Gå til innhold

Football Manager 201...

Av cfthompson nov. 17 2014 20:27

Det har foreløpig ikke kommet noen detaljer, men Miles lover at de kommer i løpet av morgendagen!

Les mer

Martin Ødegaard nå i...

Av #HEEL nov. 11 2014 21:24

Grunnet lovgivning fra EU kan ikke Sports Interactive lenger ha spillere under 16 år gamle med i spillseriens database uten samtykke fra spillernes foreldre. Med Martins far som del av trenerteamet i Mjøndalen, introdusert...

Les mer
Bilde

The Pentagon Challenge

• Please log in to reply
53 svar i emnet

#1 sLurv

sLurv
  • Medlem
  • 912 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Rosenborg, Manchester United
  • Favorittversjon:
    FM2007, FM2011 (?)

Postet 28 november 2010 - 14:34

Vedlagt fil  1zy7cbt.jpg   175,3K   881 Antall nedlastinger

Hva går utfordringen ut på?

"The Pentagon Challenge" er en utfordring jeg fant her: http://www.sortitout... ... ge-thread/

Utfordringen går i all hovedsak ut på å sanke alle de kontinentale trofeene (European Champions League, South American Champions League, Asian Champions League, African Champions League and North American Champions League) i en og samme save. Man starter uten jobb, med managerrykte satt til "Hobbyspiller" (Det dårligst tilgjengelige ryktet)

Forslag til forskjellige lag:

Europa - Atletico Madrid
Sør-Amerika - Boca Juniors
Asia - Pohang Steelers
Afrika - Kaizer Chiefs
Nord-Amerika - Cruz Azul

Ekstra elementer for en tøffere utfordring

Det finnes tre tilleggs-elementer til utfordringen(Send meg en PM om du har forslag til flere!):

1. Økonomisk ansvarlig - Hold ting økonomisk realistisk. Bare bruk penger du har, og ikke noen signeringer på avdrag eller "etter antall kamper". For å gjøre det ekstra vanskelig kan du prøve å selge spillere for mer enn du kjøper for. Hver sesong!
2. Forkjærlighet for hjemlige spillere - Ingen utlendinger! Om du starter opp i Norge signerer du bare nordmenn, og kun utlendingene i som er i laget fra før er tillat. Starter du med Kaizer Chiefs er alt utenom Sør-Afrikanere no-go!

3. Anti Premier League Alliance - Ikke ta med England på noen som helst måte når du starter spillet! Unngå England totalt. "Only real men don't load England".

Hold kontroll over framgangen:

Opprett jobbløs manager, med lavest mulig rykte - [x]

Vinn European Champions League - []

Vinn South American Champions League - []

Vinn Asian Champions League - []

Vinn African Champions League - []

Vinn North American Champions League - []

Vær økonomisk ansvarlig - []

Ha Forkjærlighet for hjemlige spillere - []

APLA, Anti Premier League Alliance - []

• 0
Prøv deg på The Pentagon Challenge!

Take life with a pinch of salt, a slice of lemon and a shot Tequila.

#2 Vélodrome

Vélodrome
  • Medlem
  • 1 601 Innlegg:
  • Favorittversjon:
    CM3 98/99, FM 07

Postet 28 november 2010 - 14:57

Skal ein i gang med det her kan ein like godt gjere det skikkelig og ta med landslag og. Gold Cup, Copa America, Afrikamesterskapet, Asiamesterskapet, EM og sjølvsagt VM til slutt.
  • 0
"The time you enjoy wasting is not wasted time." - Bertrand Russell

#3 sLurv

sLurv
  • Medlem
  • 912 Innlegg:
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM2007, FM2011 (?)

Postet 28 november 2010 - 18:59

Tenkte faktisk litt på det samme, men da fant jeg ut at det like gjerne kunne ha vært en egen utfordring i tilfelle.

Noen som kommer til å prøve seg? Bruk tråden til å skrive hvilke lag dere eventuelt prøver, og hvor langt dere kommer! :)
  • 0

#4 stiantorst

stiantorst
  • Medlem
  • 174 Innlegg:
  • HjembyRissa
  • Favorittklubb:
    Ranheim, Rosenborg, Liverpool
  • Favorittversjon:
    CM 01/02, FM08, FM11

Postet 28 november 2010 - 19:04

Oioioi.. Denne skal jeg prøve meg på! Må bare gjøre ferdig noen saves først, så skal jeg prøve meg :)
  • 0

#5 The Special One

The Special One
  • Medlem
  • 981 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Chelsea

Postet 28 november 2010 - 19:08

Lenge planlagt å starte på denne challengen. Bestemte meg til slutt å vente på neste patch. Som forhåpentligvis fikser et par småirriterende bugs.
  • 0
Why always me? #Balotelli

#6 andreaslfc95

andreaslfc95
  • Medlem
  • 1 094 Innlegg:
  • HjembyHaugesund
  • Favorittklubb:
    FK Haugesund og Liverpool
  • Favorittversjon:
    fm 2010

Postet 28 november 2010 - 21:05

Jeg prøver meg kanskje på denne. Jeg har bare et par spørsmål. Får du en tittel under navnet ditt hvis du klarer denne? Må du vinne Champions League med Atletico siden du foreslo det? Kan du ha flere managere på den samme saven?
  • 0
You'll never walk alone!

#7 The Special One

The Special One
  • Medlem
  • 981 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Chelsea

Postet 28 november 2010 - 21:06

@andreaslfc95:
1. Nei
2. Nei
3. Nei
  • 0
Why always me? #Balotelli

#8 Samir8Nasri

Samir8Nasri
  • Medlem
  • 1 546 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Arsenal og Sevilla
  • Favorittversjon:
    FM09

Postet 28 november 2010 - 21:21

Virker som en stor utfordring. Mulig jeg starter med denne i nærmeste fremtid. Noen tips til hvilke ligaer/land jeg kan ta med?
  • 0

#9 sLurv

sLurv
  • Medlem
  • 912 Innlegg:
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM2007, FM2011 (?)

Postet 28 november 2010 - 21:28

Skrevet en tips til et lag i hver turnering. Om noen finner kule lag, som de fleste har lite kjennskap til, kan dere gjerne foreslå dem for andre. Det er ikke så lett å holde oversikt over gode lag utenom Europa!
Med unntak av Atletico Madrid er lagene jeg har foreslått blant favorittene til å de forskjellige trofeene.
  • 0

#10 Vélodrome

Vélodrome
  • Medlem
  • 1 601 Innlegg:
  • Favorittversjon:
    CM3 98/99, FM 07

Postet 28 november 2010 - 22:54

Ventar nok til patch nr 3-4 før eg prøvar meg, då sjølvsagt med landslagsdel i tillegg. Har tatt EM, Afrikamesterskap, Gold Cup og Copa America + europeisk CL på tidligare spel, men då var eg i same klubb i 20-30 sesongar, så skal ikkje vere veldig vanskelig å ta alt når ein først har kome seg til topps på ryktebørsen.
  • 0
"The time you enjoy wasting is not wasted time." - Bertrand Russell

#11 sLurv

sLurv
  • Medlem
  • 912 Innlegg:
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM2007, FM2011 (?)

Postet 28 november 2010 - 23:00

Sant det du sier. Når det første av trofeene først er sikret regner jeg med at de neste kommer jevnt. Kanskje ett annenhvert år i snitt?

Er for øyeblikket Rosenborg. Det eneste jeg gjorde "feil" var å ikke starte uten jobb, men tror allikevel jeg kommer til å starte på nytt så alt blir gjort etter boka!

Noen som tror de greier utfordringen på under 10 sesonger?
  • 0

#12 andreaslfc95

andreaslfc95
  • Medlem
  • 1 094 Innlegg:
  • HjembyHaugesund
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    fm 2010

Postet 29 november 2010 - 16:08

Jeg starter opp med denne nå, men jeg må også få svar på et siste spørsmål. Må du kjøpe spillere for mindre enn du selger for eller kan du kjøpe og selge for like mye for å klare den ekstrautfordringen?
  • 0
You'll never walk alone!

#13 sLurv

sLurv
  • Medlem
  • 912 Innlegg:
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM2007, FM2011 (?)

Postet 29 november 2010 - 17:40

Regner med du kan si at du har klart utfordringen om du kjøper spillere til 20 mill og selger for tilsammen 20 mill.

Har startet opp selv også. Var så heldig at jobben i Santos var ledig, og de lå på andreplass i den Brasilianske serien. Noen poeng opp til Fluminense, men jeg har trua på at et lag med Paulo Henrique og Neymar (for å nevne noen) er gode nok til at jeg sitter med South American Champions League i lomma om ikke lenge!

Hvor heldig har dere andre vært med første lag på ferden?
  • 0

#14 andreaslfc95

andreaslfc95
  • Medlem
  • 1 094 Innlegg:
  • HjembyHaugesund
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    fm 2010

Postet 29 november 2010 - 17:50

Jeg fikk tilbud av 2 lag. Et sør koreansk lag og Ålgård i Norge. Det sør koreanske laget ledet den nest øverste divisjonen i Sør Korea, men jeg valgte Ålgård for å bygge litt mer status før jeg begynner på de store lagene. Jeg kommer til å prøve å rykke opp med de så fort som mulig og håper selvfølgelig at jeg får jobbtilbud av et lag i toppserien i Norge, Nederland eller Spania ettersom at det er landene jeg har med i Europa.
  • 0
You'll never walk alone!

#15 Samir8Nasri

Samir8Nasri
  • Medlem
  • 1 546 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Arsenal og Sevilla
  • Favorittversjon:
    FM09

Postet 29 november 2010 - 17:52

Hvordan klarte du å få jobben i Santos? Er rykte som hobbyspiller?

Jeg fikk jobb i Sør-Afrikas nest høyeste divisjon. Winners Park er laget, men jeg kan ikke si at de lever opp til navnet. 1 seier, 1 uavgjort og 2 tap hittil.
  • 0

#16 :huh:

:huh:
  • Medlem
  • 2 637 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    PSG

Postet 29 november 2010 - 17:53

Spennende konsept dette her, vil kanskje teste denne ut etterhvert. Når min Nuneaton save blir kjedelig, og det kan jo ta sin tid.
  • 0

Hvor er Masch

#17 sLurv

sLurv
  • Medlem
  • 912 Innlegg:
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM2007, FM2011 (?)

Postet 29 november 2010 - 18:30

Startet med semiproft rykte siden det var det lavest mulige hos meg, og tenkte ikke det hadde noe særlig å si. Har nå sett lagene dere andre har tatt over, så skjønte jeg selvsagt at det hadde stor betydning.

Starter på nytt med hobbyspiller denne gangen. Man må ha med en lavere divisjon for at dette skal være mulig.
Prøver lykken i Maritzburg Utd, et lag som er tippet som nummer 14 av 16 mulige i Sør-Afrikas eliteserie.

Lykke til, alle som er igang eller starter! :D
  • 0

#18 andreaslfc95

andreaslfc95
  • Medlem
  • 1 094 Innlegg:
  • HjembyHaugesund
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    fm 2010

Postet 29 november 2010 - 18:41

Vi kan jo kanskje legge til VM for klubblag blant turneringene vi må vinne for å klare denne Challangen.
  • 0
You'll never walk alone!

#19 proProdigY

proProdigY
  • Medlem
  • 334 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Chelsea FC
  • Favorittversjon:
    Fm2o12

Postet 29 november 2010 - 19:01

Lager spillet nå. Har med alle ligaene fra Brasil, Mexico, Spania, Sør-Korea og Sør-Afrika i tillegg til en stor database. Har tenkt å spille på denne saven til jeg klarer den, og sånn er det. Kommer selvfølgelig også til å følge alle "Ekstraelementene". Nå er jeg bare spent på i hvilket lag eventyret skal begynne!
  • 0

Chelsea Football Club

#20 sLurv

sLurv
  • Medlem
  • 912 Innlegg:
  • Favorittklubb:
  • Favorittversjon:
    FM2007, FM2011 (?)

Postet 30 november 2010 - 19:59

Kult med folk som bestemmer seg for å spille til de klarer utfordringer. Jeg starter med innstillingen om at jeg skal gi den et forsøk, men er allikevel en for begrenset manager til å garantere at jeg greier utfordringer generelt.

@ Heia Viking: Har jeg skjønt det riktig om du nå MÅ vinne i Europa med en spansk klubb, du MÅ vinne i Sør-Amerika med en brasiliansk klubb og du MÅ vinne med en Sør-Koreansk i Asia? Blir det ikke vanskeligere å få jobb i en toppklubb når du har så få nasjoner? Spillet kjører nok mye fortere tho!
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

© 2004 - 2013