Sesong 7. 2015/2016 del 1
Tanker om sesongenDa var vi endelig klar championship. Det vil bli ein kamp om og overleve, og kvar plass over nedrykk streken vil bli ein bonus! Men med noen ny signeringen bør vi klare og holde plassen, men økonomien er svært dårlig. I cupene har vi ikkje noen store mål som vanlig, men er jo alltid kjekt og komme langt.
Pre SeasonI første kamp før vi besøk av Liverpool, som vinner enkelt og greit 0-2. Så kommer Tottenham på besøk og dei vill vondt være og leker seg til ein 0-5 seier. Den nye liga kameraten Watford kommer også, og dei vinner 1-3 så det tyder på at det vill bli ein tøff sesong. Arsenal tar også turen og vinner 0-1. Også Derby blir ein ny liga kamerat når vil spiller i championship, men det blir heller ingen enkel kamp og vi taper 0-1. Glenn Hoddle Academy kommer som vanlig på besøk, og vi vinner enkelt 4-0, vår første seier! Så var det den siste stor kampen før sesongen, og da kommer Everton på besøk, og vinner 0-1, men vi marker at det har kommet inn noen nye spillere. Men vi må jo ut på ein tur og, å der er til Macclesfield vi reiser, og vinner 0-1 så vi vinner alle bortekampene, ettersom det bare var ein bortekamp i år. I siste treningskamp får vi Wimbledon på besøk, som reiser hjem igjen med eit 3-0 tap. Vi blir lekt med i dei første kampen, men klarer og ta oss i samen på slutte, grunnen er vell enkel ettersom det har kommet nye spillere etter kvart og letter motstand.
Overgangsvinduet SommerI år blir det eit travelt overgangsvind i Blyth. Eg vill styrke kvar posisjon, 1 ny keeper, minst 4 nye forsvar spillere, 3-4 nye midtbane spillere og 1 ny spiss. Litt av grunnen til dette er at vi ikkje har god nok spillere til og overleve, men som der ser er det ganske mye nytt eg vill ha, og det kommer av at økonomien er helt ræv, så da kan eg kjenne eindel penger på og sele og hente inn nytt gratis!
Inn
Dominique Taboga-Forsvar 31 år. Free transfer.
Dean Whitehead-Midtbane 33 år. Free transfer.
Bob McGrory-Keeper 20 år. Free transfer.
Matheus-Forsvar 20 år. Free transfer.
Danny Burt-Forsvar 19 år. Lån Sunderland.
Scott Arfield-Midtbane 26 år. Free transfer.
Darnel Situ-Forsvar 23 år. Free transfer.
Tripy Makonda-Forsvar 25 år. Free transfer.
Kevin Kerr-Midtbane 27 år. Free transfer.
Craig Coates-Midtbane 21 år. Free transfer.
Henok Goitom-Spiss 31 år. Free transfer.
Maurizio Meyer-Forsvar 17 år. Lån Liverpool.
Sakari Mattila-Midtbane 26 år. Free transfer.
Jason Demetriou-Midtbane 27 år. Free transfer.
Andrew Considine-Forsvar 28 år. Free transfer.
Getahun Hitimana-Forsvar 20 år. Free transfer.
Totalt: 0k
Ut
Neil Mellor-Spiss 32 år. 100k Peterborough.

Adrien Barbet-Forsvar 28 år. Kontrakt utløpt.

Paul Marsha-Midtbane 26 år. 220k Q.P.R.

Anthony Correia-Forsvar 33 år. 60k Terrassa.

Erik Israelsson-Midtbane 26 år. 250k Las Palmas.

Robin Nilsson-Midtbane 26 år. 350k Brann.

Toni Kolehmainen-Midtbane 26 år. 500k Q.P.R.

Malick Bouckelifa-Forsvar 32 år. Gratis Montpellier.

Alejandro Bedoya-Midtbane 28 år. 1mil RC Strasbourg.

Mauricio Albornoz-Midtbane 27 år. 650k Clermont Foot 63.

David Leinar-Forsvar 35 år. Lagt opp.
Totalt: 3,25 mil.
KommentarDet blei veldig mange signeringen, kanskje litt for masse! Men vi solgt også ein del spillere for og prøve og redde økonomien til klubben, så da var det nødvendig med nye førstelagsspillere og backup. Men har jo fått inn masse bra kvalitet i alle led, og backup er og ganske bra. Men eg var ganske stressa under dette overgangsvinduet så var redd for eg hadde gått på ein smell eller to, men alle vis meget bra spill og moralen er på topp! Så eg vill si meg fornøyd med årets overganger, selv om det kanskje blei litt mange.
StallKeeper
Bob McGrory
Joacim HeierForsvar
Matheus
Tripy Makonda
Darnel Situ
Danny Burt
Dominique Taboga
Maurizio Meyer
Andrew Considine
Getahun Hitimana
Christian BrinkMidtbane
Sakari Mattila
Craig Coates
Kevin Kerr
Dean Whitehead
Jason Demetriou
Scott Arfield
Dominic Smith
Mehdi BourabiaSpiss
Henok Goitom
David Ball
Edward Ofere
Quentin RougerAugustBristol City-Blyth 2-0
Ligacupen: Blyth-Rotherham 4-1
Blyth-West Brom 1-1
Scunthorpe-Blyth 4-3
Blyth-Nottingham Forest 1-2
Ligacupen: Fulham-Blyth 4-3
Colchester-Blyth 4-2
Kommentar:Får ein dårlig start på serien, der vi får med oss 4 poeng. Det ser ut som det vill blir ein tøff sesong. Men vi hadde ein veldig imponerende snu operasjon mot Fulham der vi ligger under 3-0 når klokka slår 85, men med eit mål på 86,93 og 94, må Fulham ha ekstraomganger for og slå oss.
SeptemberBlyth-West ham 2-1
Huddersfield-Blyth 3-0
Blyth-Reading 1-2
Coventry-Blyth 1-0
Blyth-Southampton 1-1
Kommentar:Blei ikkje mer ein 4 poeng denne måneden heller. litt skuffende, men kan ikkje forvente all verden av lage heller, men håper det kommer seg når lag blir mer samspilt noe som eg har tro på!
OktoberQ.P.R-Blyth 4-1
Blyth-Burnley 1-1
Blyth-Watford 4-1
Birmingham-Blyth 3-3
Ipswich-Blyth 4-1
Kommentar:Beste måneden til nå! vi starte dårlig, men henter oss godt opp igjen, og taper kun ein gang denne måneden, meget bra! Men vi får 3 veldig sentrale spillere ute i 3 måneder!
NovemberBlyth-Leyton Orient 3-1
Blyth-Norwich 0-0
Derby-Blyth 2-0
Blyth-Blackpool 2-1
Kommentar:Får ganske bra resultater også denne måneden, kun eit tap. Og vi klatrer på tabellen.
DesemberBolten-Blyth 4-2
Blyth-Oldham 0-1
Sunderland-Blyth 1-1
Blyth-Sheff Utd 1-0
West brom-Blyth 0-1
Kommentar:Starter meget dårligt, men henter oss fint inn igjen med poeng mot Sunderland 3 poeng mot Sheff Utd og West Brom som alle ligger på toppen av tabellen. Så meget bra måned vis du ser vekk fra dei to første kampene.
Sesongen så langtVi har fått det ganske bra til i vår første sesong i championship til nå. Vi ligger ganske godt vekke fra nedrykk striden, og er igrunn ikkje med i den lenger og ser ut som vi klarer ein trygg plass på tabellen. Og vi har hatt 2 spisser ut i 3 måneder. Men det er forsatt ein hall sesong igjen, så masse kan skje! Men må si meg veldig fornøyd med sesongen så langt. Slik ser
tabellen ut etter hallspilt. Med Colchester på 2. siste og West ham på sisteplass!