Gå til innhold

Sports Interactive a...

Av Öñòmátôpòêtìköñ okt. 08 2014 17:31

En av de mest interessante endringene er at det i år også vil være mulig å bidra på treningsfeltet med utvikling av spillere. Man vil selv ha muligheten til å velge om man vil være en aktiv, dag-til-dag-trener, eller om ma...

Les mer

Sports Interactive v...

Av #HEEL okt. 07 2014 18:19

Sports Interactive følger opp premieren på The Football Manager Documentary ved å vise frem de nye funksjonene i Football Manager 2015, direkte via Twitch i kveld.Sendingen kan du se på Twitch fra 21.40.

Les mer
Bilde

Ligue 1 - Fransk toppfotball

• Please log in to reply
141 svar i emnet

#101 Armageddon

Armageddon
  • Medlem
  • 492 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd

Postet 12 februar 2012 - 17:58

Regner med at humøret er på topp fremdeles Oystein! Utrolig.

#102 oysteinsunde

oysteinsunde
  • Medlem
  • 58 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Bordeaux, MHSC, NUFC, Brann
  • Favorittversjon:
    CM 01/02

Postet 14 februar 2012 - 16:11

Regner med at humøret er på topp fremdeles Oystein! Utrolig.

heheh. Regner med det er 4-5-kampen du sikter til? Humøret er på topp ja, men for en kamp! Sitter her fortsatt som en nerve. Så du den?

Rundens lag ute: http://www.franskfot...fotball/?p=9662

#103 Armageddon

Armageddon
  • Medlem
  • 492 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd

Postet 14 februar 2012 - 20:49

Får ikke sett så mange kamper som jeg ønsker, ei denne, men følger fransk fotball rimelig tett via nettsider og livestreams. Så høydepunktene og følgte resultatet på VGlive. Trodde ikke mine egne øyne da jeg så scoringene poppe opp en etter en. Morsomt at Obraniak spilte en såpass sentral rolle mot sin gamle klubb.

#104 oysteinsunde

oysteinsunde
  • Medlem
  • 58 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Bordeaux, MHSC, NUFC, Brann
  • Favorittversjon:
    CM 01/02

Postet 01 mars 2012 - 04:41

Jeg spiller ikke mye FM, men hvor god er Kurt Zouma på spillet? Noen andre franske talenter som blomstrer utover i spillet?

Har skrevet litt om Manchester-aktuelle Zouma her. Han ser ut til å utvikle seg til en kvalitetsspiller: http://www.franskfot...otball/?p=10180

"I en alder av kun 17 år har Kurt Zouma spilt seg til tilnærmet fast plass i et St.Etienne-lag som jakter europacup . Blir kraftpluggen et like hett salgsobjekt som Raphaël Varane?"

#105 cfthompson

cfthompson

Moderator

• Moderatorer
  • 1 632 Innlegg:
  • HjembyStjørdal
  • Favorittklubb:
    Arsenal og Stabæk
  • Favorittversjon:
    FM 09

Postet 01 mars 2012 - 15:59

Kurt Zouma er ikke allverden å skryte av i 2017. Han spiller ikke engang fast for reservelaget til St.Etienne.

Er ikke mange franske talenter som sprudler, men newgens derimot, der er det en haug av franske talenter som kommer til å bli klassespillere. Interessant å se Frankrike er den nasjonen som leverer beste newgens(egne erfaringer).

Dette innlegget har blitt redigert av cfthompson: 01 mars 2012 - 16:00

#106 Rogland93

Rogland93
  • Medlem
  • 1 417 Innlegg:
  • HjembyMandal
  • Favorittklubb:
    Manchester United & Lyon
  • Favorittversjon:
    PH 2012

Postet 02 mars 2012 - 17:18

Er en del franskmenn med stort potensiale på FM så lenge du gir dem tillitt og trener dem riktig. Lacazette, Grenier, Yanga Mbiwa, Corchia og Aurier er de jeg kommer på i farta som blir meget gode. Har dog aldri sett noen stor utvikling på verken Zouma, Bahebeck eller Digne på FM 12, som jeg i grunnen ville trodd hadde høyt potensiale.

#107 Oeystein94

Oeystein94
  • Medlem
  • 6 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Chelsea og FK Tønsberg
  • Favorittversjon:
    FM 09

Postet 22 januar 2013 - 16:36

En fin blogg om Fransk fotball som tar for seg nyheter, spesielle profiler, nærmere titt på forskjellige lag og diverse fra fransk fotball: http://franskligue1.ipublish.no/ :) vi arbeider fortsatt med den, og bloggen er langt fra toppen.. men vi tenker at denne bloggen blir mye større etterhvert, så følg med :) (For de som er veldig interessert i fransk fotball)

#108 tovhol

tovhol
  • Medlem
  • 191 Innlegg:
  • HjembyVoss
  • Favorittklubb:
    Brann og Manchester United
  • Favorittversjon:
    FM 2012

Postet 31 mai 2013 - 21:34

Falcao klar for Monaco.

#109 snowik

snowik
  • Medlem
  • 1 723 Innlegg:
  • HjembyMolde
  • Favorittklubb:
    Molde FK og Manchester United

Postet 31 mai 2013 - 22:14

Ja, hva syns egentlig dere FM-elskeee ute dere om pengebruken til Monaco.
Har 2 forskjellige syn på det :

For det første ødelegger det jo litt av sjarmen når man bruker milliarder av penger for å bli et storlag.Kjedelig.
Men så må man tenke at ASM har vært i en CL finale før, og det tar litt tid å bygge et storlag.Ala FM; man sier ikke vips så er man verdens beste lag.Og eiere av fotballklubber er ikke akkurat kjent av å være tålmodige.Griske som de er.

Og i tilleg blir det jo vanvittig artig å spille med de på FM og FIFA 14.Men igjen ; spill er ikke fotballen.Heller ikke penger.Selv om det ser slik ut, dessverre.Selv om det er artig å kunne fått spilt med de i en periode på FIFA, så hva?Dette ødelegger fotballen.
Skullevært artg å sett en rik og grisk eier tok over et lag i Asia, om han spytter inn flere milliarder for å bli god og vinne VM for klubblag.For CL i Asia er vel ikke all verdens...
John Lambie, Partick Thistle manager, when told a concussed striker did not know who he was:
- That's great, tell him he's Pele and get him back on.

#110 Dawson

Dawson
  • Medlem
  • 1 277 Innlegg:
  • HjembyOlden
  • Favorittklubb:
    United, Atletico og Dortmund
  • Favorittversjon:
    Football Manager 14

Postet 31 mai 2013 - 22:20

"For CL i Asia er vel ikke all verdens..."

Asia har mange ganske gode lag, snowik :) Men sjølvsagt, den Champions League vi kjenner til holder nok eit høgare nivå enn den i Asia. Sjølv om de beste asiatiske laga fort kunne spelt jamnt med dei beste europeiske laga på ein god dag! :) 

Twitter; @TonyAndreH

Tidlegare saverapportar; Basel (FM12) & Sarpsborg 08 (FM13)

#111 snowik

snowik
  • Medlem
  • 1 723 Innlegg:
  • HjembyMolde
  • Favorittklubb:

Postet 31 mai 2013 - 22:25

Den tar jeg, men jeg tar ikke akkurat nivået så bra.De har neppe så mange gode ligaer som det er i Europa, ikke at det er forventet heller...:lol:
Uannsett, her skal det diskuteres fransk Ligue 1!
John Lambie, Partick Thistle manager, when told a concussed striker did not know who he was:

#112 Dawson

Dawson
  • Medlem
  • 1 277 Innlegg:
  • HjembyOlden
  • Favorittklubb:
    United, Atletico og Dortmund
  • Favorittversjon:
    Football Manager 14

Postet 31 mai 2013 - 22:27

"Uannsett, her skal det diskuteres fransk Ligue 1!" 

Hehe, det er riktig :) Vi får prøve å få diskusjonen inn på rett spor igjen ;) Men kva folket trur om neste sesong då, kan Monaco klare å tukte PSG, Lyon og Marseille i kampen om seriegullet 2013/2014? Eller blir det total fiasko? 

Twitter; @TonyAndreH

Tidlegare saverapportar; Basel (FM12) & Sarpsborg 08 (FM13)

#113 snowik

snowik
  • Medlem
  • 1 723 Innlegg:
  • HjembyMolde
  • Favorittklubb:

Postet 31 mai 2013 - 22:34

Blir nok ikke samme fiasko som QPR i England, men at de kommer høyt opp tviler jeg på.Kjøpelag har sine vaner med å gjøre det dårlig...Om f.eks Nice klarer å holde seg oppe kan det bli CL for de!
Mener selv at det er en skuffelse at lag som Lille, Bordeaux og Montpellier ikke for CL kvalifisering.Selv om Montpellier har solgt mange av sine gode spiller (gammelt nytt...) så er det dårlige å komme på en 9.plass (7.plass?) 31 poeng bak PSG.
Forresten, synd at Beckham gir seg.Stort tap for fotballen generelt.

#114 Rogland93

Rogland93
  • Medlem
  • 1 417 Innlegg:
  • HjembyMandal
  • Favorittklubb:
    Manchester United & Lyon
  • Favorittversjon:
    PH 2012

Postet 01 juni 2013 - 00:45

Slik jeg ser det bør det være null problem for PSG å beholde tittelen neste sesong. Lyon, Marseille og Lille har alle tynne tropper, og sett bort ifra Marseille så må vel begge de andre klubbene selge i sommer. Når det gjelder Marseille har de vel vunnet halvparten av seriekampene sine med ett mål, og da er det vanskelig å tenke seg noe annet enn at det har vært mye tilfeldigheter inne i bildet. Viktig å nevne her at jeg ikke har sett stort av Marseille i år, men når kampresultatene konstant er så jevne er det vanskelig å kalle dem dominerende i kampene sine. Jeg ser ikke for meg at de har noen sjans til å utfordre PSG nevneverdig. Monaco har jeg stor tro på, dog er dette på sikt. Jeg liker spillerkjøpene de har gjort, og det virker faktisk ganske nøye gjennomtenkt, samtlige av de nye har jo faktisk en Porto-fortid. Både Carvalho, Falcao, James og Moutinho har jo spilt i Porto, og dersom Monaco også får hentet inn en Hulk slik jeg har sett rykter om, begynner jo Monaco å ligne en "Porto v2 - France Edition". Dette tror jeg gjør dem til et spennende lag som faktisk kan slå veldig godt fra seg allerede kommende sesong, men det må fortsatt flere inn, for majoriteten av de øvrige spillerne er ikke gode nok for øvre halvdel av Ligue 1. 

Syns overhodet ikke det er noen skuffelse at verken Lille, Bordeaux eller Montpellier kommer blant topp 3 og får CL-plass. Frankrikes 3 beste lag endte i år på topp 3, og det er en lettelse. Lille har nå vært i CL et par ganger og driter seg jo bare ut gang på gang. Montpellier fikk sjansen i år, men til tross for tidvis imponerende spill viste de at de overhodet ikke hører hjemme der. Bordeaux syns jeg har gjort det greit nok i Europa League, men er veldig glad for at det ble Lyon og Marseille som fikk CL-plassene sammen med PSG. Lyon hadde vel kvalifisert seg for åttendelsfinale i 10 år på rad før de ikke klarte å komme seg til CL i det hele tatt forrige sesong, og Marseille er stadig en tøff nøtt for andre europeiske lag. St. Etienne og Lille er de 2 andre lagene som kunne ha bitt greit fra seg i CL, men føler meg langt tryggere på de 3 som faktisk får sjansen. Det at Montpellier ender på en 9. plass syns jeg er akkurat som forventet. Det var et blaff ifjor, og alle visste jo at de ikke kunne følge opp den sesongen. Det at de mistet Giroud var jo også svært utslagsgivende for årets "nedtur" om man kan kalle det noe slikt. Når det gjelder Beckham gjorde han vel en grei figur i PSG, og halve min generasjon av fotballinteresserte kan jo innrømme en liten bromance på den mannen. Syns dog at det er grei tid å legge skoa på hylla, selv om det nok blir et lite savn. 

#115 19Benny13

19Benny13
  • Medlem
  • 779 Innlegg:
  • HjembyOslo
  • Favorittklubb:
    Real Madrid
  • Favorittversjon:
    2007

Postet 01 juni 2013 - 01:34

Ja, vi alle kommer til å savne Becks - men nok er jammen meg nok. Synes fortsatt synd på Matuidi etter kampen mot Barcelona. En legende vil han for alltid være, men han er ikke lenger god nok for et lag av PSGs kaliber.

Når det gjelder Monaco og signeringen av Falcao. Rett og slett synd. Vi snakker om mannen som senket Chelsea alene i Supercupen, avgjorde CdR-finalen mot Real Madrid med en fantastisk assist og mottok stående applaus av Barcelonas supportere etter hans kunstmål på Camp Nou. At Falcao i en alder av 27 år fortsatt må vente minst et år på å få spille Champions League-fotball er ikke annet en trist. Han er i sin beste alder og bestemmer seg for å dra til vinneren av Ligue 2(!). Godt mulig han hjelper klubben til toppen av fransk fotball, men det vil ta flere år før Monaco vil kunne hevde seg blant de beste i Europa. Innen den tid vil han sannsynligvis ha bikket 30 år. Eto'o kunne unnskylde seg med at han hadde vunnet CL tre ganger allerede da han satte kursen mot Anzhi. Han var mett og gikk etter pengene. Falcao har til gode å passere første utslagsrunde i CL, 27 år gammel og en av verdens beste spisser.

Monaco hadde et gjennomsnittlig tilskuertall på 5000 denne sesongen. Tallet vil stige neste sesong, men hvor mye? Vi snakker om et stadion som tar under 20 000 på et sted med rundt 30 000 innbyggere. Har ikke noe imot Monaco som klubb, de fortjener virkelig å være i det beste selskap i fransk fotball med den historien de har og de spillerne de har fått fram gjennom mange år. Synes bare det er synd at en spiller som Radamel Falcao skal være nødt til å "kaste bort" sitt talent på å hjelpe nyopprykket lag i Frankrike. Mulig jeg er litt hard her, men har ikke helt på følelsen av at Monaco kommer til å slå igjennom umiddelbart. De holder seg nok i divisjonen, for all del, men med så radikale utskiftninger tror jeg ikke Ranieris menn vil kunne kjempe om gull før om et par år - minst.

Da vil Kurt Zouma ha passert 20. Han skal visstnok ha akseptert en femårskontrakt med nettopp Anzhi. Trist nyhet for hele den franske fotballen. Takket nei til Manchester City ved juletider fordi han: "tenker mer på fotballen enn pengene jeg kan tjene". Yeah, right. Velkommen til Makhachkala. Har sett han i aksjon for Saint Etienne i et par kamper og han virker meget solid allerede. Moden for alderen og en ledertype. Dumt at han da gjemmer seg bort i pengesekkene i Russland. I det minste er det penger tjent for Saint Etienne, et lag jeg har sansen for. Spiller attraktiv, angrepsrettet fotball og har noen spennende spillere i bl.a. Gradel og Aubameyang. Håper de klarer å beholde sine beste, samtidig som de finner en kvalitetsstopper som kan erstatte Zouma bak der - hvis Anzhi-drømmen realiseres. 

Los Grandes Siempre Vuelven

#116 Rogland93

Rogland93
  • Medlem
  • 1 417 Innlegg:
  • HjembyMandal
  • Favorittklubb:
    Manchester United & Lyon
  • Favorittversjon:
    PH 2012

Postet 01 juni 2013 - 02:56

Nå må det jo nevnes at Falcao selv har valgt Monaco til fordel for CL med Atletico Madrid, eller en annen klubb med interesse for han, som for eksempel Chelsea og Manchester City. Jeg kan dog tenke meg at Falcao, sammen med disse andre nysigneringene har garantier om CL, eller i det minste EL i kontraktene deres, og dersom ikke klubben kvalifiserer seg får de nok lov å dra. Monaco driver et sjansespill når de øser ut penger på spillere, men jeg mener som sagt at de kjører en lur taktikk med å hente inn spillere med lignende bakgrunn og hvor flere har spilt sammen i opptil flere år. Spesielt Moutinho er verdt å nevne her. Han vil vel bli playmakeren i laget, og den mest involverte av de ute på banen for Monacos del. Han har spilt med Carvalho på landslaget i mange år, mens han i Porto har spilt sammen med både Falcao og James Rodriguez. Bare meg som tror dette kan ha veldig mye å si for Monaco i en positiv forstand? 

Når det gjelder Kurt Zouma har jeg hørt veldig mye bra om han, og han virker som en veldig solid stopper, men om du faktisk velger Anzhi, da tar du en solid risk. Kontinuitet, talentutvikling og trygghet. Det er 3 viktige ting når en klubb skal skape nye stjerner. Kjenner noen her inne igjen Anzhi på noen av punktene? Nei, og derfor mener jeg det er et helt idiotisk valg å gå til Anzhi, hvertfall når du er 18 år gammel.

#117 snowik

snowik
  • Medlem
  • 1 723 Innlegg:
  • HjembyMolde
  • Favorittklubb:

Postet 01 juni 2013 - 08:03

Okei, de 3 beste klubbene kommer til CL neste år.Men fortsatt, selv om de har tynn stall så burde de klare å kvalifisere seg til EL.

Helt enig med det Benny skriver, Eto'o var kanskje verdens beste spiss, men han var lei og prøvde noe nytt.Det nye var penger.
Men for Falcao sin del, han er en lik Leandowski type.Scorer mange mål og er involvert i spillet ellers.
Men så skal han rote seg bort i Monaco?Kan tenke meg hvor mye penger han får der...Det du sier om "V2-Porto" høres fornuftig ut.Folk som har spilt sammen kan godt gjøre det bra sammen - igjen.Men hva med de andre spillerne?Om de skal lage et såkalt "V2-Porto" så kan det hende at de andre spillerne sliter med å få ballen, eller bli med i spillet.Og man kan ikke vinne en fotballkamp der 5 spiller mot 11...

Kurt Zouma, tidenes talent.Fantastisk god spiller!Kanskje ikke tidenes, men han er veldig god.Har ikke hørt ryktene eller noe slikt at han skal gjemme seg i Anzhi da...

#118 RobinVanPersie

RobinVanPersie
  • Medlem
  • 439 Innlegg:
  • Favorittklubb:
    Man Utd, VFK, RMCF

Postet 01 juni 2013 - 08:11

Monaco kommer til og gjøre det godt, Falcao kommer til og score veldig mye, kan jeg tenke meg :)

Manchester United for alltid! 

#119 Rogland93

Rogland93
  • Medlem
  • 1 417 Innlegg:
  • HjembyMandal
  • Favorittklubb:
    Manchester United & Lyon
  • Favorittversjon:
    PH 2012

Postet 01 juni 2013 - 18:27

Monaco bør jo selvfølgelig følge managerens filosofi og taktikk, men det jeg mener er at de nye spillerne har kjennskap til hverandre, og det er jo som regel langt lettere å finne seg til rette en plass hvis man har med seg noen man kjenner og kan kommunisere bedre med. Dette tror jeg vil slå positivt ut både når det gjelder trivsel og prestasjoner.

#120 snowik

snowik
  • Medlem
  • 1 723 Innlegg:
  • HjembyMolde
  • Favorittklubb:

Postet 01 juni 2013 - 18:50

Ja, for trivsel er egentlig i seg selv kjernen for prestasjoner i øverste klasse.Og de har ikke vært sånn som QPR og Mark Hughes (?) har vært, de kjøpte mange spillere som ikke er god nok.Monaco har gjort det stikk motsatte, og det sier vel seg selv når vi ser på troppen.Om dette laget holder seg sammen i flere sesonger er det ikke lenge til vi ser Monaco i CL igjen.For den rike fyren av en russer har nok ikke lukket pengelomma for godt...

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

© 2004 - 2013