst i Tromsø, men har aner i fra Grovfjord så han havner innenfor vår Hålogalands-satsing ( :) ). Steffen Mathisen blir hentet på free transfer. Mathisen er en midtstopper som kommer inn som back-up for vårt solide stopperpar. Mathisen er fra Narvik, men har spilt på Rosenborg både som junior og andrelagsspiller.

2. Divisjon Avd. 4

August
# Kjelsås 1-0 Harstad
# Harstad 3-1 Tromsdalen (Espen Minde, Are Brodtkorb, Magnus Kjelseth)
# Skeid 0-1 Harstad (Fredrik Notice)
# Hasle-Løren 1-1 Harstad (Esben Bjøri)

Sterk måned. Vi vinner mot begge opprykksfavorittene. Espen Minde skaper ny gnist fremover på banen og er involvert i det meste vi skaper. Nordmo kom også tilbake fra skade før kampen mot Tromsdalen og var med på å skape en trygghet på midtbanen.
Månedens spiller: Espen Minde

September
# Harstad 2-1 Strømsgodset 2 (Fredrik Notice x2)
# Tønsberg 2-1 Harstad (Magnus Kjelseth)
# Harstad 4-0 Ørn (Mads Nordmo, Esben Bjøri, Fredrik Notice, Emir Janjos)
# Skarp 1-2 Harstad (Martin Kaarby, Magnus Nikolaisen)

Enda en meget sterk måned. Vi viser fram årsbeste og festfotball hjemme mot Ørn. Og tar viktige poeng både mot Skarp og Godset. Tapet mot Tønsberg kom ikke som noen overraskelse, ettersom de har hatt en meget god sesong så langt og ledet divisjonen på dette tidspunktet.
Månedens spiller: Magnus Kjelseth

Oktober
# Harstad 4-1 Senja (Fredrik Notice x3, Magnus Nikolaisen)
# Tromsø 2 0-3 Harstad (Emir Janjos, Fredrik Notice, Are Brodtkorb)
# Harstad 4-1 Fram Larvik (Emir Janjos, Kjell Gunnar Vangen, Esben Bjøri, Martin Kaarby)
# Vålerenga 2 1-0 Harstad

Vi avslutter sesongen knallsterkt! Etter en start som var så-som-så. Vi ender til slutt på en utrolig 2.plass, men er egentlig aldri truende til å ta 1.plassen. Vi knuser alt av motstand, før vi reiser ned til Oslo for å møte et veldig sterkt Vålerenga 2, som trengte en seier for å overleve i divisjonen.
Månedens spiller: Emir Janjos

Tabellen 2011

Cupen 2011
01.05.11 Senja 0-2 Harstad (Jostein Kajander, Sondre Jakobsen)

Første runde mot Senja er ingen match for oss. Vi dominerer kampen, selv om vi slet voldsomt i ligaen i denne perioden.

11.05.11 Harstad 1-0 Sandnessjøen (Jostein Kajander)

Vi sliter heller ikke nevnverdig i andre runde mot 3. divisjonslaget Sandnessjøen. Pga veldig tett program får flere av våre reserver og unggutter muligheten i denne kampen, og det holdt såvidt, for det måtte en veteran til for å skille lagene.

25.05.11 Harstad 1-2 Molde (Jostein Kajander)

Og så møter vi storgutta! Vi gjør en kjempekamp og tar ledelsen like før pause. To sene scoringer fra Molde avgjør dessverre kampen, men tiltross for tap. Denne kampen var en vanvittig opptur etter mye motbakke i serien.

Statestikker
Toppscorer: Fredrik Notice ~ 12 mål
Assistkongen: Magnus Kjelseth ~ 11 assist
Flest "Banens beste": Simon Johansen ~ 4 ganger

Årets spiller blandt fansen: Simon Johansen
Årets spiller kåret av meg: Det er mye bra å velge i mellom i år. Simon Johansen, presterte meget bra i starten av sesongen og holdt seg stabilt god når resten av laget også kom seg etterhvert. Kjelseth begynte virkelig å skinne etter halvspilt serie, og skal ha ekstremt mye av æren for framgangen i høst. Notice ble vår toppscorer, og var veldig viktig i innspurten. Nikolaisen, Brodtkorb og Bendiksen er også gode kandidater, men jeg ender nok på Simon Johansen jeg, som fansen. Han var bunnsolid bak hele sesongen og bidro også med både mål og assists tidlig i sesongen.

Oppsummering
Jeg er storfornøyd med måten vi avsluttet denne sesongen på, og en 2. plass kan jeg på ingen måte klage på! Vi gjør også en hederlig innsats i Cupen og er nære med å slå ut et tippeligalag i Molde. Are Brodtkorb og Martin Kaarby danner et meget solid stopperpar, men før neste sesong må vi prøve å få på plass en utfordrer til disse to, gjerne en ung en. Skade på Kaarby eller Brodtkorb, så havner vi i en veldig vanskelig situasjon. Janjos viste at han spilte godt på stopperplassen mot innspurten, men jeg ønsker helst å ha han på min midtbane. Minde og Nordmo gjør ting meget bra, og jeg er meget fornøyd med disse to signeringene, Mathisen derimot vil nok komme til å forlate klubben før neste sesong, etter å ha imponert lite i de kampene han fikk. Bodø/Glimt har meldt sin interesse i Kjelseth, men jeg er fast bestemt på å beholde han enda en stund. Vil gjerne ha han med meg til Adeccoligaen, om vi en dag skulle rykke opp. Det ser lyst ut i Harstad nå, før vi begynner med forberedelsene foran neste sesong!

Dette innlegget har blitt redigert av Hedly_fm: 22 februar 2012 - 20:49

#6 Brukeren er ikke pålogget   Hedly_fm 

Postet 22 februar 2012 - 20:48

Vis innleggDawson skrev 22 februar 2012 - 18:37:

Ser meget bra ut dette og denne skal følges. :) Men ein ting, kunne du bytta ut den gule skrifta i "Vi skårer mer" til ein anna farge. Får vondt i auga.

Hehe, det kan jeg gjøre. :) Hadde en liten mistanke om at gulfargen var en smule skarp, men det var den enste gulfargen som var her på forumet. Men skal få det fikset.

#7 Brukeren er ikke pålogget   United-dude 

• HjembyStavanger
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM 12

Postet 22 februar 2012 - 21:23

Veldig god førstesesong! Ser ut som du rykker opp neste sesong, men kommer vel litt an på hvor god motstand som kommer ned fra Adecco, ellers en fin, ryddig og oversiktlig layout!

Stå på! :D
Man Utd <3
Viking <3

#8 Brukeren er ikke pålogget   Dawson 

• Vis galleri
  • Ble medlem: 11-mars 11
  • HjembyOlden
  • Favorittklubb:
    Manchester United og Basel
  • Favorittversjon:
    Football Manager 2012

Postet 23 februar 2012 - 13:19

Veldig fin saverapport :) Gode resultater også.
Følg min saverapport med Basel 1893: HER

Manchester United 8-2 Arsenal - 28.August.

#9 Brukeren er ikke pålogget   Hedly_fm 

Postet 23 februar 2012 - 21:33

Postet bilde
~Vi scorer mer~

Overganger vår 2012

Inn
Erik Bertelsen - 32 år - £4,500 fra Skarp (SP / MS)
Rune Isaksen - 21 år - £2,500 fra Senja (F/VB / OMV)
Christian Albertsen - 21 år - £1,000 fra Baune (FS/H)
Espen Eide Nilsen - 24 år - £7,000 fra Mjølner (SP / OMS)
Oskar Alvereng - 17 år - Eget u-19 lag.

Ut
Jostein Kajander - Staal, assisterende manager
Kåre Harald Arntsen - Free transfer
Christian Johannessen - Free transfer
Fredrik Johansen - Free transfer
Steffen Mathisen - Elverum, £500
Thomas Mikalsen - Tollnes, Gratis

I dette overgangsvinduet satser vi hardt, og bruker ganske mye penger for en 2. divisjonsklubb å være. Eide Nilsen fra Lofoten kan komme til å bli en nøkkelspiller i år. Han har mange gode kvaliteter, og vil helt klart kjempe med Notice om spissplassen, og kanskje også Kjelseth om OMS-rollen. Bertelsen er hentet inn for back-up på midtbaneplass og spissplass, ettersom alternativene her var få. Albertsen vil forsøke å gå rett inn i forsvaret. En Tromsøgutt som har det meste for å lykkes på stopperplassen. Isaksen fra Senja er hentet inn for å være cover for vår venstreside, både ving og back. Vi får unna en del stallfyll. Leit å miste Kajander, men det var tydelig at han ikke lengre hadde lyst å spille aktiv fotball, og godtok heller et tilbud fra 3. divisjonsklubben Staal om å være assisterende manager. Skulle gjerne hatt han i mitt eget støtteapparat, men styret stoppet meg fra det, ettersom jeg allerede hadde nok, etter deres syn.

Stall

Keepere
01. Odd Magne Knoph Myhre - 33 år - GK
12. Jarle Jakobsen - 20 år - GK
24. Espen Bendiksen - 25 år - GK

Uforandret lagdel. Bendiksen holder et meget høyt nivå for 2. divisjonen, og var en av våre aller beste i fjor. I år vil Jarle Jakobsen få rollen som 2. keeper, men han vil allikevel fortsette som førstekeeper for 2. laget. I Myhre har vi mest sannsynligvis divisjonens beste 3. keeper.

Forsvar
02. Simon Johansen - 23 år - FH
04. Christian Albertsen - 21 år - FS/H
05. Martin Kaarby - 29 år - FS / DM / MS
06. Are Brodtkorb - 30 år - FS / M/OM (HS)
20. Henrik Fjellstad - 21 år - FV/S / SP
25. Daniel Edvardsen - 20 år - FS / DM / MS
26. Rune Isaksen - 21 år - F/VB / OMV
95. Oskar Alvereng - 17 år - FS / DM / MS

Forsvaret vårt i fjor var meget solid, spesielt i innspurten. I år har vi forsterket lagdelen med Albertsen og Isaksen. lbertsen vil utfordre Kaarby om plassen ved siden av Brodtkorb, mens Isaksen forhåpentligvis kan knive med Fjellstad om venstrebackplassen. Isaksen kan også spille ving, om det skulle behøves. En lagdel jeg har stor tillit til.

Midtbane
03. Mads Nordmo - 29 år - MS/H
07. Torkild Nilsen - 32 år - FV / MS
08. Esben Bjøri - 22 år - MS/V, OM (VS)
09. Frank Balteskard - 22 år - OMH/V
14. Magnus Kjelseth - 20 år - MS / OMS/H/V
16. Kjell Gunnar Vangen - 22 år - OMH/V
21. Magnus Nikolaisen - 22 år - OMH/V / SP
22. Sondre Jakobsen - 19 år - OMV
23. Emir Janjos - 25 år - FS / DM / MS
27. Espen Minde - 29 år - OMV

En veldig spennende lagdel. Kjelseth etablerte seg som en av lagets stjerner i fjor, og vil i år få konkurranse på sin plass i Eide Nilsen. Jeg håper at dette kan bringe Kjelseth opp enda et nivå. Nikolaisen viste seg også frem i fjor som en nøkkelspiller. Espen Minde er bankers på sin venstreving. Ellers veldig fornøyd med lagdelen. Den dybe midtbanen vil mest sannsynlig bestå av Bjøri og Nordmo, men Janjos er ikke langt unna.

Angrep
07. Espen Eide Nilsen - 24 år - SP / OMS
10. Fredrik Notice - 24 år - SP
15. Erik Bertelsen - 32 år - SP / MS
18. David Johansen - 20 år - SP / OMH/V
19. Richard Normann - 29 år - SP / OMH/V

Vi mistet en skikkelig måltyv da Kajander valgte å dra for å satse på trenerkarrieren. Vi håper Notice fortsetter der han slapp i fjor, da han var nærmest ustoppelig. Men han får god konkurranse i form av Eide Nilsen og Bertelsen i år.

Treningskamper

Lyngen/Karnes 0-2 Harstad (Frank Balteskard, Sondre Jakobsen)
Fløya 0-2 Harstad (Magnus Nikolaisen, David Johansen)
Harstad 4-0 KuPS (Are Brodtkorb, Magnus Kjelseth, Frank Balteskard, Richard Normann)
Skarp 0-2 Harstad (Erik Bertelsen, Frank Balteskard)
Fause/Sprint 0-3 Harstad (Erik Bertelsen, Magnus Nikolaisen, Morten Bjørnå)

Vi kunne ikke ha gjort det særlig bedre i våre treningskampene. Vi slipper ikke inn et eneste mål og scorer på bestilling. Solide kamper, men skulle gjerne sett at motstanderne var litt bedre, for at vi skal være optimalt forberedt på sesongen. Men dette gir i hvertfall selvtillit før vi sparker i gang sesongen 2012.

Styret: Forventer en plassering på øvre halvdel i ligaen. Cup ikke viktig.
Media: Tipper oss på en 3.plass
Mine: Jeg forventer at vi skal blande oss inn i toppstriden i år, og kjempe om opprykk. Cup er bonus.

2. Divisjon Avd. 4

I fjor rykket jo Strømsgodset 2, Fram Larvik og Skarp ned til 3. divisjon, men de var ikke de eneste klubbene som forlot Avdeling 4. Tønsberg og Vålerenga 2 forlot også vår avdeling til fordel for en annen. I gjengjeld kom Eidsvold Turn og Oslo City til Avdeling 4. Lofoten, Tollnes og Bossekop var lag som rykket opp i år, mens Alta tok den tunge veien ned fra Adeccoligaen til vår divisjon. Med andre ord er det mye nytt i år, som vi ser frem til.

April
# Ørn 1-1 Harstad (Espen Eide Nilsen)
# Harstad 0-0 Mjølner
# Tromsdalen 2-1 Harstad (Espen Eide Nilsen)

En seriestart som lignet veldig på fjorårets. Eide Nilsen viser kvaliteter vi har savnet i laget. Han er en mye mer direkte spilletype enn det vi har hatt tidligere. Fredrik Notice har måtte sett kamper fra benken etter Lofotværingens ankomst. Mjølnerkampen var en fryktelig avfære, og vi skal være glad vi kom ut av kampen med et poeng. Vi er dog uheldig som ikke får mer utav Tromsdalen kampen, hvor vi slipper inn mål på overtid. Bittert.
Månedens spiller: Espen Eide Nilsen

Mai
# Harstad 1-3 Kjelsås (Selvmål)
# Harstad 1-3 Eidsvold Turn (Henrik Fjellstad)
# Tollnes 1-4 Harstad (Are Bordtkorb, Selvmål, Fredrik Notice, Magnus Kjelseth)
# Harstad 4-1 Oslo City (Fredrik Notice x2, Espen Eide Nilsen, Christian Albertsen)

Magnus Nikolaisen brekker ankelen i kampen mot Kjelsås, og er mest sannsynlig ute resten av sesongen. Et enormt tap for laget. Dette gjør at vi forsøker noe nytt. Kjelseth får spille høyreving, mens Eide Nilsen får OMS-rollen. Det betyr at Notice er tilbake på laget, og han tar sjansene meget godt med 3 mål denne måneden. De to førtse kampene denne måneden var katastrofal, og det kan se ut som laget ikke er forberedt på sesongen i det hele tatt. Vi reiser oss dog mot dumpekandidaten Tollnes og Oslo City.

Juni
# Harstad 2-0 Tromsø 2 (Esben Bjøri, Christian Albertsen)
# Alta 0-1 Harstad (Christian Albertsen)
# Halse-Løren 3-1 Harstad (Fredrik Notice)
# Harstad 1-0 Bossekop (Fredrik Notice)

En god sesong tiltross for en dårlig bortekamp mot Hasle-Løren. Kampen mot Alta var meget god. Vi slår opprykksfavorittene på bortebane. Albertsen viser seg som ikke bare som solid bakover, men han viser seg meget giftig på offensive dødballer.
Månedens spiller: Christian Albertsen

Juli
# Senja 0-1 Harstad (Magnus Kjelseth)
# Harstad 0-2 Lofoten

Bare to kamper denne måneden, og vi kan ikke si oss fornøyde i det hele tatt. Seieren mot Senja kom som ventet, men at vi skulle tape hjemme mot Lofoten er utilgivelig. Dette var Lofotens første tre-poenger i år. Første halvdel er nå over, og vi ligger faktisk nærmere nedrykk enn opprykk. Svært skuffende.
Månedens spiller: Henrik Fjellstad

Overganger høst 2012

Inn:
Hans Erik Strifeldt - 19 år - Free transfer (MS)

Ut:
Odd Magne Knoph Myhre - Lillehammer, £500

Vi henter inn midtbanetalentet Hans Erik Strifeldt gratis. Strifeldt er fra Alta, og har vært klubbløs siden Januar. Han vil komme inn for å kjempe om plassen ved siden av Nordmo på midtbanen. Hverken Bjøri eller Janjos har vært særlig imponerende på midten i år. Myhre er lei av å ikke få spille kamper og drar til Lillehammer i bytte mot £500 ,-.

2. Divisjon Avd. 4

August
# Harstad 1-1 Ørn (Selvmål)
# Mjølner 1-0 Harstad
# Kjelsås 2-0 Harstad
# Harstad 2-3 Tromsdalen (Fredrik Notice, Magnus Kjelseth)

En elendig måned hvor vi bare tar stusselige 1 poeng. Vi har satt fra oss drømmen om opprykk for denne gangen. Tromsdalen har enda ikke tapt, og da vi møtte dem hadde dem bare tapt 4 poeng i løpet av hele sesongen, og vi var så utrolig nær å gi Tromsdalen deres 3. uavgjort for sesongen. Over overtiden kom seiersmålet til Tromsdalen, og det oppsummerte også denne katastrofale måneden perfekt.

September
# Eidsvold Turn 0-2 Harstad (Henrik Fjellstad, Selvmål)
# Harstad 3-0 Tollnes (Emir Janjos, Fredrik Notice x2)
# Oslo City 1-3 Harstad (Fredrik Notice, Mads Nordmo, Magnus Kjelseth)
# Harstad 1-1 Alta (Esben Bjøri)

En god måned. Vi reiser oss med 4 gode resultater. Vi kan ikke si at vi er misfornøyd med uavgjort mot Alta, selv om det er på hjemmebane. Tollnes virker som årets kasteball, og er på strake veien ned en divisjon. Men borteseirene mot Eidsvold Turn og Oslo City er meget gode resultater.
Månedens spiller: Kjell Gunnar Vangen

Oktober
# Tromsø 2 3-1 Harstad (Fredrik Notice)
# Harstad 0-2 Hasle-Løren
# Bossekop 0-1 Harstad (Christian Albertsen)
# Lofoten 1-2 Harstad (Esben Bjøri, Fredrik Notice)
# Harstad 3-0 Senja (Magnus Kjelseth, Mads Nordmo, Hans Erik Strifeldt)

Vi starter dårlig. Men kommer oss tilbake, tiltross for noe dårlig motstand. Det var godt med en seier over Lofoten etter fasaden mot dem tidligere denne sesongen. Nikolaisen kom tilbake i Oktober og fikk med seg de siste kampene.

Tabell 2012

Cupen 2011
05.05.12 Harstad 2-3 Bodø/Glimt (Magnus Nikolaisen, Rune Isaksen)

Vi møtte veldig god motstand allerede første runde, og røk ut. Innsatsen kan vi ikke si noe på. Vi lå under 0-1, men kjempet oss tilbake til 2-1 til pause. Ledelsen holdt til rundt 80. min. Da fikk vi to raske midt i fleisen.

Statestikker
Toppscorer: Fredrik Notice ~ 11 mål
Assistkongen: Magnus Kjelseth ~ 11 assist
Flest "Banens beste": Magnus Kjelseth ~ 5 ganger

Årets spiller blandt fansen: Magnus Kjelseth
Årets spiller kåret av meg: I år er det egentlig ingen tvil. Magnus Kjelseth var dominerende på vårt lag. Eide Nilsen, Henrik Fjellstad og Espen Bendiksen trenges også å nevnes etter gode sesonger fra dem personlig. Men når laget som en enhet presterer så dårlig er det også vanskelig å finne gode kandidater for å utfordre Kjelseth for Årets spiller i år.

Oppsummering
Denne sesongen står i stor kontrast til forrige sesong. Vi klarte på langt nær å opprettholde vår status i Avdeling 4. Nå kan det dog også virke som at motstanden generelt sett var bedre i år enn i fjor. Vi ender tross alt bare med 4 poeng mindre i år enn i fjor, men allikevel 5 plasser bak fjoråret. Jeg har på følelsen foran neste sesong at vi kommer til å gå en tøff tid i møte på overgangsfronten. Vi gjorde en dårlig sesong, men Kjelseth storspilte. Forhåpentligvis har dette gått hus forbi for klubber med høyere status, men jeg tviler. Jeg krysser fingre for at vi får beholde han, for han er vår beste spiller for øyeblikket by far. Vi kommer nok til å forsterke laget foran neste sesong, det behøves, så får vi se da, hvem som kommer inn.

#10 Brukeren er ikke pålogget   United-dude 

• HjembyStavanger
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM 12

Postet 23 februar 2012 - 22:04

Uff, skuffende 2 sesong hvor du havner langt nede på tabellen, opprykket kommer vel neste sesong. :)

Stå på!
Man Utd <3
Viking <3

#11 Brukeren er ikke pålogget   Hedly_fm 

Postet 05 mars 2012 - 17:25

Postet bilde
~Vi scorer mer~

Overganger vår 2013

Inn
Ruben Furuseth - Free transfer (Forrige klubb; Raufoss) - SP / OMV
Magnus Ueland - 3,500 fra Klebe - FS
Odd Steffen Berg - Free transfer (Forrige klubb; Skarp) - MS

Ut
Torkild Nilsen - Free transfer
Erik Bertelsen - Free transfer
David Johansen - Free transfer
+ 5 unggutter og b-lagsspillere med utgått kontrakt.

Vi handler for første gang uten å hente inn en nordnorsk spiller. Grunnen til at det ikke kom inn noen fra Hålogaland i år er rett og slett fordi de spillerne jeg var interessert i, ikke var interessert i å komme til Harstad. Det viser at vi må forberede våre resultater for å kunne friste med spill i Harstad for de lokale gode spillerne. Men vi får hentet inn en spiller i hvert ledd, noe vi er fornøyd med. Furuseth kommer til å utfordre Notice for spissplassen, mens Ueland nok kommer til å ta plassen fra Brodtkorb, og danner nok et par med Albertsen når sesongen starter. Odd Steffen Berg er hentet inn som back-up, men kan fort spille seg inn på laget.

Stall

Keepere
01. Espen Bendiksen - 26 år - GK
12. Jarle Jakobsen - 21 år - GK

Vår kaptein Espen Bendiksen er fortsatt vårt førstevalg. Er bunnsolid, og holder seg i tillegg skadefri. Jakobsen kommer nok muligens til å få prøve seg i noen kamper iløpet av sesongen. En meget god andrekeeper, som fort kan bli førstekeeper etterhvert, med rett utvikling.

Forsvar
02. Simon Johansen - 24 år - FH
04. Christian Albertsen - 22 år - FS/H
05. Martin Kaarby - 30 år - FS / DM / MS
06. Are Brodtkorb - 31 år - FS / M/OM (HS)
15. Magnus Ueland - 27 år - FS
20. Henrik Fjellstad - 22 år - FV/S / SP
25. Daniel Edvardsen - 21 år - FS / DM / MS
26. Rune Isaksen - 22 år - F/VB / OMV
95. Oskar Alvereng - 18 år - FS / DM / MS

Denne lagdelen er nok forsterket med at vi hentet inn Magnus Ueland dette transfervinduet. Vi føler oss ganske trygg med disse spillerne til disposisjon. En meget god lagdel, med stor bredde, noe som kan vise seg å være veldig nødvendig.

Midtbane
03. Mads Nordmo - 30 år - MS/H
08. Esben Bjøri - 23 år - MS/V, OM (VS)
09. Frank Balteskard - 23 år - OMH/V
14. Magnus Kjelseth - 21 år - MS / OMS/H/V
16. Kjell Gunnar Vangen - 23 år - OMH/V
17. Odd Steffen Berg - 21 år - MS
21. Magnus Nikolaisen - 23 år - OMH/V / SP
22. Sondre Jakobsen - 20 år - OMV
23. Emir Janjos - 26 år - FS / DM / MS
27. Espen Minde - 30 år - OMV
28. Hans Erik Strifeldt - 20 år - MS

Hans Erik Strifeldt viste seg å være en meget god signering for oss i fjor. Tok plassen sammen med Nordmo på den dype midtbanen, og var imponerende i mange kamper. I år får han konkurranse fra Odd Steffen Berg, en ny spennende spiller. Nikolaisen bidrar med mange målpoeng, og Kjelseth er vi heldige som har fått beholde en sesong til. En spiller som er for god for 2. divisjonen. Også her har vi meget god bredde, og vi skal være godt rustet for en lang og tøff sesong.

Angrep
07. Espen Eide Nilsen - 25 år - SP / OMS
10. Fredrik Notice - 25 år - SP
11. Ruben Furuseth - 25 år - SP / OMV
19. Richard Normann - 30 år - SP / OMH/V

Bertelsen var en stor skuffelse i fjor, og i år er han erstattet med den spennende spilleren Ruben Furuseth. Om han ikke skulle klare å ta plassen fra Notice, vil han kunne utfordre Minde på venstrevingen. Eide Nilsen var meget lovende i fjor, men spilte for det meste på midtbanen, og det vil han nok også gjøre i år. Normann er fortsatt i klubben av den enkle grunn at han spiller på amatørkontrakt. Så han er ingen utgift overhodet.

Treningskamper

Skarp 1-1 Harstad (Martin Kaarby)
Sortland 2-5 Harstad (Magnus Kjelseth x4, Kjell Gunnar Vangen)
Lofoten 0-0 Harstad
Harstad 0-3 KuPS
Lyngen/Karnes 1-0 Harstad

Vi skuffer ganske stort i treningskampene i år. Festfotballen på Sortland er dog noe positivt å ta med seg. Resten var ikke imponerende. Ingen tvil om at vi må ta oss sammen før sesongen starter.

Styret: Forventer en plassering på øvre halvdel i ligaen. I år som i fjor
Media: Tipper oss på en 5.plass
Mine: Fjoråret var en stor skuffelse for min del. Hadde personlige forventniner med å blande meg inn i toppstriden, men det skjedde aldri. Vi var fryktelig ustabil, og havnet til slutt på en plassering midt på tabellen. I år bør målet igjen å blande seg inn i striden. Nå vil jeg opp i Adeccoligaen snart!

2. Divisjon Avd. 4

I fjor rykket jo Lofoten, Tollnes og Bossekop ned, opp kom Bøler, Fløya og Innstranden. Tromsdalen rykket opp til Adeccoligaen, men de ble aldri erstattet av et adeccolag i Avdeling 4. I stede fikk vi Kvik Halden fra en annen avdeling. Ull/Kisa og Ørn byttet også avdeling, av en eller annen grunn.

April
# Harstad 3-1 Oslo City (Selvmål, Magnus Ueland, Magnus Kjelseth)
# Hasle/Løren 2-2 Harstad (Selvmål, Ruben Furuseth)
# Harstad 1-1 Ull/Kisa (Fredrik Notice)

Vi starter bra mot en motstander vi har til vane for å vinne mot, nemlig Oslo City. Kampen er totalt enveiskjøring fra ende til annen, og en meget fortjent 3-1 seier. Ellers viser Furuseth gode takter tidlig i sesongen, og Ueland imponerer med å score i sin debut. Ellers er det noe forbedringspotensialet i den defensive delen av spillet, hvor vi har slitt i starten med noen tåpelige og unødvendige situasjoner som har oppstått etter personlige feil.

Mai
# Senja 0-2 Harstad (Espen Minde, Magnus Nikolaisen)
# Harstad 1-0 Alta (Ruben Furuseth)
# Fløya 1-2 Harstad (Ruben Furuseth, Magnus Kjelseth)
# Harstad 3-1 Bøler (Magnus Kjelseth, Are Brodtkorb, Esben Bjøri)

Når vi skriver Juni måned står vi fortsatt uten tap i serien, etter å ha spilt 7 kamper. Det står i stor kontrast med hvordan vi har startet de to tidligere sesongene på. Furuseth fortsetter å imponere og har plassert toppscoreren vår fra de to foregående sesongene, Fredrik Notice, på benken. Det begynner også å bedre seg bakover. Ueland og Albertsen begynner å koke sammen et godt samarbeid på stopperplassene. Det hele ser rett og slett veldig positivt ut.
Månedens spiller: Ruben Furuseth

Juni
# Kjelsås 1-0 Harstad
# Kvik Halden 1-1 Harstad (Magnus Ueland)
# Harstad 0-0 Eidsvoll Turn
# Harstad 2-1 Mjølner (Fredrik Notice, Are Brodtkorb)

Så kom tapet. Kjelsås tar en fortjent seier. Vi slipper inn et tidlig mål, og klarer egentlig aldri å komme inn i kampen igjen. De to neste kampene roter vi virkelig med sjansene våre. Allikevel er det noe positivt å ta med seg fra denne måneden. Vi fortsetter å opptre ganske stabile i forsvar. Vi slipper til svært få sjanser. I tillegg vinner vi mot våre argeste rivaler, Mjølner. Det er alltid deilig å vinne mot lokale 'fiender', spesielt etter en dårlig periode resultatmessig.
Månedens spiller: Magnus Ueland

Juli
# Innstranden 2-0 Harstad
# Tromsø 2 3-2 Harstad (Ruben Furuseth, Fredrik Notice)

Dette var skuffende saker. Tapet mot Innstranden var virkelig ikke lett å forutsi. Men vi blir regelrett kjørt over av et lag, som på papiret, og på tabellen, er mye dårligere enn oss selv. Vi gir hvertfall en bedre innsats mot TIL 2, uten at det blir poeng av det. Vi henger heldigvis fortsatt med i toppen tiltross for disse to frustrerende tapene.
Månedens spiller: Henrik Fjellstad

Overganger høst 2013

Inn:
Morten Schultz - 16 år - Fra egen juniorstall (OMS / SP)

Ut:
Ingen

Vi velger å ikke hente inn noen spillere dette overgangsvinduet. Spillerne som er jeg vil ha, er dessverre ikke interessert på det nåværende tidspunktet å komme til klubben. Så lenge det ikke gikk noen, så jeg heller ikke poenget med å hente inn noen slik situasjonene er nå. Eneste aktiviteten vi gjør er å hente opp det svært spennende talentet Morten Schultz til a-stallen. En spiller som nok kommer til å bli mye involvert i førstelaget i årene framover.

2. Divisjon Avd. 4

August
# Oslo City 1-4 Harstad (Mads Nordmo x2, Hans Erik Strifeldt, Magnus Ueland)
# Harstad 2-1 Hasle/Løren (Mads Nordmo, Ruben Furuseth)
# Harstad 3-0 Senja (Ruben Furuseth x2, Magnus Ueland)
# Ull/Kisa 1-1 Harstad (Ruben Furuseth)
# Alta 1-2 Harstad (Magnus Nikolaisen, Ruben Furuseth)

Fantastisk måned, med mange sterke resultater. Som vanlig lager vi hakkemat av Oslo City, mens vi kjører grei skuring i de to neste kampene. Vi tar et uavgjort resultat borte mot divisjonens formlag med et smil, og feier Alta til siden på deres eget gress. Ruben Furuseth scorer altså 5 mål på de 5 kampene denne måneden og har med det satt Notice på benken enda en gang. Nordmo viser også at han har skuddfot med uvanlige 3 mål på de to første kampene i August.
Månedens spiller: Ruben Furuseth

September
# Harstad 3-0 Fløya (Magnus Kjelseth, Ruben Furuseth, Fredrik Notice)
# Bøler 0-3 Harstad (Fredrik Notice, Magnus Kjelseth x2)
# Harstad 3-0 Kjelsås (Fredrik Notice, Selvmål, Emir Janjos)
# Eidsvoll Turn 1-2 Harstad (Selvmål, Ruben Furuseth)

Perfekt måned, med 4 seire av 4 mulige, og bare et inn-sluppet mål og 11 mål rettveien. Notice ser ut til å oppfatte konkurransen, og begynner å putte igjen. Også stjerna; Kjelseth har begynt å putte mål igjen. Det var spesielt gledene å se at vi kan vinne bortekamper mot gode motstandere fra Sør-Norge igjen med en seier mot Eidsvoll. Nå er vi virkelig med i opprykkracet!

Oktober
# Harstad 2-1 Kvik Halden (Ruben Furuseth, Espen Eide Nilsen)
# Mjølner 0-1 Harstad (Magnus Nikolaisen)
# Harstad 2-0 Innstranden (Hans Erik Strifeldt, Espen Minde)
# Harstad 3-0 Tromsø 2 (Ruben Furuseth x2, Magnus Kjelseth)

En ganske sensasjonell avslutning på sesongen! Denne høstsesongen feier vi all motstand av banen med å ta vanvittige 40 poeng av 42 mulige! Kun en uavgjort mot Ull/Kisa forhindrer oss i å gjøre perfekt bord denne høstsesongen. Og med denne halvdelen av sesongen gjør oss til fortjene vinnere av 2. Divisjon avd. 4 i 2013! En absolutt herlig følelse. Spesielt deilig var det at avgjørelsen kom på Mjølners hjemmebane.
Månedens spiller: Hans Erik Strifeldt

Tabell 2013

Cupen 2013
04.05.13 Harstad 2-0 Fløya (Hans Erik Strifeldt, Ruben Furuseth)
15.05.13 Harstad 1-3 Tromsdalen (Fredrik Notice)

Vi kommer oss ganske lett videre til 2. runde etter seier over divisjons-kollega Fløya. Det blir en smule vanskeligere når vi møter fjorårets mester av 2 divisjon avd. 4 på hjemme bane. Tromsdalen har god kontroll på kampen, og vi ryker fortjent ut av Cupen i år.

Statestikker
Toppscorer: Ruben Furuseth ~ 15 mål
Assistkongen: Hans Erik Strifeldt og Ruben Furuseth ~ 7 assist
Flest "Banens beste": Ruben Furuseth ~ 4 ganger
Flest kamper: Espen Bendiksen ~ 28/28 kamper

Årets spiller blandt fansen: Ruben Furuseth
Årets spiller kåret av meg: Furuseth hadde en enorm høstsesong, med scoring i ett kjør, og det er vanskelig å ikke komme foruten han i en slik kåring. Men vi skal ikke glemme vår defensive stabilitet i år. Ueland og Albertsen fortjener virkelig å bli nevnt de også. Bendiksen er stabiliteten selv, og Kjelseth leverer som vanlig. Men jeg ender nok på Ruben Furuseth også jeg. Han ble også årets kjøp i avdeling 4 denne sesongen.

Oppsummering
Fantastisk å endelig kunne spille i Adeccoligaen etter en 2. plass og en 7. plass på merittlista i 2. divisjon. Mot slutten er det egentlig liten tvil på hvem som skal rykke opp. Vi slipper inn bare 20 mål, og når vi i tillegg har offensive spillere som putter på nydelige angrep, så følte jeg meg ganske trygg på opprykk i år. Det var utrolig morsomt å se laget på sitt beste i år. Nydelige kombinasjoner og kliniske avslutninger. Vi vil komme til å satse på samme grunnlinjen i Adeccoligaen neste år, med muligheter for noen forsterkninger. Hovedmålet er å få beholdt våre viktigste spillere, gjerne på lengre kontrakter. Vi satser på at vår Adeccoliga-status vil kunne friste flere av våre Hålogalandspillere vi har på vår liste til å være med på vår satsing i Harstad. Kan også nevne at Morten Schultz fikk sin debut for a-laget mot slutten av sesongen, hvor han gjorde en god figur. Det er definitivt en spiller vi kan komme til å ha stor glede av de neste årene. Kanskje allerede til neste år. Det er godt å se at vår lokale satsing gjør nytte også for egne talenter fra Harstad. Vi håper på å få flere slike spillere som Schultz de neste årene.

#12 Brukeren er ikke pålogget   kakkiss12 

• Ble medlem: 19-september 09
  • Favorittklubb:
    Arsenal
  • Favorittversjon:
    FM09,FM11, FM12

Postet 05 mars 2012 - 19:43

Gratulere med opprykk!
Lykke til Arsenal!

Les min saverapport Harstad IL - Kan vi ta over Norge?

#13 Brukeren er ikke pålogget   Hedly_fm 

Postet 05 mars 2012 - 19:58

Takk takk! :)

Kan forøvrig nevne at grunnen til denne sene oppdateringen kommer av mye arbeid og sykdom den siste tiden, så har hatt veldig lite tid til å skrive her. Skal prøve å oppdatere litt raskere framover til vi kommer til der jeg er i dag (6. sesong). Da vil jeg også komme med flere SS.

#14 Brukeren er ikke pålogget   mariusbg 

• Ble medlem: 13-desember 06
  • HjembySteinkjer
  • Favorittklubb:
    Rosenborg, Arsenal
  • Favorittversjon:
    FM 2012

Postet 07 mars 2012 - 01:33

Imponerende sesong, endelig kom opprykket :D

Valgmuligheter for emne:

Side 1 av 1