FMNorge: Ingen klubbguide? - FMNorge

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Ingen klubbguide? Fortell om spillet ditt her

#1 Brukeren er ikke pålogget   Rôrschâch 

• Moderator
  • Gruppe: Moderatorer
  • Ble medlem: 23-april 09
  • Favorittklubb:
    Tottenham Hotspur
  • Favorittversjon:
    01/02

Postet 05 november 2011 - 14:48

Finnes det ingen guide for klubben din? Fortvil ikke - fortell om spillet ditt her!
Tidligere GriseByRise.

#2 Brukeren er ikke pålogget   moerthe 

• Gruppe: Medlem
  • Ble medlem: 27-mai 09
  • Favorittklubb:
    Arsenal og Sandefjord
  • Favorittversjon:
    Fotball Manager 2005

Postet 05 november 2011 - 21:59

Har spilt ferdig første sesong med Sogndal. Gikk ganske bra, kom til kvartfinalen i cupen, hvor jeg tapte 3-2 e.eo mot Viking. I serien endte jeg opp på en 3. plass (!) og dermed blir det Europa League på Sogndal.

Henta bare èn spiller før sesongen, og det var Torgeir Hoås. De som gikk ut var Eivind Daniel Røed, Henrik Furebotn og Ulrik Flo.

Dette innlegget har blitt redigert av moerthe: 13 november 2011 - 13:29

#3 Brukeren er ikke pålogget   Janniklas 

• Ble medlem: 16-april 11
  • HjembyBergen
  • Favorittklubb:
    Leeds

Postet 12 november 2011 - 14:51

Er i 2014 med mitt kjære Leeds nå. Rykket opp på første forsøk, og har holdt meg. Vant ligacupen i 2012/2013 og kom på 16 i serien. Sesongen etterpå kom jeg på 12, mens jeg nå ligger på en flott 5. plass midt i sesongen. Kan forøvrig nevne at klubben ble kjøpt opp i 2012. Ikke av en rik araber eller noe, men har fått litt mer å rutte med etter det (+opprykket til PL seff). Laget mitt ser slik ut nå:
Lonergan
Coleman - Shawcross - Lees - M'Benguè
Enoh
Howson
Bounanotte - Oscar - Hoilett
Sturridge

Kort om noen av kjøpene:
Shawcross: Hentet da jeg rykket opp for 130 mill. Har vært utelukkende fantastisk!
Enoh: Transferlistet. God som ankermann
Sturridge: Kontraktsløs. Enestående målscorer!

I tillegg leder u18-laget mitt sin serie, med 11 seire av 11 mulige! Har mange spennende talenter på gang som bare popper opp i klubben! :D

Har dårlig tid nå, så ble dårlig og kort, men skriver nok mer en annen gang!

#4 Brukeren er ikke pålogget   moerthe 

• Ble medlem: 27-mai 09
  • Favorittklubb:
    Arsenal og Sandefjord
  • Favorittversjon:
    Fotball Manager 2005

Postet 13 november 2011 - 13:46

Sesong 2
I andre sesong med Sogndal kom jeg på en 5. plass i serien, etter å ha rotet vekk en ledelse på 4 poeng da det var igjen 3 kamper. I Europa League kvalifiseringen, slo jeg ut Baugava D. og Gyõr før jeg skulle møte Aston Villa i 3. kvalifiseringsrunde. Det endte med 1-0 tap hjemme, og 1-0 seier borte, der Halvorsen scorte i det 90. minuttet, og tilslutt straffekonk.
I 4. kvalifiseringsrunde møtte jeg Rapid Wien, vi vant 2-1 borte. Og når da hjemmekampen endte 1-1, var det klart for gruppespill i Europa League for sogndal! Gruppespillet endte med imponerende 0 poeng, etter å ha møtt Villarreal, AS Saint Etienne og Rubin.

Overganger

Sesong 3
Denne sesongen var fantastisk! Spilte fantastisk gjennom hele tippeligaen, og 3 runder før slutt var gullet sikret.
I cupen skulle jeg også gjøre det bra. Etter å ha møtt relativt laber motstand hele veien(Lørenskog, Charlottenburg, Follo og Haugesund) skulle jeg få min første utfordring i kvartfinalen mot Lillestrøm. Der klarte vi å kjempe inn en god borteseier, etter mål av Halvorsen i det 46. minuttet. I semifinalen møtte vi Fredrikstad, hjemme. Etter ett tidlig mål av Dyrstad, kom Fredrikstad aldri helt inn i kampen, og vi vant 1-0, og vi skulle møte Sandefjord i finalen.

Etter at Noble setter inn 1-0, utligner Sandefjord med engang, før de scorer ett selvmål og jeg leder 2-1. Resultatet står seg til pause. Etter 2 kjappe rett etter pause, var det ikke tvil resten av kampen. Vi vant cup-gullet!
Overganger

Dette innlegget har blitt redigert av moerthe: 13 november 2011 - 13:47

#5 Brukeren er ikke pålogget   riikii 

• Ble medlem: 03-september 07
  • HjembyHorten
  • Favorittklubb:
    Arsenal
  • Favorittversjon:
    FM 2012

Postet 01 desember 2011 - 12:24

Jeg spiller på The Pentagon Challenge. Starta med Seoul halvveis i den Sør-Koeranske sesongen. Da lå laget på 8. plass. Jeg tok laget opp fra 8. til 2. plass og vant play-off-finalen. Vi var mestre i K-League. Hentet Kahled Korbi, men fikk ikke registrert han, så solgte han ganske kjapt.

Før andre sesong var målet å heve oss i CL. Dette klarte vi ikke helt. Etter å ha sust videre fra gruppespillet røyk vi på et høyst ufortjent tap i andre runde. Vi tok kun en tittel denne sesongen, FA cupen. Hentet også kun en spiller ved navn Tiaguinho.

I tredje sesong var målet definitivt å vinne CL. Det var alt som betydde noe. Vi fikk en OK start og gikk videre fra gruppespillet. Også i serien hang vi godt med. Ligacupen ble vår første tittel dette året. Etter å ha sikret oss gode resultater på bortebane med en 4-4-1-1, overkjørte vi alle hjemme med 4-2-3-1 og plutselig var vi i finalen. Den vant vi 1-0 mot Suwon.
K-League ble også vunnet og "The Treble" var et faktum.

Etter en fantastisk start på den fjerde sesongen i Korea, tok jeg over New York Red Bulls , men etter et 37 (eller noe) dagers opphold i klubben sa jeg opp. Det var bare rot.
Etter et par måneders pause ble jeg presentert som Scolaris erstatning i Palmeiras. Jeg har nettopp starta sesongen i Sao-Paulo Mesterskapet og vunnet begge kampene så langt. Her spiller jeg en 4-1-2-1-2 formasjon.
Håper å vinne CL i løpet av tre år her i Brasil.
Blir spennende!
Spill The Pentagon Challenge! http://www.fmnorge.c...agon-challenge/

#6 Brukeren er ikke pålogget   cfthompson 

• Ble medlem: 13-august 09
  • HjembyStjørdal
  • Favorittklubb:
    Arsenal og Stabæk
  • Favorittversjon:
    FM 09

Postet 07 januar 2012 - 23:55

Startet meg en save med Stabæk og er ferdig med første sesong, føler det er passende å skrive litt om sesongen her.

Før sesongen; Spilleroverganger og treningskamper.

Stabæk sin tropp er relativ liten og bredden er ikke allverden, men siden jeg har et lite budsjett og gjeld handlet jeg ikke det store og det ble kun en spiller som ble kjøpt. Det var den norske U-21 spilleren Per Egil Flo, som spiller venstreback(også midtstopper) som kom for en liten sum. Det ble ikke kjøpt inn noen før overgangvinduet stengte, men i april valgte jeg å hente inn Lomana LuaLua på free transfer. Ut derimot gikk Palmi Palm Palmason og Tor Marius Gromstad, da jeg ikke hadde tenkt å bruke de samt at jeg følte jeg hadde fin bredde, og det skader aldri med litt ekstra cash.

Treningskampene og oppkjøringa gikk greit synes jeg, og ved et skuffende 2-1 tap i første treningskamp, ble det tre strake seiere og før Falkensberg FF slo oss 2-4. Vi var klare for Tippeligaen og jeg hadde valgt meg ut en elver jeg skulle bruke.
Per Egil Flo var tiltenkt en plass i startelleveren, men etter en veldig svart start på sesongen og var skylden til de fleste baklengs i treningskampene valgte jeg å benke han og heller gi han innhopp for potensialet hans er meget stort.

Jon Knudsen
Hedenstad-Hammer-Skjønsberg-Eiriksson
Diskerud-Farnerud
Andersson Olle-Olle
LuaLua Andersen Aase

Tippeligaen:

Vi skulle åpne sesongen borte mot Kjetil Rekdals Aalesund, og det ble en tøff affære. Vi blir knust 2-0 og blir sendt hjem til Bærum med null poeng. I en trøblete sesongstart tok vi kun åtte poeng på de syv første kampene, med blant annet to 3-3 kamper mot Vålerenga og Fredrikstad, 1-3 tap mot tittelrival Rosenborg og en sterk 3-1 seier i Bergen.
Noe måtte gjøres og jeg tok et lagmøte med laget, og laget svarte med en sterk periode der vi vant 6 kamper på rad overlegent, og i alle seks kampene scoret vi 6 mål!
Vi klatret tabellen etter den svake sesongstarten og lå ikke så alt forlangt bak Vålerenga og Rosenborg, men Strømsgodset sendte oss ned på jorda igjen med en 3-0 seier. I de neste kampene skulle vår kaptein, Pontus Farnerud bli meget avgjørende og scoret mål i begge 1-0 seierne over Aalesund og Viking.
Overgangvinduet var kommet og rivalene handlet mye, men jeg handlet kun Robert Stene som skulle være backup på spissplassen.
I en kamp som skulle bli meget viktig, borte mot Vålerenga, storspilte LuaLua og Andersen Aase. De kombinerte meget fint og var svært sentrale i den sterke 3-0 seieren. Med det passerte vi Vålerenga og Rosenborg og opp til første plass på tabellen! Vi fulgte på med fem nye seiere og lå tre poeng foran Vålerenga når det gjenstod 6 kamper. Rosenborg derimot hadde kollapset og var ute av gullstriden allerede.
De påfølgende kampene skulle bli viktig, og dessverre responderte ikke spillerne slik som jeg hadde håpet og i en hektisk kampperiode tapte vi mot både Odd og Lillestrøm og var nå et poeng bak Vålerenga, og slik hadde det nesten gått i hele år, vi kriget om førsteplassen og byttet på hvem som lå på andre og første.
Vi hadde sjans til å ta igjen forspranget, men istedet spilte vi uavgjort mot Strømsgodset der de scoret 3 minutt på overtid, og det samme gjorde Vålerenga, lå vi 3 poeng bak før siste serierunde.
Vi måtte vinne med 2 mål, samt at Vålerenga tapte mot Viking. Motstanderen vår var Sarpsborg, og de skulle vise seg at de ikke var lett å spille mot og sjokkerte oss ved å score ett rask 1-0 mål før det var spilt 10 minutt.
Viking hadde også gått opp i ledelse, men hva hjalp det når vi ikke ledet.
Ved halvspilt første omgang, scoret LuaLua utligningen før han igjen scoret med et fantastisk langskudd ved det 45 minuttet i første omgang. Vi gikk til pause med 2-1, og Vålerenga hadde utlingnet 2 minutt på overtid ved Zajic, så vi måtte kjøre på for å få inn enda et mål samt at Viking skulle score et. I en frustrerende omgang ville det ikke seg for oss, vi fikk ikke hull på byllen og det var ikke før det var 10 minutt igjen ting begynte å skje. Viking gikk opp i ledelsen! Jeg byttet om taktikken til en 3-3-4, med alle i angrep presset vi på som bare det, og det så ut som om tittelen glapp, men på kampens siste spark på ballen scorer Fredrik Brustad!

Seriemester på overtid er muligens den beste følelsen jeg har fått på min FM karriere! Og dette mot Oslo rival Vålerenga!

Postet bilde
Postet bilde

Nå venter det seg en ny sesong i Tippeligaen og nå skal vi ut i Europa!
Røyk ut i første runde i cupen så er irrelevant å skrive noe om det.

#7 Brukeren er ikke pålogget   CloX 

• Vis galleri
  • Ble medlem: 03-oktober 06
  • HjembyKristiansand
  • Favorittklubb:
    Liverpool FC & IK Start
  • Favorittversjon:
    CM98, CM01/02, FM05, FM10

Postet 17 januar 2012 - 20:24

Hvilke lag er det som er mest savnet i klubbguide-kategorien her på fmnorge?

#8 Brukeren er ikke pålogget   Anfield Road 

• Ble medlem: 20-februar 11
  • HjembyDrammen
  • Favorittklubb:
    AIK, MFK, Liverpool FC
  • Favorittversjon:
    FM11

Postet 17 januar 2012 - 21:05

Vis innleggCloX skrev 17 januar 2012 - 20:24:

Vil tro at en del av de Franske storlagene er savnet en del, samt litt bedre utvalg i både Tyskland og Italia.
He says he's a Red, but they all say that when they sign, don't they?
Steven Gerrard

#9 Brukeren er ikke pålogget   DanieLegend 

• Ble medlem: 06-januar 11
  • Favorittklubb:
    Arsenal, Bayern og AC Milan
  • Favorittversjon:
    FM06

Postet 20 januar 2012 - 16:06

[quote name='CloX' timestamp='1326824657' post='458923']
[/q

Savner Ajax der, eneste laget jeg kommer på nå :P
Arsenal is like a beautiful woman, and when they play, she is on a photo shoot...Its beautiful.

#10 Brukeren er ikke pålogget   nicolai 

• Ble medlem: 09-september 06

Postet 21 januar 2012 - 13:57

Jeg savner en klubbguide på de skotske storhetene Rangers og Celtic.
Rosenborg i mitt hjerte:)
Roar "Supermann" Strand og Nils Arne Eggen er kongen av Lerkendal.

#11 Brukeren er ikke pålogget   DanieLegend 

• Ble medlem: 06-januar 11
  • Favorittklubb:
    Arsenal, Bayern og AC Milan
  • Favorittversjon:
    FM06

Postet 22 januar 2012 - 13:33

Jeg vet ikkehelt hvor jeg skal poste dette, men er det noen som har noen erfaring med FC Basel?
Vurderer å prøve ut de sveitsiske entertainerene, men har litt lyst på litt mere FM12 info på de :)
Arsenal is like a beautiful woman, and when they play, she is on a photo shoot...Its beautiful.

#12 Brukeren er ikke pålogget   Big Show 

• Ble medlem: 15-desember 08
  • Favorittklubb:
    Liverpool

Postet 27 januar 2012 - 02:33

Stjarnan - Kan de mer enn feiring?

Stjarnan fra Island er vel kanskje et av de mest kjente lagene i Norden, og det er ikke for spillestilen dems, men for feiringer!

Så jeg har tatt på meg utfordringen ved og få de til og underholde på banen også!

Henta inn 3 nye spillere.
Jean Stephane Yao Yao - Free Transfer - 0kr
Aron Fuego - Leiknir R - 70 000 kr
Atli Valsson - HK - 60 000 kr

Alle de 3 går inn i startoppstilingen!

Vel de 2 største stjernene på laget uansett er

Halldor Bjørnsson
Postet bilde
Gardar Johannsson (Var i FFK i 07-09)
Postet bilde

Tror det blir morsomt men vanskelig og spille i Island, morsomt pga ingen spiller her nesten, vanskelighetene kommer i CL & UEFA cupene..
Oppdaterer ved sesongslutt :)
Oh yes! Det er han feite stand-up komikeren fra Norge her <3
Lasse Grønvold live @Scotsman

#13 Brukeren er ikke pålogget   Shubby 

• Ble medlem: 18-juni 11
  • HjembyStavanger

Postet 22 februar 2012 - 22:24

Har en save med talentfabrikken Southampton og må bare få dele den fantastiske suksessen min i Carling Cupen. Er kanskje ikke den viktigste turneringa, men er uansett utrolig stolt over hva jeg har fått til!

Carling Cup 1. Rnd
Spoiler

Carling Cup 2. Rnd
Spoiler

Carling Cup 3. Rnd
Spoiler

Carling Cup 4. Rnd
Spoiler

Carling Cup kvartfinale
Spoiler

Og i semifinalen som venter er Wolverhampton motstanderen våres. Beste laget over to kamper går videre til finalen på Wembley, hvor West Bromwich eller Leeds er den andre finalisten. Gleder meg virkelig til de to kampene her! Tenk om lille Southampton tar gullet hjem allerede første sesong.
woop woop !

#14 Brukeren er ikke pålogget   Mikk 

• Ble medlem: 24-januar 12
  • HjembySandefjord
  • Favorittklubb:
    Manchester United
  • Favorittversjon:
    2010

Postet 01 mars 2012 - 22:49

Har spilt 2 sesonger med Everton Football Club, det har vært helt fantastisk
Har vunnet Premier League andre året på rad
Har vunnet Carling cup & FA-Cup
Har vunnet Champions League
Første sesongen kjøpte jeg kun 2 spillere, men allikevel kom dem til toppen.

Vedlagt fil  Verdensklasse.png (259,92K)
Antall nedlastinger: 89

#15 Brukeren er ikke pålogget   Shubby 

• HjembyStavanger

Postet 09 mars 2012 - 15:58

Vedlagt fil  Skjermbilde 2012-03-09 kl. 14.56.44.png (379,37K)
Antall nedlastinger: 103

ahyeaah. Postet bilde
woop woop !

#16 Brukeren er ikke pålogget   Dobbi96 

• Ble medlem: 21-februar 09
  • Favorittklubb:
    Manchester United
  • Favorittversjon:
    Football Manager 2009

Postet 11 mars 2012 - 17:58

Skulle ønske og fått ein Åsane Guide asso :P

#17 Brukeren er ikke pålogget   Shubby 

• HjembyStavanger

Postet 17 mars 2012 - 11:04

Postet bilde

Endelig! :)
woop woop !

#18 Brukeren er ikke pålogget   Thuninho 

• Ble medlem: 04-juli 08
  • Favorittklubb:
    Manchester United

Postet 06 april 2012 - 12:40

Jeg spiller med Follo og er i 2029. Har hatt det utrolig morsomt hele veien!

Jeg har vunnet Tippeligaen 7 ganger, Cupen 2 ganger, Europa League 2 ganger, Supercupen 3 ganger, Champions League 1 gang og VM for klubblag 1 gang.
Jeg hadde et lite opphold på ca 1,5 sesong i Athletic Bilbao, det endte med 1 seriemesterskap og 1 Europa League tittel.
Det anbefales virkelig å ta sitt lokale lag og se hva du kan få ut av det!

Dette innlegget har blitt redigert av Thuninho: 10 april 2012 - 12:17

Valgmuligheter for emne:

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere