FMNorge: Dover Athletic: Veien til toppen - FMNorge

Gå til innhold

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Dette emnet er låst

Dover Athletic: Veien til toppen Dover Athletic F.C. sin vei fra bunnen i England til toppen i verden

#41 Brukeren er ikke pålogget   Aton 

• Gruppe: Medlem
  • Ble medlem: 22-juli 10
  • HjembyBergen
  • Favorittklubb:
    Brann
  • Favorittversjon:
    FM 2011

Postet 25 juli 2011 - 15:45

Vis innleggLlainen skrev 25 juli 2011 - 14:58:

Utrolig prestasjon dette her! Men herre hvor mye mål du slipper inn, tror det er 3 sesonger nå du har sluppet inn 3 sifret.

Ja, jeg har slitt en del med forsvaret de siste sesongene, men det forbedret seg litt forrige sesong (2018-2019). Har slitt med å få gode nok forsterkninger på plass i forsvaret, men jeg tror ikke det vil være noen problem når økonomien blir bedre.

Vis innleggLlainen skrev 25 juli 2011 - 14:58:

Kan du legge ut ss av historien til Hippias?

Det kan jeg: Emerick Hippias

Dette innlegget har blitt redigert av Aton: 25 juli 2011 - 16:09

#42 Brukeren er ikke pålogget   tool-nes 

• Ble medlem: 13-september 06
  • Favorittklubb:
    Newcastle United

Postet 29 juli 2011 - 10:41

Kjempe bra saverapport! Imponerende hva du har fått til med Dover :)
Spiller selv med Dover og har fått klubben opp til League 1.

Blir morro å se hvordan du klarer deg i de bestes selskap ;)

#43 Brukeren er ikke pålogget   Aton 

• HjembyBergen
  • Favorittklubb:
    Brann
  • Favorittversjon:
    FM 2011

Postet 30 juli 2011 - 00:24

Jeg hadde postet en rapport for 2019-2020 sesongen, men den forsvant under når forumet fikk crash. Hadde heldigvis 2/3 av den på en annen side hvor jeg lagret den. Så den blir ferdig imorgen, men motivasjonen til å skrive den om igjen er ikke helt på topp :mad:

Så kommer delen etter der på søndag. Bare å glede seg..

#44 Brukeren er ikke pålogget   Aton 

• HjembyBergen
  • Favorittklubb:
    Brann
  • Favorittversjon:
    FM 2011

Postet 30 juli 2011 - 15:01

Postet bilde

Sesong 2019-2020

Kunngjøring fra styret:
Siden klubben har rykket opp til Premier League, så må klubben utvide stadion for å imøtekomme kravene for ligaen. Det er dermed bestemt at alle ståplassene på Crabble Athletic Ground blir erstattet med sitteplasser og 500 nye sitteplasser blir det plass til. Arbeidet vil ta 9 månender og kapasiteten vil bli på 7000 når arbeidet er ferdig.

Mål for sesongen:
- Holde seg i PL
- Bygge opp en sterkere økonomi

Da var det endelig klart at vi skal spille i Premier League, verdens beste liga! Denne sesongen blir garantert tøff, men jeg tror med de rette forsterkningene så kan vi overraske. Hovedmålet denne sesongen er å ikke rykke ned og jeg kommer til å bruke denne og de neste sesongene til å bygge opp en sterk økonomi så jeg kan i fremtiden kjempe om de virkelige gode spillerne. Så denne sesongen blir den sesongen jeg har gledet meg mest til, så dette blir spennende!

Overganger: (Sommer)

Inn:
[09.06.2019]: Postet bilde Baptista (Kjøpt for 30 mill fra Internacional)
[09.06.2019]: Postet bilde Rafael (Kjøpt for 35 mill fra Fluminense)
[10.06.2019]: Postet bilde Santiago Retamar (Kjøpt for 40 mill fra Boca)
[16.06.2019]: Postet bilde Hilario Burgos (Kjøpt for 6,25 mill fra Racing Club)
[01.07.2019]: Postet bilde Emmanuel Alhassan (Hentet gratis fra Wolverhampton Wanderers)
[01.07.2019]: Postet bilde Robert Brewerton (Hentet gratis fra Preston)
[01.07.2019]: Postet bilde Anthony Schofield (Hentet gratis fra Exeter)
[01.07.2019]: Postet bilde Devin Jones (Hentet gratis fra Liverpool)
[07.07.2019]: Postet bilde Feijao (På lån fra Botafogo for 1,1 mill)
[12.07.2019]: Postet bilde Rodriguinho (Kjøpt for 15 mill fra Palmeiras)
[17.07.2019]: Postet bilde Faro (På lån fra Sao Paulo for 140K)

Totalt: 127,49 mill

Ut:
[09.06.2019]: Postet bilde Rafael (Solgt til Middlesbrough for 30 mill)
[30.06.2019]: Postet bilde Frank Simek (Gratis til AFC Wimbledom)
[20.07.2019]: Postet bilde Leo (Solgt til Goias for 20 mill)
[30.06.2019]: Postet bilde Graeme Owens (Gratis til Llanelli)

Totalt: 50 mill

Vi forsterker alle lagdelene med masse unge og lovende spillere, der spesielt Retamar, Burgos og Rodriguinho ser bra ut. Vi hentet også litt backup-spillere i Alhassan, Brewerton, Faro, Devin Jones og Schofield. Det var vanskelig å få tak i en god forsterkning på midten, så vi endte dermed må å låne Feihao fra Sao Paulo. Ellers er jeg fornøyd med overgangene og det er masse unge og lovende spillere i troppen denne sesongen!

Spillerstall

Målvakter:
Postet bilde Lucas Ramirez

Unge Ramirez fortsetter i mål denne sesongen, men jeg klarte ikke få på plass en backup da jeg måtte bruke pengene på å forsterke de andre lagdelene. Men jeg vil garantert få på plass en keeper til iløpet av sesongen når jeg får litt bedre råd.

Forsvar:
Postet bilde Baptista
Postet bilde Deniss Semjonovs
Postet bilde Emmanuel Alhassan
Postet bilde Faro (På lån fra Sao Paulo)
Postet bilde Jure Travner
Postet bilde Leandro
Postet bilde Rafael
Postet bilde Rodriguinho

Siden jeg denne sesongen skal spille i PL, så var forsvaret den delen jeg trengte å forsterke mest. Hentet derfor Baptista (midtstopper), Rafael (høyreback) og jeg benyttet klausulen fra leiekontrakten med Rodriguinho (midtstopper) og kjøpte han for 15 mill. Jeg trengte også litt mer bredde og hentet derfor Alhassan og leide inn Faro. Ellers ser forsvaret ganske greit ut og bredden er fin.

Midtbane:
Postet bilde Anthony Schofield
Postet bilde Cerezo
Postet bilde Chiquinho
Postet bilde Devin Jones
Postet bilde Feijao (På lån fra Botafogo)
Postet bilde Shaun McDonald
Postet bilde Yahya Al Body

Det var vanskelig å finne gode nok forterkninger på midtbanen, så jeg endte med å leie inn Feijao. Hentet også inn Schofield som backup for Cerezo, mens Jones vil komme innpå når det skulle trengs. Jeg føler laget kunne trengt en litt bedre forsterkning på midtbanen, men det får komme når økonomien blir bedre. Ellers ser midtbanen ok, men ikke mer enn det.

Angrep:
Postet bilde Cazuza
Postet bilde Hilario Burgos
Postet bilde Robert Brewerton
Postet bilde Santiago Retamar

Hentet inn Retamar fra Boca, som jeg tror kommer til å bli meget bra i fremtiden og Burgos som jeg hadde på lån forrige sesong. Ellers så er Brewerton henet som backup. Ellers er jeg meget fornøyd angrepet, som er min sterkeste lagdel føler jeg.

Overganger: (Vinter)

Inn:
[13.01.2020]: Postet bilde Tony (Kjøpt fra Cruzeiro for 30 mill)
[17.01.2020]: Postet bilde Andrade (Kjøpt fra Gremio for 9,75 mill)

Totalt: 39,75 mill

Ut:
[18.01.2020]: Postet bilde Lucas Ramirez (Solgt til Velez for 70 mill)

Totalt: 70 mill

Ramirez ville vekk, så jeg bestemte meg derfor å selge ham når jeg kunne få mest mulig for han. Jeg hentet måtte da hente en erstatter, som ble Tony. Andrade ble hentet som backup for Tony når det skulle trengs.

Foretrukket lagoppstilling:

Postet bilde

Oppsummering:

Treningskamper
Sheffield Wednesday var første motstander da vi skulle starte oppkjøringen til den nye sesongen. Sampson gir desverre de ledelsen rett før pause, noe fortjent. De var bedre enn oss i denne kampen, men Cazuza klarte å utligne ett minutt før full tid og kampen endte 1-1. I den fjerde treningskampen møtte vi Chelsea på hjemmekamp. Overraskende så er vi bedre enn de hele kampen og vinner 2-0 etter at Brewerton scorte to mål. Ikke gale! I den siste treningskampen før den nye sesongen, så ble det kamp mot Sunderland. Det var en ganske jevn kamp som kunne endt begge veier, men den endte uavgjort (1-1) etter at Paterson scorte for Sunderland mens Brewerton utlignet etter 90 min. Skal jeg oppsummere oppkjøringen til den nye sesongen, så må jeg si meg ganske fornøyd. Spesielt seieren over Chelsea var imponerende og jeg tror vi fort kan overraske i den kommende sesongen!
- Terminliste

Postet bilde
I runde 3 så møtte vi Bristol City, som spiller i Championship. Vi stilte reservepreget, men vi gjorde det ganske bra for det og vant til slutt 5-2 på bortebane. I kvartfinalen møtte vi Notts Conty på bortebane, en kamp som kunne endt begge veier. Brewerton ga oss ledelsen etter kun 2 min, mens McDonald økte ledelsen etter 28 min. Vi vant kampen tilslutt 4-0 etter at Schofield (53 min) og Brewerton (63 min) scorte de siste målene. I semifinalen møtte vi Sheffield United. Det var defentivt en jevn kamp, men vi var klart farligst foran mål. Etterhvert så begynte det harde arbeidet å lønne seg og Retamar ga oss en 1-0 ledelse etter 76 min. Cerezo punkterte kampen to min før full tid og sendte oss dermed til finalen! Enormt bra! Men i finalen så ble motstanden langt tøffere, da Liverpool stod på andre siden av banen. Chris Wood gir desverre Liverpool ledelsen 13 min, men vi klarer lenge å true storlaget lenge da vi hadde flere store sjanser. Men de hadde det lille ekstra og Antoine Griezmann var mannen som ga Liverpool en 2-0 ledelse etter 79 min. Dermed hadde vi ikke en sjanse og måtte dermed innse at vi hadde tapt. Men jeg er veldig fornøyd med innsatsen i FA-cupen, selv om det skal sies at vi var veldig heldige med trekningene. Absolutt godkjent!
- Terminliste

Postet bilde
I runde to møtte vi Crystal Palace på bortebane, som ble en spennende kamp. Burgos gir oss ledelsen etter kun 7 min og øker ledelsen etter 12 og 16 min. Reid reduserer for hjemmelaget 1 min senere og scorer en gang til etter at det var spilt en halvtime. Vi begynte å småstresse kanskje og Maloney utlignet rett etter pause og vi hadde dermed gitt fra oss en 3-0 ledelse! Men Burgos var sulten på mer og scorte sitt fjerde mål i kampen da han banket ballen i målet etter 73 min! Vi var dermed klare for runde 3, hvor vi møtte Blackpool på hjemmebane, som nå spiller i Championship. Trønder-jævelen Per Ciljan Skjelbred gir de ledelsen etter 17 min, Chris Basham var i gavehumør og puttet ballen i eget mål etter 40 min. Etter det så gikk kampen frem og tilbake, men super-vingen Cerezo ga oss seiersmålet 3 min før full tid. I runde fire så ble det langt tøffere motstand i storlaget Manchester United. Vi begynnter forbløffende bra og Chiquinho gir oss ledelsen etter kun 7 min. Men Leed Hogson utligner etter 31 min og de får en 2-1 ledelse da Christian Eriksen scorer 3 min senere. Vi klarer etter det å komme til flere sjanser, men de vinner til slutt 2-1. Vi kom ikke så veldig langt denne gangen i liga-cupen, men gutta gjorde en meget fin innsats mot Man Utd.
- Terminliste

Postet bilde
Da var det klart for vår debut i verdens beste liga, Premier League! Men den kunne ikke begynt tøffere da vi spilte mot Manchester City (0-2), Arsenal (0-1), Chelsea (0-2) og Aston Villa (1-3). Men vi får en liten opptur da vi knuser Sheffield United 5-1 på hjemmebane, men taper igjen mot Wolverhampton (1-4) og Everton (0-3). Vi ligger nå dårlig ann å ligger på en 19. plass og nedrykkplass. Men etter det så begynner ting å snu seg og vi begynner å vinne flere kamper, særlig på hjemmebane spiller vi bra. Spesielt bra var det at vi vant 1-0 over Tottenham og 2-0 over Newcastle, men vi fikk bank av Manchester United (2-6) og Liverpool (2-3). Så etter halvspilt sesong så ligger vi på en akseptabel 13. plass, bedre enn forventet!
- Tabell etter halvspilt sesong

Men etter halvspilt sesong så fikk vi samme dose med tøffe kamper som vi fikk i begynnelsen av sesongen, da vi møtte Manchester City (0-1), Arsenal (1-4), Chelsea (0-5) og Aston Villa (3-3) som har gjort det overraskende bra denne sesongen! Men etterhvert så snur ting seg, som da vi to kamper etterpå møtte Wolverhampton på hjemmebane. Der var vi klart best og knuser de hele 6-1! Så fra februar til slutten av april så får vi en meget god periode, der vi vinner 9 og taper 3. Spesielt var det sterkt å slå Everton 2-0 på bortebane, Tottenham 3-1 på bortebane og Liverpool 3-0 på hjemmebane. Vi var nå blant topp ti, men i de to siste kampene dabber vi litt av. Vi klarer bare 1-1 mot Newcastle og taper 2-4 mot Wigan på hjemmebane. Vi ender dermed på en 12. plass i vår debutsesong i PL, noe som er meget bra da vi bare hadde ambisjoner om å klare oss. Vi kunne fort klart topp ti, da vi var kun 3 poeng bak Bolton på en 10-plass. Er meget fornøyd!
- Tabell etter ferdigspilt sesong

- Terminliste

Mine tanker om sesongen:
Vi begynner sesongen dårlig, men det er ikke rart når vi må spille mot flere toppklubber i de første kampene. Men etter hvert så klarer vi sakte, men sikkert å klatre oppover på tabellen. Etter halvspilt sesong så ender vi på en akseptabel 13. plass. Men etter halvspilt sesong så får vi flere tøffe kamper i fleisen og må se at flere lag passerer oss på tabellen. Men vi reiser oss etterhvert og spiller glimrende fotball og klarer å kjempe oss opp i topp 10! Men i de to siste kampene så skuffer vi stort og vi ender dermed på en 12. plass i vår debutsesong i PL. Men jeg skal ikke henge med hodet for det! For vi hadde bare ambisjoner om å klare oss denne sesongen, så dette var bedre enn forventet. Visst vi fortsetter den samme fine utviklingen, så ser dette meget bra ut!

I liga-cupen så kom vi bare til runde 4, der vi ble knepent slått ut av Manchester United. Men i FA-cupen så gjorde vi det meget bra, da vi kom helt til finalen! Det skal sies at vi var meget heldige med trekningene, men vi klarte å nå finalen for første gang i klubbens historie! Der ble vi for svake og måtte gi tapt mot Liverpool som vant 2-0 helt fortjent. I ettertid så er jeg meget fornøyd med innsatsen i cupene og håper det blir like bra neste sesong!

