Gå til innhold

75 % avslag på Steam...

Av cfthompson mai 27 2014 17:07

Har du ikke kjøpt Football Manager 2014 enda er dette den perfekte muligheten da Steam har kommet med et kjempetilbud på 75 % avslag! Kjøp deg det nå - eller kjøp det som en gave til en venn før tilbudet går ut.

Les mer

Rydding i saverappor...

Av #HEEL mai 07 2014 15:40

Med et ønske om å holde forumstrukturen inntakt og ha et ryddig miljø for dere brukere er det viktig å med jevne mellomrom luke bort vissne planter. I den forbindelse er alle saverapporter uten aktivitet nå flyttet til bib...

Les mer
Bilde

CM 01/02

• Please log in to reply
274 svar i emnet

#1 Miking

Miking
  • Medlem
  • 90 Innlegg:
  • HjembyDiaz synger om stedet.

Postet 11 september 2006 - 22:54

Kan vel få igang ett tema for ett av de beste manger spillene gjennom tidene. Her kan alle legge ut om ting som handler om CM 01/02.

Kan vell si om min siste save, Cheltenham spilles det med og det er vannvittig moro! :D Kjemper i toppen av 2 div og har skapt ett meget bra lag.

Så nå er det bare å diskutere det, etter min menig, det beste managerspillet.
CCFC
MFK
U/K

#2 JLa

JLa
  • Medlem
  • 43 Innlegg:
  • HjembyLillehammer

Postet 12 september 2006 - 17:25

Hvis du går hit

http://www.champman0...topic.php?t=867

så kan du oppdatere CM01/02 til nåværende sesong. Klubber er plassert i riktige divisjoner og med (stort sett) riktige spillerstaller. Spillerne er justert alders- og prestasjonsmessig.

Hva skal man vel med FM? :D
At the end of the day,
it's what you do, not what you say.

Last.fm | Musikksamling

#3 Vadinho

Vadinho
  • Medlem
  • 93 Innlegg:
  • HjembyHvor du vil...

Postet 12 september 2006 - 20:02

CM 01/02 var det perfekte manager-spillet før det viste seg at cd'en var ødelagt :(

Hadde en drømme-save med en kamerat hvor han var Celtic og jeg Rangers, når vi møttes var det ramme alvor og det førte til at flere muser måtte bøte med livet...
Cause Chelsea, Chelsea is our name!
Vi e alltid med Rooooosenbooorg!

#4 Lynx

Lynx
  • Medlem
  • 40 Innlegg:

Postet 13 september 2006 - 13:10

Jeg kan virkelig anbefale linken som JLa har lagt ut. Er det et spill som jeg spiller om igjen og om igjen så er det CM 01/02. Det katastrofale CM4 brukte jeg svært lite tid på, og heller ikke CM03/04 gav den samme følelsen som det CM 01/02 kunne by på. Forrige FM er vel det eneste av de nye som jeg har startet om og om igjen.

Det er helt utrolig hvor godt CM 01/02 holder seg, og med denne oppdateringen så holder det fortsatt en stund. Med tanke på den stabile interessen rundt spillet, så vil det nok i årene som kommer også komme flere oppdateringer. Det er noe helt annet enn hva man kan si om f.eks CM4.

Forresten, er det noen her inne som oppdaterer de norske klubbene?Har ikke spillt den norske serien, men ser at også her er det gjort en manns jobb med tanke på å oppdatere lagene.

#5 Warrick Brown

Warrick Brown
  • Medlem
  • 723 Innlegg:
  • HjembyKragerø

Postet 13 september 2006 - 16:20

Jeg har nå lastet ned den nyeste patchen og denne Tapani patchen, men når jeg skal starte et nytt game kommer det bare mange errormeldinger, er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?
Jeg takker for alle svar.

EDIT: Når jeg har trykket "ok" på alle errormeldingene, kommer det feilmelding.

#6 JLa

JLa
  • Medlem
  • 43 Innlegg:
  • HjembyLillehammer

Postet 13 september 2006 - 18:34

Hm? Har du lastet ned to ting? Du skal bare laste ned én, nemlig denne.

Pass på at du har installert siste offisielle patch fra SI (3.9.68.) FØR du begynner å herje med Tapanipatch. 3.9.68 finner du her

Du kan sjekke versjonsnummeret ditt ved å starte CM. Oppe i venstre hjørne skal det stå 3.9.68 FØR du legger inn Tapanipatch.

Så, last ned Tapani, og putt fila i data-mappa (der du har installert CM). Pakk ut i data-mappa (ikke lag ny mappe) og overskriv de gamle filene. Så kjører du programmet "cmpatcher" (følger med i Tapanifila), velger CM0102.exe, velger de innstillingene du vil, og trykker ok/apply/husker ikke hva det står. :)

Siste steg er å høyreklikke på cm0102.exe, velge "egenskaper" og sette spillet til Win98 kompabilitetsmodus. Viktig. Spillet funker ikke hvis du ikke gjør det.

Så, ha en fortreffelig aften! :D
At the end of the day,

Last.fm | Musikksamling

#7 Tomken

Tomken
  • Medlem
  • 55 Innlegg:
  • HjembyFlorø
  • Favorittklubb:
    Wigan
  • Favorittversjon:
    CM 00/01 & FM08

Postet 13 september 2006 - 23:36

Er Wigan nå, Rykte opp fra 2.div, og nå leder eg 1. div! CM01/02 > All. ;>

Fant ikke CD-en så eg måtte spille med No-cd, og da virker ikke updates. :/
Wigan <3

#8 The great Dane

The great Dane
  • Medlem
  • 30 Innlegg:
  • HjembyFlekkefjord

Postet 20 september 2006 - 20:02

Er det noen nnettsteder som fortsatt selger dette fantastiske spillet? Har dessverre mistet cd-en, og er nokså desperat etter en ny en.

Vet det var en link på det gamle forumet, men jeg husker ikke hva det var.

#9 Lilarc0r

Lilarc0r
  • Medlem
  • 80 Innlegg:
  • HjembyBergen, Norway

Postet 20 september 2006 - 20:30

Her har du ihvertfall en link:
play.com

#10 Miking

Miking
  • Medlem
  • 90 Innlegg:
  • HjembyDiaz synger om stedet.

Postet 20 september 2006 - 21:32

Har styrt cheltenham til første, nå nettopp slo jeg roma i budkrig om det unge stortalentet keith alexandeer.
CCFC
MFK
U/K

#11 ripsgard

ripsgard
  • Medlem
  • 35 Innlegg:

Postet 21 september 2006 - 02:09

forferdelig mye feilmeldinger. og spillet funker ikke. MAsse error meldinger før det står at spillet må lukkes! noen som kan hjelpe? :cry:

#12 Start

Start
  • Medlem
  • 171 Innlegg:
  • HjembyKristiansand
  • Favorittklubb:
    Lazio
  • Favorittversjon:
    CM 01/02

Postet 21 september 2006 - 08:20

For det første, har du kjøpt spillet, altså, har du orginal cd'en? Har du innstalert den siste patchen? Hvilke feilmeldinger kommer? Hjelper lite med "spillet funker ikke". :wink:

#13 ripsgard

ripsgard
  • Medlem
  • 35 Innlegg:

Postet 21 september 2006 - 20:22

da jeg starter en ny fil så kommer følgende opp: Error -> "v3.9.68 index..cpp 5809"
så står det et alternativ, altså ok. da jeg trykker det så kommer enda en feil melding, før jeg endelig får valgt liga. Jeg velger engelsk liga og enda flere feilmeldinger kommer opp: error -> "v3.9.68 eng_first..cpp 80" og "v3.9.68 eng_second..cpp 82" osv...
vet ikke om det hjalp noe jeg men.. håper dere kan hjelpe meg!

ps: har kjøpt spillet ja

#14 JLa

JLa
  • Medlem
  • 43 Innlegg:
  • HjembyLillehammer

Postet 22 september 2006 - 09:13

1. Crashes

The game crashes during gameplay!(especially in the beginning of October)
Solution: Enable windows 98 or NT compatibility mode.

The game crashes for me while creating a game!
Solution: Enable windows 98 or NT compatibility mode.

The game crashes immediately when I start it. I am already using (NT) compatibility mode.
Suggestion: try renaming the file cpuinf32.dll inside your Data directory.

The game crashes and I am using windows 2000!
Try using windowed mode, disabling sounds etc. I am sorry, but windows 2000 users are out of luck with crash problems.

The game still crashes for me while creating a new game!
Are you seeing dialogs with 'V3.9.68T index_cpp 5809'?

If you do that is a problem with the database. Uncompress all the files that came with the patch to your Data folder.

If you did not see these dialogs, try again. It has happened to me that the game just exits while creating a game. It happens less than one game created in 20.

Also, having less than 300Mb available on your hard drive can cause the weirdest error dialogs when creating a new game.

Du sier du fikk opp "v3.9.68 index_cpp 5809", da er det altså noe kluss med databasen. Slett og installer igjen. Hvis du vil bruke den nyeste oppdateringspatchen (linket til over her) og ikke får det til, så kan du se etter tips i dette forumet : Lenke

Lykke til! Tror jeg skrev en riktig gjennomgang noen innlegg over her, les hele før du begynner å tukle med ting..
At the end of the day,

Last.fm | Musikksamling

#15 tottenhamgutt

tottenhamgutt
  • Medlem
  • 1 Innlegg:

Postet 22 september 2006 - 20:04

Heisann!!

Er ny bruker på dette forumet og fikk nesten tårer i øynene da folk begynte å nevne cm 01-02. Dette er det siste spillet jeg har spilt av cm/fm, da jeg synes de som kom etter ikke var noe jeg hadde sansen for.

Problemt er at jeg ikke har spillet lenger.

Har dere en link hvor jeg kan laste ned hele spillet?? Er dette forresten lov på forumet?

Takker ellers for andre gode forslag!!

På forhånd takk!!!

#16 Reds

Reds
  • Medlem
  • 41 Innlegg:
  • HjembySkogn

Postet 23 september 2006 - 11:33

CM 01-02 er gøy, men på ingen måte realistisk, dessuten går jeg lei kampmodusen etter 2-3 sesonger. Nei, FM 2006, og nå 2007 er det som får kjørt seg<3

#17 Mancini

Mancini
  • Medlem
  • 55 Innlegg:
  • HjembyNorge
  • Favorittklubb:
    Roma

Postet 23 september 2006 - 16:16

Hva er det rareste som har skjedd mens dere har spilt Cm01/02 egentlig? Hos meg når jeg var Roma så ble Dario Hubner utestengt i 8-9måneder etter at han slo til dommeren.

#18 JLa

JLa
  • Medlem
  • 43 Innlegg:
  • HjembyLillehammer

Postet 23 september 2006 - 18:39

Heisann!!

Er ny bruker på dette forumet og fikk nesten tårer i øynene da folk begynte å nevne cm 01-02. Dette er det siste spillet jeg har spilt av cm/fm, da jeg synes de som kom etter ikke var noe jeg hadde sansen for.

Problemt er at jeg ikke har spillet lenger.

Har dere en link hvor jeg kan laste ned hele spillet?? Er dette forresten lov på forumet?

Takker ellers for andre gode forslag!!

På forhånd takk!!!

Piratkopiering er neppe særlig lov på noe forum, men de selger spillet på http://www.play.com/... ... oduct.html . £4.99, kursen ligger vel rundt 12 eller no. Litt over en femtilapp, altså.
At the end of the day,

Last.fm | Musikksamling

#19 Månki

Månki
  • Medlem
  • 14 Innlegg:

Postet 25 september 2006 - 19:53

Så man må ha Windows 98 eller de NT greiene for at det skal funke?

#20 JLa

JLa
  • Medlem
  • 43 Innlegg:
  • HjembyLillehammer

Postet 26 september 2006 - 17:45

Nei. Du kan stille inn på noe som heter "kompabilitetsmodus" i Windows om nødvendig, men her hos meg startet spillet rett opp i XP.
At the end of the day,

Last.fm | Musikksamling

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

© 2004 - 2013