Dette innlegget har blitt redigert av Aton: 30 juli 2011 - 15:08

#45 Brukeren er ikke pålogget   Aton 

• HjembyBergen
  • Favorittklubb:
    Brann
  • Favorittversjon:
    FM 2011

Postet 02 august 2011 - 23:36

Postet bilde

Sesong 2020-2021

Kunngjøring fra styret
Etter at det er så stor etterspørsel om kampbilettene, så har styret bestemt at Crabble Athletic Ground skal utvides med 5500 sitteplasser. Arbeidet vil ta 9 månender å fullføre og vil bli ferdig 4. april 2021. Kapasiteten vil bli på 12500 når arbeidet er over.

Mål for sesongen:
- Komme blandt topp 10

Det ble en overraskende bra sesong ifjor og vi endte på en 12. plass. Denne sesongen så satser jeg å komme blandt de 10 beste. Det blir en tøff sesong, men jeg tror vi kan klare en topp 10 plassering dersom alt går som det skal.

Overganger: (Sommer)

Inn:
[09.06.2020]: Postet bilde Amauri (Kjøpt for 50 mill fra Cruzeiro)
[09.06.2020]: Postet bilde Julio Cesar (Kjøpt for 45 mill fra Internacional)
[09.06.2020]: Postet bilde Leandro Echague (Kjøpt for 25 mill fra San Lorenzo)
[09.06.2020]: Postet bilde Carlos Alberto (Kjøpt for 29 mill fra Coritiba)
[09.06.2020]: Postet bilde Guacui (Kjøpt for 65 mill fra Corinthians)
[20.06.2020]: Postet bilde Jose Maria Peralta (Kjøpt for 34 mill fra Olimpio)
[19.07.2020]: Postet bilde Jorge (Kjøpt for 15 mill fra Fluimense)

Totalt: 263 mill

Ut:
[09.06.2020]: Postet bilde Hilario Burgos (Solgt til Chelsea for 125 mill)
[12.06.2020]: Postet bilde Yahya Al Body (Solgt til Huddersfield for 32 mill)
[13.06.2020]: Postet bilde Robert Brewerton (Solgt til Huddersfield for 38 mill)
[24.07.2020]: Postet bilde Retamar (Solgt til Lazio for 135 mill)

Totalt: 330 mill

Jeg forsterket midtbanen med Guacui og Peralta, mens Al Body forsvant til Huddersfield etter lang tids tjeneste i klubben. Jeg gjorde store forandringer i spiss-rekkene da jeg valgte å selge Retamar og Burgos fordi de ønsket seg til en større klubb, så jeg valgte derfor å kjøpe in tre spisser som var Echague, Amauri og Cesar. Jeg prøvde å få på plass en forsterkning i forsvaret, men fant aldri den rette spilleren. Men valgte å hente inn Jorge som back-up for Leandro. Jeg er ganske fornøyd med overgangene, men må si at jeg kanskje burde beholdt Retamar for han vil bli sinnsyk god!

Spillerstall

Målvakter:
Postet bilde Andrade
Postet bilde Tony

Tony er fortsatt førstekeeper, mens Andrade er backup når det skulle trengs. Ellers er jeg fornøyd med keeperne.

Forsvar:
Postet bilde Baptista
Postet bilde Deniss Semjonovs
Postet bilde Emmanuel Alhassan
Postet bilde Jorge
Postet bilde Leandro
Postet bilde Rafael
Postet bilde Rodriguinho

Det ble ikke store forandringene her før den nye sesongen, kun Jorge som er backup for Leandro. Jeg kunne kanskje trengt en midtstopper til, men ellers er bredden og resten av forsvaret ok.

Midtbane:
Postet bilde Anthony Schofield
Postet bilde Carlos Alberto
Postet bilde Cerezo
Postet bilde Chiquinho
Postet bilde Devin Jones
Postet bilde Guacui
Postet bilde Jose Maria Peralta
Postet bilde Shaun McDonald

Jeg måtte forsterke midtbanen, så jeg hentet inn Guacui og Peralta. To unge spillere som virker meget lovende. Ellers har jeg fin bredde her og jeg er fornøyd med midtbanen.

Angrep:
Postet bilde Amauri
Postet bilde Cazuza
Postet bilde Julio Cesar
Postet bilde Leandro Echague

Jeg måtte gjøre noen endringer i angreps-rekkene og kjøpte dermed inn Amauri, Cesar og Echague. Dette er tre lovende spillere som vil konkurrere om de to spiss-plassene vi har og jeg må si at angrepet ser meget bra ut.

Overganger: (Vinter)

Inn:
[08.01.2020]: Postet bilde Ubaldo Rodriguez (Kjøpt for 50 mill fra Arsenal de Sarandi)
[11.01.2020]: Postet bilde Juan Carlos Ceballos (Kjøpt for 28 mill fra Boca)
[22.01.2020]: Postet bilde Marcio (Kjøpt for 10 mill fra Guarani)

Totalt: 88 mill

Ut:
[03.01.2020]: Postet bilde Emmanuel Alhassan (Solgt til St. Johnstone for 48 mill)
[04.01.2020]: Postet bilde Chiquinho (Solgt til Blackburn for 50 mill)
[11.01.2020]: Postet bilde Rafael (Solgt til Rangers for 170 mill)

Totalt: 276 mill

Fikk et godt bud på Rafael, så jeg valgte å selge han og hentet derfor inn Rodriguez og Ceballos som vil konkurrere om høyrebacl-plassen. Valgte også å bli kvitt Alhassan og Chiquinho, og hentet derfor inn talentfulle Marcio som er utfordrer til Alberto. Ellers er jeg fornøyd med overgangene, der jeg ble kvitt litt eldre spillere og erstattet de med unge talentfulle spillere.

Foretrukket lagoppstilling:

Postet bilde

Oppsummering:

Treningskamper
Vi begynte sesongoppkjøringen med treningskamp mot Birmingham. Echague scorer sitt første mål for klubben da han ga oss ledelsen etter 12 min, mens Julio Cesar økte ledelsen 12 min senere.Wickham ga bortelaget en redusering på overtid i førsteomgang. 6 min etter pause så banket Schofield ballen i mål og Cazuza punkterte kampen etter 59 min og vi vant dermed 4-2 etter at Semjonovs scorte selvmål etter 82 min. I den tredje kampen møtte vi det spanske laget Mallorca. Vi var klart best foran mål og Cerezo ga oss ledelsen ett minutt før pause. Amauri økte ledelsen etter 57 min, mens Chiquinho scorte seiersmålet 11 min senere. I den siste treningskampen før den nye sesongen startet så møtte vi Arsenal. Sebastian Campos ga de ledelsen etter bare 7 min, men klarte å komme inn igjen i kampen da Amauri utlignet etter 25 min. Etter det så var det mye frem og tilbake og kampen endte dermed 1-1 etter god innsats fra gutta. Jeg føler vi gjør det meget bra i sesongoppkjøring, så jeg er spent på hva som venter oss!
- Terminliste

Postet bilde
I runde 3 så møtte vi Bristol City på bortebane. Det var en ganske jevn kamp, men vi var mer farlige foran mål og Rodriguinho ga oss en 1-0 ledelse etter 59 min. Cesar økte ledelsen etter 83 min, mens Semjonovs punkterte kampen 4 min 4 min før full tid. I neste runde møtte vi Rotherham, som spiller i League One. Vi fikk straffe etter 34 min, men Rodriguinho bommer på mål. Men Amauri klarte den prestasjonen å score mål 3 min senere og ga oss en 1-0 ledelse. Vi var klart best og det gode arbeidet lønnet seg da 10 min etter pause da Amauri scorte sitt andre for kvelden. I femte runde møtte vi Wolverhampton. Det ble en tøff start, spesielt da Theo Walcott ga de ledelsen etter kun 2 min. Andreu øker ledelsen til hjemmelaget etter 15 min og S. Fletcher gir de en 3-0 ledelse 9 min senere. Men gir kjerper oss litt etter pause og Cerezo reduserer til 3-1 etter 5 min. Vi klarer å redusere ledelsen en gang til da samme mann knuser ballen i mål etter 68 min og vi har flere store sjanser etter det. Men vi klarer ikke å putte ballen i mål etter det og må dermed se oss tapt mot ulvene. Det var litt skuffende å tape mot ulvene, men vi skal slå sterkere tilbake neste sesong!
- Terminliste

Postet bilde
I andre møtte vi Shrewsbury, der vi stilte reservepreget. Det ble en lett kamp og vi vant til slutt 3-1 etter scoringer av Cazuza (4 min og 25 min) og Echague (48 min). I runde 3 møtte vi Championship-klubben Notts County. Vi tar ledelsen etter at Cerezo scorer etter 86 min og det ser ut som vi kan forberede oss på neste runde. Men Austin scorer 2 min på overtid for gjestene og vi må dermed ut ekstra omganger. I ekstra omgangene var det vår tur til å score på overtid da Echague scorer 3 min på overtid i andre ekstra omgang. Vi var dermed klare for kvartfinalen og der møtte vi Fulham. Det ble jammen en jevn kamp, der Nangis gir de ledelsen rett før dommeren blåser første omgang ferdig. Men McDonald urligner to minutter etter pause og vi er like langt. Det ble mye fram og tilbake, men de trakk det lengste strået da Juliano scorte vinnermålet i det 70 min. Det ble dermed stopp i kvartfinalen, men det er akseptabelt innsats av gutta.
- Terminliste

Postet bilde
Vi begynte sesongen med hjemmekamp mot Blackburn. Der ga Amauri oss ledelsen etter 22 min, men J. Cesar blir selvfølgelig utvist fem minutter senere og jeg behynte å bli litt små nervøs. Guacui ga oss troen igjen da han økte ledelsen etter 31 min og det ble dermed vinnermålet. I den tredje serierunden møtte vi Tottenham. Der ga Alberto oss ledelsen etter kun 4 min og Amauri økte leselsen etter en halv time spilt. Yildrim reduserer for London-laget 6 min før pause. Kampen ser ut til å ende med poengdeling, men det var før Alberto dukket opp og smelte ballen i mål 1 min før full tid og vi vinner dermed 3-1. Vi får med oss flere imponerende resultater i første halvdel av sesongen, der vi klarer 2-2 mot Man Utd (borte), 1-1 mot Chelsea (hjemme) og en flott 2-1 seier på bortebane mot Arsenal der C. Alberto scorte vinnermålet 1 min på overtid. Det var en deilig seier! Før vi kan kalle sesongen sesongen for halvspilt, så hadde vi tre kamper igjen, der klarte vi 1-1 og uavgjort mot Liverpool (borte). Vi var nå etter halvspilt sesong oppe på en meget pen 6. plass! Vi hadde så langt kun 3 tap og vi spiller bedre enn forventet. Fortsetter vi sånn så vil vi garantert klare en topp ti plassering og er vi heldige en 7. plass som gir plass i Europa Liga tredje kvalifiseringsrunde.
- Tabell etter halvspilt sesong

Første kampen etter halvspilt sesong så møter vi Tottenham på bortebane, der vi vinner imponerende 4-2. I neste kamp vinner 3-1 mot Peterborough, men etter det så begynner vi å rakne som bare det. Vi blir feid av banen da vi taper hele 0-5 mot Newcastle på bortebane og taper knepent 2-3 mot Aston Villa i neste kamp. Vi fortsetter å skuffe, særlig på bortebane. Får kanskje mange tøffe kamper på rekke og rad, men å tape 1-2 mot nedrykkskandidater som Huddersfield (borte) og 1-2 på hjemmebane mot West Ham er for dårlig. Vi faller etterhvert nedover på tabellen, men med noen få lyspunkter så klarer vi å ende på en 10. plass. Igjen så syntes jeg vi faller sammen etter vi har spilt en halv sesong og det må gjøres noe med. Jeg kommer nok til å endre taktikk til neste sesong, for det ser ut som den er bra i begynnelsen, men faller sammen utover i sesongen. Men vi klarer målsetningen vår som var en topp 10 plassering, men jeg mener at vi burde gjort det mye bedre og vi burde klart en 7. plass minimum.
- Tabell etter ferdigspilt sesong

- Terminliste

Mine tanker om sesongen:
Vi starter sesongen meget bra og får med oss mange imponerende resultater. Så etter halvspilt sesong så ligger vi på en 6. plass, mye mer enn forventet! Men etterhvert så forsvinner luften ut av ballongen og flere stygge tap. Særlig på bortebane skuffer vi og vi daler nedover på tabellen. Vi klarer å få med oss noen poeng på slutten av sesongen, så vi ender dermed på en 10. plass. Vi når kanskje målsetningen vår som var topp 10, men det var spesielt skuffende at vi falt sammen som jeg syntes vi har gjort litt for ofte. Jeg tror vi fort kunne klart en 7. plass og kvalifisert oss til Europa-ligaen, men det får vente. Jeg håper at en ny taktikk kan fikse dette problemet neste sesong, vi får vente og se!

I ligacupen denne sesongen så kom vi til kvartfinalen, der vi knepent tapte knepent 1-2 mot Fulham. I FA-cupen så skuffer vi syntes jeg, da vi kun kom til 5. runde. Der tapte vi knepent 2-3 mot Wolverhampton, ett lag som jeg syntes vi burde slå. I ettertid så er innsats i cupene ok, men den kunne vært bedre.

Statistikker:

Klubb
- Toppscorer:
Serien: Amauri (20 mål/31 kamper)
Totalt: Amauri (22 mål/33 kamper)
- Assister: Cerezo (12 assister/42 kamper)
- Best rating: Amauri (7,23 i gjennomsnittsrating/33 kamper)

- Årets spiller: Cerezo
Cerezo har bidratt godt denne sesongen og var en av de viktigste spillerne for oss denne sesongen.

- Sesongens signering: Amauri
Amauri har imponert på topp denne sesongen og var uten tvil prisen som ble betalt for han. Han kan bli meget bra om han fortsetter det fine arbeidet.

- Sesongens talent: Carlos Alberto
Carlos skulle erstatte Chiquinho og har gjort det med glans. Han har hatt en fin utvikling og kan bli meget bra fremover.

Liga
- Toppscorer: Claudio Lupardo (25 mål/32 kamper)
- Assister: Gareth Bale (24 assister/38 kamper)
- Sesongens spiller: Fabiano (11 mål/12 assister/29 kamper/7,44 i gjennomsnittsrating)
- Sesongens unge spiller: Issa Sarr (9 mål/2 assister/33 kamper/7,53 i gjennomsnittsrating)
- Årets lag i Premier League

Resten av verden
- Gullballen: Javier Pastore (20 mål/20 assister/35 kamper/8,41 i gjennomsnittsrating)
- Gullskoen (Europa): Seba (26 mål/33 kamper/7,44 i gjennomsnittsrating)
- Verdens beste spiller: Javier Pastore (20 mål/20 assister/35 kamper/8,41 i gjennomsnittsrating)
- Verdens beste lag

Dette innlegget har blitt redigert av Aton: 02 august 2011 - 23:45

#46 Brukeren er ikke pålogget   MyrvoldM 

• Ble medlem: 13-september 10
  • HjembySteinkjer
  • Favorittklubb:
    Liverpool og Rosenborg
  • Favorittversjon:
    FM12!

Postet 04 august 2011 - 13:07

Fantastisk stykke arbeid du har gjort med laget ditt !
Fortsett slik :)
YNWA <3

#47 Brukeren er ikke pålogget   Aton 

• HjembyBergen
  • Favorittklubb:
    Brann
  • Favorittversjon:
    FM 2011

Postet 21 oktober 2011 - 13:12

Denna avsluttes pga. tidsmangel, beklager..

Valgmuligheter for emne:

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Dette emnet er låst

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere